Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Mocowanie koła zapasowego w bagażniku
Autor Wiadomość

misiek86electro 
sprzedam aparat Zorka 5
aaaaaaaaajjjjjj


auto: .
silnik:: ,
moc: .km
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Skąd: kraków

Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   Mocowanie koła zapasowego w bagażniku

Z góry Ryba przepraszam, że tak późno. Postaram się przybliżyć jak to wygląda u mnie. Jak czegoś nie bedziesz mógł ogarnać to podjade do Ciebie.

Let`s play:

Trzeba kupić następujace rzeczy, wszystko dostaniesz w markecie budowlanym:
-Klucz do kół krzyżakowy, gdzie łaczenie krzyża jest rozbudowane, wcmacniane blachą
-Szpilke 10mm
-nakretke 10mm "motylek"
-4 nakretki 10mm
-"nasadke" przegubową 19
-3 podkładki 10mm




W nadwoziu wiercimy dziure 10mm wkładamy w nią szpilke skrecamy od góry i od dołu. "Wypuszczamy" ja na wysokość leżącej felgi i nasadki, tak żeby było mozna na komplet nałożyć podkładke i "motylek". Wiercimy klucz na srodku.







Ta okrągła blacha to cos co znalazłem w garazu chyba od pieca gazowego, ale można użyć czegokolwiek co docisnie felge do podłogi.

Reasumując mamy wystajaca szpilke nakladamy felge na to cos co docisnie kolo do podłogi w moim przypadku jest to okragle aluminium. na to nakladamy nasadke nastepnie klucz i wszystko sciagamy "motylkiem".

_________________
i feel the need the need for speed
Ostatnio zmieniony przez kubas Śro 14 Wrz, 2011, w całości zmieniany 3 razy  
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

Pozwoliłem sobie poprawic tytuł tematu. Dobrze opisane + zdjęcia to lubimy. Zaraz dorzucę do forumowego Know How.
 
 
 

qbica 
bana czy banana?
uuups


auto: 106 XSi & 1
silnik:: 1.4 8v | 1.6 8v
moc: 94 | 103km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

o super, zabieram się już od dłuższego czasu za jakieś mocowanie koła, wiec gajd sie przyda :)
_________________
Kubica & Lapczyk RallyTeam
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

to ja dodam od siebie, że takie mocowanie wykonane w ten sposób jest mało bezpieczne.
We wnętrzu należałoby dodać jeszcze blachę prostokątną (przynitowaną lub przykręconą do sąsiednich profili) oraz pod spodem znacznie większą podkładkę. Jak trzepniesz daszka w takim setupie to możesz mieć kółko na kolanach.
_________________
 
 
 

qbica 
bana czy banana?
uuups


auto: 106 XSi & 1
silnik:: 1.4 8v | 1.6 8v
moc: 94 | 103km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

ja mam zamiar dołożyć jeszcze do tego blache tak jak w OMP na przykład.Zawsze to parę śrub trzymających do podłogi więcej :]
_________________
Kubica & Lapczyk RallyTeam
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

GeKo napisał/a:

Jak trzepniesz daszka w takim setupie to możesz mieć kółko na kolanach.


i dziurkę wielkości podkładki w podłodze :ost:
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

Fajny poradnik. :)

Tylko nie kumam po co ta nasadka, skoro mamy normalny klucz. :) To chyba może być zwykła rurka, right? :)

Ile $ wychodzi razem? ;]
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

misiek86electro 
sprzedam aparat Zorka 5
aaaaaaaaajjjjjj


auto: .
silnik:: ,
moc: .km
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Skąd: kraków

Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

Greg napisał/a:
Fajny poradnik. :)

Tylko nie kumam po co ta nasadka, skoro mamy normalny klucz. :) To chyba może być zwykła rurka, right? :)

Ile $ wychodzi razem? ;]


jezeli masz alu bez dystansów to wygodna jest nasadka. razem wychodzi nie wiecej niż 50PLN
_________________
i feel the need the need for speed
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

Będę musiał takie coś zrobić, ale faktycznie dorzucę płytki z obu stron. :)
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Ryba 
feel the revs
pozdro 5-10-15


auto: 135i
silnik:: N55B30
moc: 370km
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

Hehe, dzięki Misiek za info ale kilka tygodni temu "ogarnąłem" po swojemu.
A właściwie nie. Kupiłem dedykowane do kół mocowanie OMP.



Wygląda to tak:



Mogę teraz ogarnąć taką długą szpilkę żeby zamontować klucz, ale wszystkie które są w casto etc mają ciulową twardość, więc pozostane przy seryjnym kluczu mocowanym z boku :)
_________________
i kno u got soul
 
 
 

misiek86electro 
sprzedam aparat Zorka 5
aaaaaaaaajjjjjj


auto: .
silnik:: ,
moc: .km
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Skąd: kraków

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

Ryba, Sorry ze mi z tym tak zeszło, wyścig szczurów yebany, teraz mam urlop chwile czasu to myśle może Ci jeszcze pomoze mój temat :)
_________________
i feel the need the need for speed
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

Fajnie opisane, na pewno kilku osobom sie przyda. Tez chcialem tak zrobic po budzecie, ale najaralem sie zeby miec jeden przynajmniej jeden szpanerski napis w samochodzie wiec kupilem pas Sabelt (za 150 zeta :wall: ) ale w sumie jestem z niego bardzo zadowolony. Musze jeszcze sprawdzic czy idzie nim spiac dwa kola na raz.
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

Panowie a tak praktycznie to zmienialiście już kiedyś koło na oesie ? Bo w sumie to poza szybszą zmianą nie widze żadnej przewagi nad mocowaniem w koszu pod samochodem. Środek ciężkości macie wyżej!
 
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

kubas napisał/a:
Panowie a tak praktycznie to zmienialiście już kiedyś koło na oesie ? Bo w sumie to poza szybszą zmianą nie widze żadnej przewagi nad mocowaniem w koszu pod samochodem. Środek ciężkości macie wyżej!


Nie, ale to taki cywil z klatko na ulice, wiec musi byc ze niby wszystko potrzebne :P
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

Ryba 
feel the revs
pozdro 5-10-15


auto: 135i
silnik:: N55B30
moc: 370km
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

Raz zmieniałem nocą w deszczu.
I raz w zime. Uwierz mi, że nie jest to nic ciekawego wyciągać je spod samochodu w takich warunkach.

Misiek, spx już wsio jest, więc nic z furexem nie robie jak na razie =]
_________________
i kno u got soul
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13