auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011
Greg, pirometr i po problemie. Jeśli temp, jest mniejsza niż 250 możesz użyć bloku teflonu. Sam material wyjdzie pewnie drożej, ale obróbka na CNC powinna być tansza.
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 22 Lip, 2011
No właśnie nie mam dostępu do takiego urządzenia.
Bardziej myślałem o włóknie węgłowym, ale jeszcze nie rozmawiałem w tej sprawie z ziomkiem który się tym zajmuje więc nie wiem czy są na tyle odporne temperaturowo żywice. Podejrzewam, że jeśli się da, to może być najlepsza opcja jeśli chodzi o efekt przy danej jakości i cenie. Skoro popularne są kolektory plastikowe to to musi dawać radę.
Wszyscy z którymi gadałem w sprawie spawania/odlania/wytoczenia albo załamują ręce albo krzyczą za to tyle siana, że się nie opłaca.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pią 22 Lip, 2011
Greg, jeśli to ma być zrobione profi to odpuść temat. żywicę cyjanowe wytrzymują i 400 stopni ale potrzebny jest do tego autoklaw i cholernie drogie materiały. Ewentualnie w UK jest jedna firma która zajmuje się procesem Cyrkonowania czy jakoś tak, ale w zeszłym roku robili tylko dla jakiś ludków dyfuzory co jeździlii niebieskimi pudełkami z czerwonym bykiem na burcie i dla nikogo innego ale wytrzymywało ponad 800C.
A tak bardziej serio pirometr powinien mieć każdy lepszy mechanik. Standardowe żywice przy odpowiedniej obróbce da się ustabilizować ich wytrzymałość przy odpowiednim procesie wygrzewania do 160C bez problemu, ja np z takiej korzystam, ale nie próbowałem jej wygrzewać do takich temperatur, bo jest wiele kryteriów w procesie wygrzewania które muszą zostać spełnione. Jeden błąd gdzieś po drodze i materiał w kosz. Chyba że masz kogoś mega ogarniętego pracującego już jakiś czas w takim systemie.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Pią 22 Lip, 2011
Greg,
nie lepiej kupić gotowy kit AT ?? Chyba leży jeden w Re5pect od reki.
Bo jak patrzę jak się męczysz to zaczyna to przypominać zakup pewnego niebieskiego auta
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 22 Lip, 2011
GeKo, dzięki za info. Będę gadał z kolesiem - jest mega ogarnięty i siedzi w temacie od lat więc zobaczę jakie ma doświadczenia.
saxorulez, nie mam w tej chwili dodatkowych 3,5k niestety... więc staram się wykorzystać zestaw, który mam i zrobić to w rozsądnej kasie i dobrze. Znasz to?
A ten koleś co kupił niebieskiego założył już tego Jenveya, czy chce się pozbyć?
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Pią 22 Lip, 2011
ile projektow 106tek na itb widzialem z roznych krajow to w zadnym nie trafilem
na kolektor dolotowy z wlokna weglowego lub innego tego typu materialu...
auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km Pomógł: 73 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 22 Lip, 2011
106 napisał/a:
ile projektow 106tek na itb widzialem z roznych krajow to w zadnym nie trafilem
na kolektor dolotowy z wlokna weglowego lub innego tego typu materialu...
Słuchałbym się tego gościa, widział wszystkie projekty na ITB z każdego kraju, wie co gada!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach