auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011
martin mi to nawet nie chodzi o przeciaganie do 140. Ale nie rozumiem dlaczego w jednej chwili na prostej kierowca jedzie od 100 do 140 na VI biegu a zaraz pozniej na podobnej prostej ciagnie Vke do 140 i dopiero wbija VI
Na str. PZM są juz oficjalne wyniki RPP 2011. Gratki dla Barana nie tyle co za N2, a całą N-kę. Trzeci w N2 Horecki, a Blat bez pudła. Trochę dziwne, ale tak wyszło.
Tak patrzę po charakterystyce tegorocznych rajdow, to auto typu 106/saxo w mocy ok. 150-160km czyli A-gr. na dobrym zawiasie i skrzyni moze byc bardzo konkurencyjne w obliczu nawet całego sezonu. Rajdy Lotos, Karkonoski, Rzeszowski, Wisła, Cieszynka to rajdy pod to auto.
Czesio [Usunięty]
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
Rasputin napisał/a:
GeKo napisał/a:
stalowym obuchem za wbicie luzu w kłówce z innego biegu niż 1 lub wsteczny.
A wytłumaczy ktos laikowi czemu to takie faux pas?
tego chyba trzeba sie dopatrywać w budowie skrzyni . i ułożeniu trybów poszczegolnych biegów jak wnioskuje bieg wsteczny i 1 są najblizej położenia luz . tak samo sie robi dojeżdzajac na kłówce do zakrentu zbijasz 5>4>3>2 a nie 5>2 . oczywiscie mowa o kłowkach
stalowym obuchem za wbicie luzu w kłówce z innego biegu niż 1 lub wsteczny.
A wytłumaczy ktos laikowi czemu to takie faux pas?
tego chyba trzeba sie dopatrywać w budowie skrzyni . i ułożeniu trybów poszczegolnych biegów jak wnioskuje bieg wsteczny i 1 są najblizej położenia luz . tak samo sie robi dojeżdzajac na kłówce do zakrentu zbijasz 5>4>3>2 a nie 5>2 . oczywiscie mowa o kłowkach
A za zakrent masz pomógł
Czesio [Usunięty]
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
martin.h napisał/a:
Czesio napisał/a:
Rasputin napisał/a:
GeKo napisał/a:
stalowym obuchem za wbicie luzu w kłówce z innego biegu niż 1 lub wsteczny.
A wytłumaczy ktos laikowi czemu to takie faux pas?
tego chyba trzeba sie dopatrywać w budowie skrzyni . i ułożeniu trybów poszczegolnych biegów jak wnioskuje bieg wsteczny i 1 są najblizej położenia luz . tak samo sie robi dojeżdzajac na kłówce do zakrentu zbijasz 5>4>3>2 a nie 5>2 . oczywiscie mowa o kłowkach
A za zakrent masz pomógł
dzięki , Marcinku , po Twojej krytycznej wypowiedzi wiem że napisałem głupotę , doceniam twoje merytoryczne podejście , że potrafiłeś wytknąć mi mój błąd ale jakoś nie potrafiłeś udzielić poprawnej odpowiedzi ?
no dobra, ale z czego to wynika, ze nie mozna na luz? myslalem, ze na luz to ze wszystkiego mozna
A co do tej skrzyni i biegow, to moim zdaniem (tak patrzac na onboarda) sprawa lezy w jechaniu na to co widze, a nie na opis lub zly opis (w stylu: jest zakret ale nie jestem pewien jaki to na wszelki wypadek shamuje i zredukuje - i juz w polowie zakretu cisne na odcieciu, bo jednak nie trzeba bylo az tak zwalniac; albo: ten zakret przelatuje bez redukcji chyba, ale jednak nie, trzeba przyhamowac bardziej, no ale chooy, juz nie ma co teraz biegu zmieniac) - jedno i drugie wynikac moze z braku doswiadczenia w tworzeniu i sluchaniu opisu (wiecie, zeby np. 4P jednoznacznie okreslalo zakret - mysle, ze to kwestia przejechania wielu kilometrow i tyle, czlowiek sie z tym nie rodzi )
OS 9 Górki, 30 czas w gen na oesie, niecałe 5 sek za Kit Carem Micka. Jak to zwykle masa błędów zwłaszcza pod koniec i interkom zbierał nieprzyjemne szumy po odpaleniu elektrowni.
I ujęcia z zewnątrz łącznie z kapciem.
Ostatnio zmieniony przez qbus Wto 22 Lis, 2011, w całości zmieniany 1 raz
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
Rasputin napisał/a:
GeKo napisał/a:
stalowym obuchem za wbicie luzu w kłówce z innego biegu niż 1 lub wsteczny.
A wytłumaczy ktos laikowi czemu to takie faux pas?
Dokładnie z technicznego punktu nie wytłumaczę tego, ale efekt jest taki że zmieniając biegi nie po kolei następują spore obciążenia, coś mniej więcej jak podczas wrzucania 1 biegu, zdarza się że 1 bieg wchłodzi gładko na postoju ale często jest też takie łupnięcie, jak pomylisz kolejność biegów to też będą takie łupnięcia. Z tego co wiem istnieje też ryzyko zakleszczenia skrzyni.
Tutaj widać ten charakterystyczny trzask przy wrzucaniu 1 biegu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach