auto: Twingo RS CUP
silnik:: K4m854 1.6
moc: 133km
Dołączył: 12 Sie 2011 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw 08 Mar, 2012 Mocowanie fotela, rama pomocnicza...
Przymierzam się na dniach do montażu kubełków. Natrafiłem na niemałą przeszkodę w postaci ramy pomocniczej.
Okazało się , że muszę wykonać ją we własnym zakresie. Oczywiście nie własnoręcznie;) Choć nie ukrywam , że to co się da (zakup materiału, pomiary) mogę wykonać samodzielnie.
Stąd moja prośba o pomoc. Pytania brzmią:
1. Jakiego płaskownika (rodzaj stali) użyć do budowy ramy? Nierdzewna czy zwykła konstrukcyjna?
2. Czy płaskownik o wymiarach 25 mm szer. i 4mm grubość będzie ok, czy wystarczy dać 3mm?
Do Twingo RS pasuje podobno rama z Clio RS ph2(ta sama płyta podłogowa), więc może ktoś z właścicieli Clio, ma taką rame na zbyciu?
auto: Twingo RS CUP
silnik:: K4m854 1.6
moc: 133km
Dołączył: 12 Sie 2011 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
Rama OMP nie podejdzie. Brałem ją pod uwagę. Niestety zastosowanie jej oznacza , że fotel będzie 5 cm (albo więcej) za wysoko, gdyż fachowcy z OMP powierzchnię montażu fotela ustalili na poziomie dwóch wyższych śrub wewnętrznych
GeKo, dzięki za linka ,nie udało mi się jednak dokopać do właściwego pdf-a w załączniku J, ale i tak nie wiem czy jest to celowe. Moja rama nie musi być przecież zgodna z regulaminem;)
Musze jakiegoś customa wyrzeźbić.
Pytałem o rodzaj i wymiary materiału po obmacaniu płaskownika 25x4mm z zwykłej stali ST3. W rękach nie sprawiał solidnego wrażenia.
auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km Pomógł: 23 razy Dołączył: 02 Sie 2011 Skąd: Goclaf
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
jogi, poszukaj u siebie jakiegoś magika spawacza.
Ja tak zrobiłem pierwsze mocowania do FFI,
kolo wszystko pomierzył i ogarnął.
Dodam że w FFI nie tylko rozstawy ale i wysokości
montażowe są inne.
_________________ Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije
Moja rama nie musi być przecież zgodna z regulaminem;)
rozwaz tez to, ze tworcy zalacznika J nie zrobili go z nudow czy dla zabawy, tylko zeby bylo bezpiecznie. Zal J art. 253 polecam.
Jak niechcesz spawac nic do budy, to mozesz zaadoptowac ten opis ze strony 22 zal J 253, i zamiast tych dwoch palek do budy, to przyspawac je do blachy, ktora przykrecisz w otwory, ktore tam w tym aucie masz.
A te 5cm to jest dla Ciebie za wysoko juz?
auto: Twingo RS CUP
silnik:: K4m854 1.6
moc: 133km
Dołączył: 12 Sie 2011 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
Dzięki Faldzip, wczytam się później w te paragrafy. Pełna zgoda, bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Dlatego mam obawy zlecać wykonanie "panu Heńkowi" z naprzeciwka.
Jednym z podstawowych powodów dla których zdecydowałem sie na wymiane foteli była wysokość siedziska. W seryjnym (w najniższym położeniu) siedzę niczym na zydelku.
Rame OMP montował pewien Anglik i okazało się , że wysokość w porównaniu z serią niemal się nie zmieniła. Inny dał customa i zjechał 6-8cm w dół.
auto: Clio II ph3
silnik:: F4R
moc: 0_km Pomógł: 21 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Skąd: PWZ
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
jogi, Jeśli Twingo RS ma faktycznie takie same mocowania co Clio RS PH2, to pisz do Marcela- zrobił kopię moich ex-Yarkowych mocowań- najniższego rozwiązania na rynku
auto: Twingo RS CUP
silnik:: K4m854 1.6
moc: 133km
Dołączył: 12 Sie 2011 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
Podpytam Marcela. Pewności 100% nie mam , czy będą pasować, ale jak coś sprawdzi się kilka podstawowych wymiarów (rozstawy śrub) i będzie wiadomo.
Dziękuję za informację
Witam też mam mały problem z mocowaniem kubełka w saxo, dzis doszly do mnie fotele mirco oraz te mocowania http://www.rallyshop.pl/i...la-citroen-saxo z jednym płaskownikiem do mocowania bocznego. Jak się wziąść za ogarnięcie foteli ewnenualnie prosiłbym o zdjęcia waszych mocowan w saxo/106
Generalnie ja mam na tym mocowaniu fotel kierowcy zamontowany i sprawa byla mega prosta. To mocowanie jest uniwersalne i pasuje na kazda ze stron. Zauwaz, ze w saxo przy drzwiach masz sruby mocowania wkrecane w bok, a przy tunelu - wkrecane w tunel od gory. Dlatego bierzesz ten kawal blachy co masz z tym mocowanie i przykrecasz od strony drzwi (do progu), jak literka L tylko do gory nogami na to kladziesz reszte i teraz z jednej wkrecasz sruby od gory w tunel, a z drugiej od gory (i dolu, bo trzeba miec tez nakretki) przykrecasz do tej blachy, co ja wlasnie zamontowales w poprzednim punkcie. Dopiero do tak wykonanej konstrukcji kupujesz i przykrecasz mocowania boczne, a potem do nich fotel. Tadam!
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
jogi, Jeśli dobrze pamiętam, najniższa możliwa opcja to montaż płytek o powierzchni 42cm2 tak podaje załącznik J do podłogi i do nich montujesz boczne mocowania fotela. Niestety znając zycie podłoga w clio, twingo jest z dupy na dwóch poziomach. Nie potrafię zrozumieć dlaczego w renault z uporem maniaka fotele są na wysokości klozetu. Inna opcja to wspawanie profili zamknietych i do nich montaż mocowań bocznych.
3mm dla stali 5mm dla alu jeśli dorbze pamiętam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach