auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2007 swap: z vts'a do 106
Czy majac silnik, skrzynie oraz wiazki z vts'a 16v zadziala to w budzie pug'a 106 1.6?? Chodzi o wersje 106 ktora wyglada jak gti, jedynie silnik nie jest gti
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2007
Żeby nie zakładac nowego topicu:
Czy da się zrobic swap VTS do budy od AX ???
Chodzi o taka kompleksową robotę z przełozeniem zawiechy itp.
W necie widziałem pare AXów zeszczepionych z VTSem - czyli sie da, ale czy duzo z tym kłopotów ???
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2007
Da się.. ale z zawiecha jest troche inaczej - AX ma mocowanie na 2 śruby np.. a saxo na 3 śruby, inne wachacze są w Saxo a inne w AX. To są niuansy ale nalezy je wczęsniej sprawdzić czy to podpasuje.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
.....action speaks louder than words....
p106rallye [Usunięty]
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2007
Mcpherson jest mocowany na 2 śruby tak jak w starych 106 ,ale to chyba nie jest problem,wiertarka i 10 minut roboty.Wahacze powinny ,a nawet muszą pasować.Plusem a zarazem minusem ax jest jego masa.Pod względem bezpieczeństwa 106-tka(saxo), a zwłaszcza po 96 roku została bardzo wzmocniona(i tak nie jest z tym najlepiej) w stosunku do ax,więc ewentualny dzwon będzie miał większe konsekwencje.A co do pytania K-mart'a to musi się martwić tylko o silnik,wiązkę i kompa,skoro już wiemy ,że ma rallye podobną furę.Skrzynię(krótsza nić w vts i s16) i półosie zostawia stare.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2007
p106rallye napisał/a:
Wahacze powinny ,a nawet muszą pasować
ee... w AX są takei same jak w 106 1.3 rallye czyli inne niż w rallye 1.6 i pozostałych S16 i VTR/VTS
_________________ when the flag drops the bullshit stops
.....action speaks louder than words....
p106rallye [Usunięty]
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2007
saxorulez napisał/a:
ee... w AX są takei same jak w 106 1.3 rallye czyli inne niż w rallye 1.6 i pozostałych S16 i VTR/VTS
W 106 1.1 sport(mk2),1.3 rallye(mk1) ,1.4 sport(mk2),1.4xsi(mk1),1.6(s16,rallye) są takie same kute wahacze o symbolu 3520 92 WISHBONE FRONT LEFT i 3520 93 WISHBONE FRONT RIGHT .Wahacze w ax gt są napewno zwykłe(nie kute takie jak w zwykłych 106 i saxo) w gti nie wiem jakie są.Co nie zmienia faktu,że można zamontować zawias z wahaczami kutymi z saxo vts lub 106s16.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2007
Z tego co ja wiem jest różnica w wachaczach.. nie wiem co to za oznaczeni które tutaj przytaczasz ale w momencie naprawiania AX Sport Przemka Sułka - gdy wachacz sie zgiał - przyłożylismy nowy wachacz z Saxo VTS i niestety nie pasował. Takze ja mam wiedzę empiryczną
_________________ when the flag drops the bullshit stops
.....action speaks louder than words....
p106rallye [Usunięty]
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2007
Moją wiedzę opieram na Peugeot Laserze,niestety nie mam citroen lasera.AX sport ma prawdopodobnie taki sam zawias jak w ax'ie gt w pierszej fazie <91 czyli wahacz jest odlewany, ze stabilizatorem przykręconym do wahacza,mcpherson jest inny niż w 2 fazie i nie pasuje zamiennie,dlatego też nie pasował wahacz z vts do kolumny z ax sporta.Otwory w budzie przynajmniej w tej po 91 muszą być takie same i po włożeniu całego zawiasu z vts czyli kolumny i wahacza wszystko musi pasować jestem o tym przekonany na 99% Ale się zamotałem
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Śro 18 Kwi, 2007
Chodzi o swap z Saxo takiego jak moje do AX mozliwie z ostatniego roku (1994-1995)
Ja tez słyszalem ze zawieszenie bedzie pasować - wiec na razie nie wiem bo sa sprzeczne opinie na HH.
W zasadzie mam wszystko co potrzeba silnik, skrzynia, zawiecha, wiązki elektr itp, nie wiem jedynie jak wyglada kwestia:
1) zasilania tzn pompy paliwa i przewody itp
2)wydech (co sie nadada z VTS, a co trzeba dorobic
3)układ chłodzenia
Pomysł jest na razie swieży ale docelowo mialby to byc typowy "sleeper"
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2007
pomysł zajebisty moim zdniaem i fantastycznie to mozę hulać...
a co do zawiasu pofgadaj z Adamantem.. u niego takei Axy serwisuja sie dwa wiec napewno ma porównanie
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2007
Zgadzam sie z Toba ale nalezy sprawdzic czy nie jest to pomysl zbyt drogi.
Z pewnoscia potrzebny jest AX z nadwoziem w bdb stanie, z mozliwoscia zarejestrowania. Ale przy wadze AXa (chyba lzejsy od CC/SC) praktycznie nie trzeba by bylo ingerowac w silnik, skrzyni tez by nie trzeba bylo skracac, bo na 5tce szedl by do odcinki. Zawiasik bylby z mojego czyli bill. Nie wiem jakie kolo by sie zmiescilo, ale na pewno musiala by to byc 14tka ze wzgledu na hamulce z vtsa.
"Piekno" AXa mi nie przeszkadza, nawet lepiej bo jakie by bylo zdumienie kierujacego np BMW gdyby zobaczyl przed soba AX teen, na czarnym zderzaku i stalowej feldze
A przyczyna calego przedsiewziecia jest dosc prozaiczna: FATALNY stan nadwozia mojego saxo, przy bardzo przyzwoitym stanie mechanicznym.
Po calej operacji to co dobre z saxo byloby for sale...
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach