auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 02 Lip, 2012
Czy lepiej zamontować akumulator:
a) do ścianki w pionie
b) do podłogi w poziomie
?
Żelowy może być w każdej pozycji, ale chodzi mi o bezpieczeństwo przy ew. (puk puk) uderzeniu. Chyba w przypadku montażu do podłogi na płasko jest duże ryzyko uderzenia od spodu, natomiast tak obniżamy środek ciężkości.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Pon 02 Lip, 2012
Przem_106 napisał/a:
M napisał/a:
Przem_106 napisał/a:
Jaki to ma prąd rozruchu?
Ma taki że kręci rozrusznikiem
Sorry jeśli źle mnie odebrałeś.
Ten przynajmniej który polecałem Gregowi jest akumulatorem do UPS'a i jako takiego parametru nie ma, jest tylko maksymalny prąd rozładowania i to rzeczywiście jest około 250-260A. Pomimo tego że jest mały to spokojnie daje radę.
Juz jest lepiej
Trochę probowałem znalezc roznicę między akumulatorami 18ah za 100, 200 i 400zł.
I o cenie decyduje własnie prąd rozruchu.
Np aku za ok. 100zł ma prąd ok. 260a, czyli tyle co zwykły najmniejszy 35ah kwasiak od Matiza/Tico.
Aku za 400zł (podobny jak ma Rasta) ma prąd rozruchu ok. 600-800A. I aku z takim prądem odpala auto w kazdych warunkach, nawet przy minus 20.
auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km Pomógł: 36 razy Dołączył: 07 Gru 2007 Skąd: Wawa
Wysłany: Pon 02 Lip, 2012
Potwierdzam, fura stała niby w garażu w zimę ale temp. tam panująca raczej dupy nie urywała, a fura nawet po miesiącu nie ruszania odpaliła od pierwszego bo zapomniałem zdjąć klemę. Drugi sezon mam ten aku, fura za często nie ruszana, a odpala bez problemu od pierwszego.
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Sie, 2012
Bump! Any1?
Czy lepiej zamontować akumulator:
a) do ścianki w pionie
b) do podłogi w poziomie
?
Żelowy może być w każdej pozycji, ale chodzi mi o bezpieczeństwo przy ew. (puk puk) uderzeniu. Chyba w przypadku montażu do podłogi na płasko jest duże ryzyko uderzenia od spodu, natomiast tak obniżamy środek ciężkości.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Moim zdaniem nie ma to znaczenia większego - przy uderzeniu wszystko moze się dziać Lepiej z tyłu pośrodku jak najniżej (najlepiej jedź na jakaś stację diagnostyczną i sprawdź wagę z podziałem nacisku osi na koła - tam gdzie najmniej tam aku )
A ja mam pytanie z innej beczki:
Dostałem od kumpla aku - tylko nie wiem czy sprawny, jest jakaś metoda by sprawdzić aku zelowy czy jest ok? Czy da się naprawić aku zęlowy?
Aku taki: http://www.braillebattery...atteries/b3121/ więc raczej go na śmietnik nie wyrzucę - kumpel łądował go zwykłą ładowarką i jemu w evo ten aku nie trzymał za bardzo, były przypadki ze nie mógł auta odpalić rano.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach