Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
S16/Gti/VTS TU5J4 - srednica wydechu..
Autor Wiadomość

Ref
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Mar, 2007   S16/Gti/VTS TU5J4 - srednica wydechu..

Poszukalem tu, poszukalem tam i..

Fachowcy mowia, ze celujac w 160+ BHP nalezy miec wydech na 2,25 cala - ale przyroda zna przypadki kiedy udalo sie osiagnac taki wynik na wydechu 2 calowym.
Nie mniej jednak wlasciciel owego auta mowi, ze czuc, ze wydech jest zbyt waski.

Fachowcy mowia tez, ze celujac w ponad 200+ BHP nalezy miec wydech zrobiony na 2,5 cala.

Supersprinty i inne gotowe wydechy maja AFAIK 2 cale.
Seryjny wydech ma 50mm srednicy zewnetrznej..

Jesli zastosujemy analogie do Hondowskiego D16 to wypadaloby wydech zrobic na 2,25.
Ale... No wlasnie..

Na ile cali robic wydech.. 2,5 odpada.

W gre wchodzi tylk 2" i 2,25" cala.

Jaka srednice wybrac ?

Uzasadnienia mile widziane.

:D
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 30 Mar, 2007   

przy pojemności 1.6 wydech o średnicy 2" da redę do +/- 170KM na co mogę Ci przedstawić wykresy jeśli chcesz, ale są to auta już nadłubane tzn. maja wałki, doloty (czasami 4 przepustnice) mocniejsze pompy paliwa, zrobione głowice i wysoki stopień sprężania - mówię oczywiscie o rodzinie TU5J4

auta mające 170+ mają wydechy 2,25" lub 2,5" ale z tego co wiem na 2,5" to już tylko do upalania auto pozostaje bo jest poprostu za głośno.

Jest jeszcze kwestia czy to ma być silnik NA czy Tubrbo - jeśli mówisz o tych +200KM
bo w NA raczej tego nie osiągniesz bez 15000PLN ale moze tyle masz :D
Jeśli turbo to tam może byc 2,5" bo turbina wycisza układ..

EDIT:
przeczytałem że 2,5" odpada

Jeśli celujesz w 160KM to 2" stykną w zupełności
jełśi masz szanse mieć blizej 180KM to 2,25"
mówie o NA

Sądze że przy 154KM założenie wydechu o średnicy 2,5" wpłynie w niewielkim stopniu na wartośc mocy i momentu
Przykładem tego jest Prezesiak który założył szerszy układ do B18 i nie osiągnął oczekiwanych przyrostów.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Pią 30 Mar, 2007   

saxorulez napisał/a:
przy pojemności 1.6 wydech o średnicy 2" da redę do +/- 170KM


niekoniecznie... chyba ze mówimy o typowo ulicznych autach , jako race to 1.6 mają nawet przy mniejszych mocach średnice wydechów są na poziomie 2.25mm a nawet dochodza do 2,5mm , trzeba pamiętac ze wazna jest przepustowość wydecho która jest równiez zależna od średnicy i odwrotnie.


a sprawa turbo bo tak jak piszesz moze byc 2,5mm a DP 3,0mm a jak idziesz w jakiś max boost to od początkku do końca moze iśc nawet 3,0mm :)
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 30 Mar, 2007   

nox napisał/a:
niekoniecznie... chyba ze mówimy o typowo ulicznych autach


ja o takich mówie, w wyścigach /rajdach nie istotne są normy hałasu ale ważna jest walka o każdy koń. Tylko że róznica pomiedzy 2,25 a 2,5 to mogą być 2/3KM a sporo wiecej hałasu.. saze ze nie poczujesz już tej róznicy przy 170KM tak znacząco jak przy 120KM
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

lagadula
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Mar, 2007   

saxorulez napisał/a:
nox napisał/a:
niekoniecznie... chyba ze mówimy o typowo ulicznych autach


ja o takich mówie, w wyścigach /rajdach nie istotne są normy hałasu ale ważna jest walka o każdy koń. Tylko że róznica pomiedzy 2,25 a 2,5 to mogą być 2/3KM a sporo wiecej hałasu.. saze ze nie poczujesz już tej róznicy przy 170KM tak znacząco jak przy 120KM


Ostatnio Komisja Techniczna na MP bywa upierdliwa i nie pasuje im wszystko co ma wiecej jak 102 db ,wiec byłbym ostrożny w wydeszkiem w rajdówkach.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 30 Mar, 2007   

lagadula napisał/a:
Ostatnio Komisja Techniczna na MP bywa upierdliwa i nie pasuje im wszystko co ma wiecej jak 102 db ,wiec byłbym ostrożny w wydeszkiem w rajdówkach.


Jasne jasne.. ja nie mówię że nie ma ograniczeń.. ale np. na ulicy dopuszcza się trochę cichsze ukłądy niż w rajdach to mam na myśli.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Ref
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Mar, 2007   

A te wydechy Magnexa etc. - jakie one daja przyrosty i jak ksztaltuja sie cenowo ?

Wciaz nie wiem czy 2" czy 2,25 - zblizam sie do momentu w ktorym rzuce moneta.

Wiekszosc osob z ktorymi rozmawialem mowi 2,25.... Ale patrza tez w kierunku 2" wiec.. nie wiadomo :P
 
 

lagadula
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Mar, 2007   

saxorulez napisał/a:
lagadula napisał/a:
Ostatnio Komisja Techniczna na MP bywa upierdliwa i nie pasuje im wszystko co ma wiecej jak 102 db ,wiec byłbym ostrożny w wydeszkiem w rajdówkach.


Jasne jasne.. ja nie mówię że nie ma ograniczeń.. ale np. na ulicy dopuszcza się trochę cichsze ukłądy niż w rajdach to mam na myśli.


98db to jest norma i niezależnie czy rajd czy ulica. Po prostu czasami stosuje sie +/- 5db. Wiadomo, taki ukłon....
 
 

grzech 
to byłem ja, Jarząbek

auto: citroen / saxo
silnik:: TUJP4 1.6
moc: 150km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Pią 30 Mar, 2007   

ja celuje w okolice 160 i wybor wydechu konsultowalem z warszawskim guru od francuzow (Adamant), pytalem go czy 2'' magnex czy 2,25 ashley i bez zastanowienia odpart ze nagnex 2'' ( liczy sie nie tylko srednica ale rowniez wykonanie).

[ Dodano: Pią 30 Mar, 2007 ]
saxorulez napisał/a:

jeśli mówisz o tych +200KM
bo w NA raczej tego nie osiągniesz bez 15000PLN ale moze tyle masz :D


15 M to tez moim zdaniem malo na 200+

[ Dodano: Pią 30 Mar, 2007 ]
moje "okolice 160" to jakies 12 M tak liczac szybko na kolanie
 
 
 

Kedzior
[Usunięty]

Wysłany: Śro 04 Kwi, 2007   

lagadula napisał/a:
98db to jest norma i niezależnie czy rajd czy ulica. Po prostu czasami stosuje sie +/- 5db. Wiadomo, taki ukłon....


akurat norma to 93dB :D :D :D

wiem to az za dobrze z autopsji
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Śro 04 Kwi, 2007   

Kedzior napisał/a:
akurat norma to 93dB :D :D :D

kedzior jest jak napisal lagadula.... 98dB przy 3500 - taka norma jest
w rajdach.... /reg rsp pzm punkt 7.7/
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Śro 04 Kwi, 2007   

w rajdach... w ruchu ulicznym czyli tez w kjsach sa 93 dB przy 3.5 tys obrotow.
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Śro 04 Kwi, 2007   

qbus dawaj na to jakis papier :]

jak pisalem pkt 7.7 http://www.pzm.pl/regulam...SP_PZM_2007.pdf
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Śro 04 Kwi, 2007   

Cytat:
Należy również pamiętać, że także w konstrukcjach turystyczno- -sportowych obowiązują normy głośności, które wynoszą odpowiednio: motocykle do 125 cm3 - 94 decybeli (dB), powyżej 125 cm3 - 96 dB, samochody z zapłonem iskrowym - 93 dB, z zapłonem samoczynnym - 96 dB.


ehs... nie moge nigdzie znalezc przepisow szczegolowych ktore maja te normy okreslac ale odsylam do jednego z ostatnich magazynow wrc w ktorym jest artykul nt glkosnosci, ostatni albo przedostatni. 93 dB tolerancja +/- 5 dB w rajdach od ktorej jak mowil gadula jest nastepna tolerancja.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 2.56 sekund. Zapytań do SQL: 12