Wysłany: Czw 15 Mar, 2007 A grupa N grupa i dupa...
Niech ktoś mądry wytłumaczy znaczenie A grupa , N grupa itd...Jestem laikiem w tym temacie (Wiem wiem... znowu pytania a'ala Dżakarti ale poprawie się jak mi to wszystko ładnie opiszecie )
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Czw 15 Mar, 2007
N - grupa to (w zależnosci od samochodu) znikome modyfikacje silnika (najczęsciej wydech nie cały, czasami można splanować głowice) seryjna skrzynia (ale dopuszczone krótsze przełożenie) musisz zachować seryjny rozstaw kół i osi. Hamulce seryjne (rozmiar) to tak bardzo po krótce
A-grupa to róbta co chceta w silniku , zawieszeniu i skrzyni - oczywiscie są jakeis ograniczenia - np. silnikia NA muszą pozostać NA , średnice wydechu są ograniczone itd... ale praktycznie każda modyfikacja jest dopuszczalna.
Naprzykłądzie Saxo:
N- grupa 130-140KM
A- grupa +150KM do jakichś okolić 200KM
S1600 - +200KM
_________________ when the flag drops the bullshit stops
warzysz sobie, warzysz nastanie Lublin i bedziesz musial wypic (chyba, ze spotkamy sie wczesniej)
Nie mogę się Lublina doczekać... Jade typowo seryjnym autem i mam nadzieje, że wypadne dobrze (kilka miejsc przed Dżaka the yellow demon) i już koniec z moimi Dżakowymi pytaniami
auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km Pomógł: 53 razy Dołączył: 10 Sty 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Mar, 2007
Cytat:
Nie mogę się Lublina doczekać... Jade typowo seryjnym autem i mam nadzieje, że wypadne dobrze (kilka miejsc przed Dżaka the yellow demon) i już koniec z moimi Dżakowymi pytaniami
nie mialem na mysli toru bo i tak nie ogarniam ale jak Cie dorwe to tej nocy nie zapomnisz
_________________ Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
zowa [Usunięty]
Wysłany: Czw 15 Mar, 2007
A-gr to nie do konca robta co chceta ale poprostu wieksze pole do popisu.mzna wiecej bebechow seryjnych zamienic gadzetami stricte rajdowymi.robta co chceta to H grupa.
lagadula [Usunięty]
Wysłany: Czw 15 Mar, 2007
Kliknij tutaj. Masz wszystkie informacje dotyczące dozwolonych modyfikacji w samochodach produkcyjnych (gr. N) i samochodów turystycznych (gr.A).
Poszczególne modyfikacje danego auta określa HOMOLOGACJA, w której są wymienione wszystkie elementy, które można zmienic, lub wymienic. Działa to też na zasadzie - co nie jest dozwolone jest zabronione.
Bardzo ogólnie:
gr. N - samochody budowane z gotowych aut z linii produkcyjnej.
- przykład: Budujac Subaru Imprezę STI N12 (gr.N) kupujemy gotowy samochód i doposażamy go w klatkę, elementy bezpieczeństwa, zawieszenia, kłową skrzynie itp...
gr. A - samochody budowane z samych nadwozi zakupionych w fabryce.
- przykład: Budujac Citroena C2 Super 1600 dostajemy samo nadwozie z klatką, odciazone i doposażamy elementy przewidziane tylko dla gr.A / S1600. Np: inne błotniki, zderzaki, sposób zamocowania zawieszenia, samo zawieszenie, mocowanie pedałów, sterowanie skrzynią (sekwencyjne), osprzęt silnika itd. Często , gęsto samochody takie maja naprawde niewiele wspólnego z seryjnym odpowiednikiem.
Oczywiscie zdarza sie że ktos buduje A-grupę z gotowego samochdu np. Astra GSI, ale wynika to z braku gotowych nadwozi i oszczednosci. Czesto bywa ze samochód zgłoszony w A jest praktycznie eNką ale ma wieksze hamulce (gr.A) , układ wydechowy (gr.A) i dolotowy (gr.A) itp....
To tak pokrótce.
P.S.
Kliknij POMÓGŁ
zowa [Usunięty]
Wysłany: Czw 15 Mar, 2007
podpinajac sie pod teat ciekawe czemu ja nie moge dac pomogl
??
Najszybsza w historii byla grupa B. To byla chyba najbardziej "liberalna" grupa w historii.
Lekkie i potwornie mocne samochody.
http://www.stormloader.com/groupb/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach