Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
[PPRC] - klasa narodowa, czyli taniej być nie może ???
Autor Wiadomość

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   [PPRC] - klasa narodowa, czyli taniej być nie może ???

Wobec faktu że w Automobilklubie którego jestem członkiem (Ak - Rzemieślnik) zaszły znaczne zmiany w zarządzie, a co za tym idzie do władzy doszli młodzi ludzie którym jeszcze się chce coś robić, wszystko wskazuje na to że w nadchodzącym sezonie 2013 nastapi próba wskrzeszenia rallycross'u, na razie wyłącznie w najtańszej klasie narodowej tj Cinquecento oraz Seicento.
W mojej opinii jest to najtańsza forma wyścigów w Polsce, a dlaczego to pokrótce napisze.

Same zawody mają bardzo kompaktową formę, odbywają się na torze w Słomczynie koło Grójca i w trakcie rundy przejeżdża się około 25-30 okrążeń toru (okrążenie toru ma 1050m długości)
Do startu niezbędna jest licencja B2C2, B1C1 lub BC czyli którakolwiek z wyścigowych.

Samochód jakim można wystartować to Fiat Cinquecento Sporting lub Seicento Sporting, przygotowany wg regulaminu grupy N z niewielkimi odchyleniami w stosunku do tego co jest w rajdach (wyciąg z regulaminu technicznego PPRC) :

1.4. Szczegółowa interpretacja przepisów dotyczących samochodów startujących w Dywizji National .
Są to samochody Fiat CCS i SCS 1108 posiadające homologacje FIA N/A 5529, N/A 5593 przystosowane do zawodów RC zgodnie z następującą specyfikacją:
− Zgodnie z art.279 zał. J. Pkt. 1.1 Touringcars pkt. 2.
− Niedozwolone są przepisy pkt. 4.
− Obowiązują wymogi grupy N zał. J z następującymi wyjątkami.
1.4.1. Masa
800 kg – z kierowcą i jego wyposażeniem. Balast zgodnie z art. 252.2.2. Załącznika J FIA (dozwolone pierwsze zdanie).
1.4.2. Koła i ogumienie
Tarcze kół – aluminiowe lub stalowe śr. 13” i max. szerokości 5,5”
Dopuszcza się stosowanie płytek dystansowych, pod warunkiem nie przekroczenia
homologowanego wymiaru rozstawu kół.
Opony produkcji krajowej max 155x13”.
Opony mogą być bieżnikowane.
1.4.3. Amortyzatory.
Dowolne (za wyjątkiem regulowanych zewnętrznie).
1.4.4. Silnik
− Zasilanie jednopunktowe.
Kontroli podlegają w szczególności następujące parametry silnika:
− homologowane cylindryczne otwory w kolektorach, głowicy, kadłubie silnika
− pojemność skokowa - 1108,3 cm3
− średnica cylindra - max 70,03 mm
− skok tłoka - max 72,05 mm
− pojemność komory spalania w głowicy - min 23,41 cm3
− grubość uszczelki głowicy po demontażu - min1,65 mm
− wystawanie denka tłoka w stosunku do płaszczyzny bloku silnika w zz max 0,1 mm
− średnica grzybka zaworu ssącego - max 31,50 mm
− średnica grzybka zaworu wydechowego - max 27,50 mm
− średnica gniazda zaworu ssącego - max 28,50 mm
− średnica gniazda zaworu wydechowego - max 25,50 mm
− masa koła zamachowego - min 6500 g
− średnica gardzieli urządzenia wtrysku - 30,00 mm + 0,25
− wymiary A i B wałka rozrządu muszą być zachowane (zarys krzywki dowolny,
Art. 325 karty hom.)
− układ wydechowy od wylotu z kolektora wydechowego dowolny, maksymalna
zewnętrzna średnica rury wydechowej 54 mm, obowiązkowy katalizator.
Parametry wałków rozrządu w silnikach FIRE
1.4.5. Zbiornik paliwa
Musi być oryginalny.
1.4.6. Napęd
Skrzynia biegów seryjna. Dopuszcza się dowolne przełożenie główne i dowolny mechanizm różnicowy typu mechanicznego, przeguby łączące półosie z mechanizmem różnicowym dowolne. Podpory silnika i skrzyni biegów są dowolne lecz ich ilość musi być zgodna z homologacją.
1.4.7. Zderzaki
Dopuszcza się stosowanie zamiennie zderzaków z innych dostępnych wersji produkcyjnych w ramach typu samochodu – CC lub SC.
1.4.8. Zezwala się na stosowanie osłony podsilnikowej.
1.4.9. Generator prądu – nie podlega kontroli sprawności i kompletności.


W roku 2013 szpera i krótkie przełożenie będą "zdelegalizowane" więc zrobi się tanio i szanse się wyrównają :)

Samochód bazowy (cywil) w dobrym stanie to 5.000pln + wyposażenie bezpieczeństwa.
Inna opcja to kupienie nieco zmeczonego ale już przygotowanego egzemplarza w cenie zazwyczaj <10.000pln, lub (co było bardzo popularne) kupno nadwozia pokradzieżowego bez prawa rejestracji (koszt takiego nadwozia to <1000pln + części mechaniczne + wyposażenie bezpieczeństwa ) i zbudowanie samochodu wyłącznie do wyścigów który nie musi byc zarejestrowany.

Na pytanie ile kosztuje udział w zawodach, odpowiem ze mało :)
Koszt dojazdu "w te i wewte" na kołach (z Warszawy) to niecałe 100pln.
Koszt dojazdu na lawecie troche więcej + pozyczenie lawety.
Wpisowe ma wynosić <300pln za rundę (rund ma być 6-8)
Paliwa na zawodach w najgorszym razie zejdzie z 15 litrów
Opony: jeden komplet starcza na 4 rundy, zużywa się przednia lewa więc co zawody inna trafia na to miejsce.
Nocuje sie w parku maszyn, w namiocie, w busie lub jak ktoś burżuj to w przyczepie kampingowej :)
Żarełko to coś na grilla dla kierowcy i serwisantów - powiedzmy że 50-100pln
Ewentualne straty to zazwyczaj chłodnica z wiatrakiem (100pln) lub zderzak (30pln).

Zabawy jest co niemiara, walka bezpośrednia wywołuje sporo emocji, a klasa sama w sobie jest bardzo wyrównana. O kosztach nie wspominam już bo to niewiarygodnie niskie koszty.

Naszych forumowych rajdowców nie przekonam, ale może ktoś chętny na taką zabawę ???
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Rasputin 
sushi nori


auto: RS
silnik:: 2.0
moc: 172km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Sie 2010
Skąd: z kątowni

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

O kurdę ale czad!!! Ceny CC i Sc Sporting pójdą w góre. Dla ludzi z Wawy i okolic to mega tania impreza bo odpadaja koszty dojazdu i noclegu. Juz widze 15 CC na starcie i wejście w pierwszy winkiel xD Bedzie sie działo :]
 
 

kp 
słucham Michaela Jacksona

auto: 3
silnik:: m54b30
moc: 234km
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2011
Skąd: owni

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Super. Szkoda, że rallycross.
Zróbcie coś takiego, ale normalne wyścigi po torze, w tych cenach. Frekwencja gwarantowana.
Bo WPP przy tym co wyżej, to wychodzi "nieco" drożej.
Ale dawaj tu szczegóły, bo interesujące.
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

kp - Automobilklub posiada w ofercie wyłącznie tor rallycrososowy więc nic innego nie wymyślimy :)

Rasputin - zgodnie z regulaminem rozgrywek w biegach kwalfikacyjnych startuje 5 samochodów (w trakcie jednego biegu) natomiast w finale 8 - i uwierz mi ze to wystarczy :)

Jeżeli chodzi o szczegóły - to regulamin zostanie zliberalizowany w stosunku do ubiegłego roku. Pamiętajmy że nie będzie to ranga Mistrzostw Polski, tylko Puchar Polski, czyli inaczej mówiąc coś w rodzaju drugiej ligi.

Same zawody to najkrócej mówiąc:
- rozgrzewka, kilka okrażeń
- "czasówka" czyli 3 okrążenia z pomiarem czasu na podstawie której rozstawia się zawodników w poszczególnych biegach.
- 3 rundy kwalfikacyjne, w czasie każdej jedzie się 4 okrązenia
- Finały, w zależności od ilośći zawodników może być tylko finał A, finał A i B, lub trzy finały A, B, oraz C

Co do samochodów -
W rallycrossie nie musza być ładne :)
Przygotowane wg homologacji gr N i załącznika J.
Można mieć:
-Inny wałek z zachowaniem wymiarów A i B
-Poliweglanowe szyby jako alternatywa dla seryjnych hartowanych pokrytych folią bezbarwną
-dodatkowy zbiornik spryskiwacza szyb
-osłonę silnika, czyli płytę

Trzeba mieć:
-Siatkę w drzwiach kierowcy (tak jak w wyścigach płaskich)
-Dwa dodatkowe światła stopu widoczne przez tylną szybę
-Jedno światło widoczne przez szybe umieszczone w osi symetrii samochodu które się pali kiedy samochód bierze udział w biegach
-katalizator (w WPP nie jest wymagany )
-zamocowany balast tak żeby masa samochodu bez zawodnika i z pustym bakiem wynosiła 800kg. Dla porównania powiem ze lekki cienias waży około 720kg, więc tego balastu jest dość sporo, ale za to można sobie nieźle wyważyć rozkład masy :) :) :)
-opony seryjne produkcji polskiej (mogą być bieżnikowane)

Jeżeli chodzi o ekwipunek zawodnika to sa starania żeby dopuścić ciuchy z utracona homologacją, przy czym nie będzie to dotyczyć kasku! Ale to jest wiadomość nie potwierdzona więc nie ręcze czy tak będzie.

Podobnie by miało być z fotelami oraz pasami, tzn mogłyby być dopuszczone z utraconą homologacją.
Krótko mówiąc ma to być TANIA forma sportu samochodowego.

Jeżeli ktoś ma jakieś pytania to prosze pytać - chętnie odpowiem.
Bardzo mi zależy żeby rallycross sie odbudował, bo jak było kiedyś to prosze zobaczyć:

http://www.youtube.com/watch?v=FXyc-opL4S0

(dodam tylko że ten czerwony w pierwszych sekundach filmu, to ja :) )
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

no name 
Rangi, rankingi, drabinki
Aseenaebaem


auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Skąd: Goclaf

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Zajedwabista impreza, ja i mój cienki nie spełniamy warunków :/
_________________
Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije :evil:
 
 
 

Mick 
Samochody, kina, kupa, cebula...


auto: Fiesta R2
silnik:: 1.6 16v
moc: 170km
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 10 Lip 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

no name napisał/a:
Zajedwabista impreza, ja i mój cienki nie spełniamy warunków :/


ale 1.2 możesz sprzedać w dobrych pieniądzach i kupić sobie 1.1 SPI a do tego kupe gratów na wymianę (zderzaki, chłodnice, drzwi szyby etc.) ;D
_________________
DEEP HOUSE MUSIC | BEACH | SUN | PARTY
 
 

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Jaram sie ! , Szukam Cienkiego bez papierów !
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

:lol2: :lol2:
 
 
 

no name 
Rangi, rankingi, drabinki
Aseenaebaem


auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Skąd: Goclaf

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Mick, jeszcze zostaje licencja której nie posiadam.
_________________
Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije :evil:
 
 
 

anjas 
Penetrator
Szok tato QP


auto: Izera RS
silnik:: H00Y
moc: 51kWkm
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: bobrowinów

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Radziu, po takich wyścigach często zawodnicy dają sobie po ryju?
Bo przepychanki na torze wyglądają widowiskowo ale tak sobie myślę, że można się nieźle wkur.wić jak się jedzie na czele i nagle na zakręcie ktoś cmoknie w tyłek tak, że wykręca się oberka.
Jak to jest?
_________________
Poznań: 22,5cm
 
 
 

Mick 
Samochody, kina, kupa, cebula...


auto: Fiesta R2
silnik:: 1.6 16v
moc: 170km
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 10 Lip 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

anjas napisał/a:
Radziu, po takich wyścigach często zawodnicy dają sobie po ryju?
Bo przepychanki na torze wyglądają widowiskowo ale tak sobie myślę, że można się nieźle wkur.wić jak się jedzie na czele i nagle na zakręcie ktoś cmoknie w tyłek tak, że wykręca się oberka.
Jak to jest?


Jest tak jak piszesz :)

no name, brak licencji nie jest problemem (dużym). Licencje BC robisz w jeden weekend w poznaniu na torze.

A radziu nie dodał, że można wystartować z licencją R i R1 - chyba, że nie można...
_________________
DEEP HOUSE MUSIC | BEACH | SUN | PARTY
 
 

anjas 
Penetrator
Szok tato QP


auto: Izera RS
silnik:: H00Y
moc: 51kWkm
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: bobrowinów

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Mick napisał/a:
Jest tak jak piszesz


to czad, tym bardziej widowiskowo...

A może pogadać z automobilklubem + dogadać się z KSW. Obok toru postawić ring i po wyścigach urządzać walki w formule MMA.
Widowisko +200%.
_________________
Poznań: 22,5cm
 
 
 

no name 
Rangi, rankingi, drabinki
Aseenaebaem


auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Skąd: Goclaf

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Mick napisał/a:
Licencje BC robisz w jeden weekend w poznaniu na torze.

Czy czasem nie przy każdym AK z torem można to zrobić ?
Sorki że drąże w temacie ale może przyda się to też innym którzy nie mają
a zabawa cienkim była by fajna i w sumie najtańsza z możliwych.
_________________
Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije :evil:
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Anjas: Generalnie do rekoczynów to doszło kilka razy na przestrzeni kilkunastu lat i zazwyczaj zawsze agresorzy byli surowo karani.
W trakcie trwania zawodów tzw "sędziowie faktów" oceniają zdarzenia na torze i na podstawie ich meldunków nieprzepisowe zachowania są karane.

Jezeli jedziemy na czele "pociągu" to musimy hamowac wczesniej bo ryzyko że ktoś zahamuje na naszym zderzaku jest zawsze i nie chodzi nawet o działania z premedytacją ale o fakt że jest syfnie na torze.

No name: przebudowanie samochodu żeby spełniał wymogi jest sporo tańsze niż kupno nowego. Mick napisał wszystko w temacie. Silnik 1100 kompletny mozna wyrwac za 500pln (i to z osprzętem) a swoj sprzedasz na pewno drożej.

Jeżeli chodzi o licencje to do wyścigów torowych potrzebna jest licencja B2C2, B1C1 lub BC.
Robi się to dość łatwo i szybko.
Oto regulamin z pzm.pl :

REGULAMIN UZYSKIWANIA CERTYFIKATU I LICENCJI
KIEROWCY STOPNIA „C3”, „B2,C2”, „B1,C1” oraz „B,C”
1. Licencję kierowcy stopnia „C3”, „B2,C2”, „B1,C1”, „B,C” może uzyskać każda osoba, która jest członkiem Automobilklubu lub Klubu zrzeszonego w Polskim Związku Motorowym.
2. Warunkiem uzyskania licencji kierowcy wyścigowego jest:
2.1 Przedstawienie pozytywnego wyniku badań lekarskich przeprowadzonych przez Lekarza posiadającego specjalizację Medycyny Sportowej oraz ważne Orzeczenia Psychologicznego.
2.2 Odbycie szkolenia obejmującego zajęcia teoretyczne w zakresie znajomości regulaminów sportu samochodowego PZM i FIA, obowiązujących zasad bezpieczeństwa i zasad udzielania pierwszej pomocy.
2.3 Ukończenie kursu obejmującego minimum 3 godz. jazdy na torze oraz zajęcia teoretyczne. Program kursu zatwierdzany jest przez GKSS.
Kandydaci do licencji „C3”, sklasyfikowani w KJS Rallycross lub KJS Szayowozy do roku 2010 włącznie oraz kandydaci do licencji stopnia „C2,B2” sklasyfikowanych w KJS Rallycross w roku 2010, zwolnieni są z odbywania kursu.
3. Kandydat do uzyskania licencji sportu samochodowego w wieku:
 14 lat - uzyska licencję kierowcy stopnia „C3” upoważniającą do udziału w charakterze kierowcy podczas MPRC, PPRC i PPJB samochodami zgłoszonymi w klasach o pojemności silnika do 1400 cm3 włącznie.
 15 lat - uzyska licencję kierowcy stopnia „B2,C2” upoważniającą do udziału w charakterze kierowcy podczas WSMP, WPP, MPRC, PPRC i PPJB samochodami zgłoszonymi w klasach o pojemności silnika do 1600 cm3 włącznie.
 16 lat - uzyska licencję kierowcy stopnia „B1,C1” upoważniającą do udziału w charakterze kierowcy podczas WSMP, WPP, GSMP, SWG, MPRC, PPRC i PPJB samochodami zgłoszonymi w klasach o pojemności silnika do 2000 cm3 włącznie.
 18 lat lub więcej - uzyska licencję kierowcy stopnia „B,C” upoważnia do udziału w charakterze kierowcy podczas WSMP, WPP, GSMP, SWG, MPRC, PPRC, PPJB i rajdach RD oraz w charakterze pilota w rajdach RD, RPP i RMPST.
4. Egzamin na licencję kierowcy stopnia „B,C”.
4.1 Aby uzyskać licencję kierowcy stopnia „B,C” należy zdać egzamin przed Komisją Egzaminacyjną.
4.2 Komisja Egzaminacyjna składa się z minimum trzech osób zatwierdzonych przez GKSS.
4.3 Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej musi posiadać uprawnienia trenera lub instruktora sportu samochodowego.
4.4 Egzaminy powinny odbywać się nie rzadziej niż dwa razy w roku.
5. Po spełnieniu warunków zawartych w punkcie 2, kandydat uzyskuje w macierzystym Automobilklubie/Klubie Wniosek o przyznanie licencji kierowcy stopnia „B,C” wraz z wnioskiem o przyznanie certyfikatu oraz drukiem danych osobowych kierowcy, następnie udaje się do Lekarza Specjalisty Medycyny Sportowej w celu wykonania badań lekarskich i otrzymania zaświadczeń na wnioskach o przyznanie certyfikatu i licencji.
5.1 Po wniesieniu opłaty za wydanie licencji w wysokości corocznie ustalanej przez GKSS Automobilklub/Klub przesyła komplet wymaganych dokumentów do Biura Sportu i Marketingu ZG PZM, gdzie dokonuje się rejestracji w kartotece kierowców sportu samochodowego i wystawia licencję kierowcy odpowiedniego stopnia.
5.2 Ubiegający się o licencję osobiście odpowiada za prawidłowe wypełnienie wszystkich pozycji wniosków i ich właściwe sygnowanie przez osoby upoważnione.
Regulamin Licencji Sportu Samochodowego—2012
Główna Komisja Sportu Samochodowego
Str. 12
Licencje stopnia „B, C”; „B1, C1”; „B2, C2”; „C3”
5.3. Do Wniosku o przyznanie certyfikatu i licencji kierowcy wyścigowego należy dołączyć wymagane dokumenty:
 Zaświadczenie o zdaniu egzaminu na Certyfikat i licencję,
 Zgoda rodziców lub opiekunów prawnych dot. kandydatów poniżej 18 roku życia,
 Aktualne trzy zdjęcia,
 Wypełniony druk danych osobowych kierowcy,
 Oświadczenie - zgoda na skanowanie podpisu,
 Aktualne / ważne Orzeczenie Psychologiczne
 Wniosek o przyznanie lub ksero posiadanego certyfikatu,
 Potwierdzenie dokonania opłaty za licencję
6. Ubezpieczenie NNW licencji kierowcy stopnia „C3”, „B2,C2”, „B1,C1”, „BC” będzie wznawiane na kolejny sezon, po wniesieniu opłaty przedłużającej ważność licencji.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Kuner 
na satatek. służbowo!
swiatMINI.pl


auto: kilka
silnik:: dużo
moc: łącznie z 1000km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Skąd: Wawa - Ursus

Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Czyli rozumiem że z R1 nie da rady?

Swoją drogą zawsze mnie rallycross kręcił, ale umarł w Słomce a dalej mi by się jeździć nie chciało. Poza tym motyw ze skrzynią świetny, bo jeśli miał bym wydać na krótką skrzynie ze szperą 10 tyś to też lipa. Zrobić z tego budżetowe zawody i będzie wypasss...
_________________
www.swiatMINI.pl
Niezależny Serwis Samochodów MINI
Ostatnio zmieniony przez Kuner Śro 10 Paź, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 13