auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Mar, 2013
Chrzanku, jak to będzie z innymi modelami aut? Są jakieś plany, bo widzę że najwięcej szczegółów odn. CC i SC, a nie jestem biegły w przepisach FIA. Widziałem w regulaminie że będą i SuperCars czy S1600, ale czy coś innego niż fiacior ma szansę polatać w opcji budżetowej? W tym lub przyszłym roku.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 18 Mar, 2013
W klasie Super Nationals pojedziesz wszystkim co spełnia wymogi bezpieczeństwa czyli:
-Klatka
-Fotel
-Pasy
-Wyłączniki prądu
-Zapinki
-Siatka w drzwiach kierowcy.
Możesz pojechać Polonezem, VW Golfem II, Fiatem ritmo, Skodą 105... ogólnie KAŻDYM SAMOCHODEM. Mówię o RC CUP - zobacz inny temat w dziale motorsport. Ja troche dałem d*** bo gdybym wiedział że będzie tak liberalnie to kupiłbym jakieć Clio Sport ph I, Saxo albo jakiegoś starego kapcia RWD typu Sierra lub E30 iS... I było by taniej niż cieniasem...
Echhhh
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013
Dobra, jezeli chodzi o same cieniasy i seje to regulamin wygląda następująco:
REGULAMIN
TECHNICZNY KLASY NATIONAL 2013 przy PPJB
1.
Wytyczne techniczne
dotyczące
samochodów startujących w Klasie
National przy PPJB
1.1.
Są to samochody Fiat CC i SC
we wszystkich wersjach nadwoziowych
−
Zgodnie z art.279 zał.
J. Pkt
1.1 Touringcars
Art.2
−
Niedozwolone są przepisy Art. 4.
−
Obowiązują wymogi grupy N zał. J,
homologacje FIA N/A 5529, N/A 5593
z następującymi wyjątkami.
1.2. Masa
800 kg – z kierowcą i jego wyposażeniem. Balast zgodnie z art. 252.2.2. Załącznika J FIA
(dozwolone pierwsze zdanie).
1.3. Koła i ogumienie
Tarcze kół aluminiowe lub stalowe śr. 13” i max. szerokości 5,5”
Dopuszcza się stosowanie płytek dystansowych, pod warunkiem nie przekroczenia
homologowanego wymiaru rozstawu kół.
Opony produkcji krajowej
max 155x13”.
Opony mogą być bieżnikowane.
1.4. Amortyzatory.
Dowolne (za wyjątkiem regulowanych zewnętrznie).
1
.5
. Silnik
−
dopuszcza się silniki SPI oraz MPI
o pojemności skokowej
1108
Kontroli podlegają w szczególności następujące parametry silnika:
− homologowane otwory w
głowicy, kadłubie silnika i kolektorze wydechowym
− pojemność skokowa max 1108,3 cm3
− średnica cylindra max 70,03 mm
− skok tłoka max 72,05 mm
− pojemność komory spalania w głowicy min 23,41 cm3
− grubość uszczelki głowicy po demontażu min1,65 mm
− wystawanie denka tłoka w stosunku do płaszczyzny bloku silnika w zz max 0,1 mm
− średnica grzybka zaworu ssącego max 31,50 mm
− średnica grzybka zaworu wydechowego max 27,50 mm
− średnica gniazda zaworu ssącego max 28,50 mm
− średnica gniazda zaworu wydechowego max 25,50 mm
− masa koła zamachowego min 6500 g
− średnica gardzieli urządzenia wtrysku dla silnika SPI 30,00 mm + 0,25
− średnica gardzieli urządzenia wtrysku dla silnika MPI 36.00 mm + 0,25
− wymiary A i B wałka rozrządu silnika SPI muszą być zachowane (zarys krzywki dowolny Art. 325 karty hom.)
− wymiary A i B wałka rozrządu silnika MPI odpowiednio 29,6 +o,1/0,5 i 37,6 + 0,1/ 0,5
− układ wydechowy od wylotu z kolektora wydechowego dowolny, maksymalna
zewnętrzna średnica rury wydechowej 54 mm, obowiązkowy katalizator.
Lokalizacja katalizatora jest dowolna
1.6. Zbiornik paliwa , oleju i płynu chłodzącego
Musi być oryginalny.
1.7
. Napęd
Skrzynia biegów seryjna ,mechanizm różnicowy seryjny.
Dopuszcza się wszystkie typy skrzyń biegów montowanych seryjnie/fabrycznie w
samochodach CC i SC , przeguby łączące półosie z
mechanizmem różnicowym dowolne. Podpory silnika i skrzyni biegów są dowolne lecz ich ilość musi być zgodna z homologacją.
1.8 Zderzaki
Dopuszcza się stosowanie zamiennie zderzaków z innych dostępnych wersji produkcyjnych w ramach typu samochodu – CC lub SC.
1.9. Zezwala się na stosowanie osłony podsilnikowej.
1.10. Generator prądu – jest obowiązkowy, lecz nie podlega kontroli sprawności i kompletności
2. Bezpieczeństwo
2.1. Klatka Zgodna z art.253 - 8.
2.2. Pasy Bezpieczeństwa Zgodne z art. 253 - 6.
Dopuszcza się stosowanie pasów bezpieczeństwa z przekroczoną datą
ważności do użycia (Not Valid) o 7 lat.
2.3. Fotele Zgodne z art. 253 - 16.
Dopuszcza się stosowanie foteli (norma 8855/1999) przez okres 10 lat od
daty produkcji bez dodatkowego przeglądu producenta.
2.4. Gaśnice i systemy gaśnicze
Obowiązkowe jest stosowanie gaśnicy ręcznej o min. masie 2 kg środka gaśniczego (wg zał. J). Zaleca się stosowanie homologowanych systemów gaśniczych
2.5. Wyposażenie bezpieczeństwa osobistego
Zgodne z wymogami rozdziału III zał. L z następującymi wyjątkami:
- system FHR jest zalecany,
- kombinezon dopuszczone jest używanie kombinezonów z utraconą homologacją FIA Standard 1986
- bielizna (długa), balaklawa, skarpety
– stanowczo zalecane , dopuszczone jest również używanie ww. wyposażenia osobistego z utraconą normą ISO 6940,
- buty i rękawice
- dopuszczone jest również używanie ww. wyposażenia osobistego z utraconą normą ISO 6940;
2.6 Wnętrze
Wykończenie wnętrza jest dowolne. Nie mogą występować ostre krawędzie.
2.7 Uzupełnienie art. 252 - 1.5. zał. J.
W zawodach rozgrywanych na terenie RP zezwala się na naprawę uszkodzonych gwintów przez zmianę średnicy śruby lub „szpilki”, zaspawywanie, wstawianie w korpus tulei redukcyjnych z dowolnego materiału
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km Pomógł: 72 razy Dołączył: 24 Maj 2007 Skąd: z Zakrzowa
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013
CHRZANEK napisał/a:
Clio Sport ph I, Saxo albo jakiegoś starego kapcia RWD typu Sierra lub E30 iS... I było by taniej niż cieniasem...
co jest tańszego w clio sport niż w cieniasie do upalania ?? bo nie zabardzo wiem ?? biorąc pod uwage ze do cienkiego wszystko kosztuje 1 /5 tego co do clio. ?? nie mówiac juz o nadwoziu gdzie zderzak, nadkole, maske itp kupisz na złomie za 15 zł.... a z clio sportem czy VTS tego nie zrobisz.
Generalne albo N albo pełen freestyler - zależy wyłacznie od $$$
Janusz napisał/a:
co jest tańszego w clio sport niż w cieniasie do upalania ?? bo nie zabardzo wiem ?? biorąc pod uwage ze do cienkiego wszystko kosztuje 1 /5 tego co do clio. ??
Jasiu: nie wyraziłem się precyzyjnie to fakt. Oczywiście cześci są droższe, ale wg mnie trzykrotnie a nie pięciokrotnie, ale fun z jazdy czymś co ma 7s do 100kmh jest niewspółmiernie większy... Jazda cienkim jak ktoś ma hothatcha naprawde nie dostarcza emocji
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 20 Mar, 2013
CHRZANEK napisał/a:
W klasie Super Nationals pojedziesz wszystkim co spełnia wymogi bezpieczeństwa czyli:
-Klatka
-Fotel
-Pasy
-Wyłączniki prądu
-Zapinki
-Siatka w drzwiach kierowcy.
Możesz pojechać Polonezem, VW Golfem II, Fiatem ritmo, Skodą 105... ogólnie KAŻDYM SAMOCHODEM. Mówię o RC CUP - zobacz inny temat w dziale motorsport. Ja troche dałem d*** bo gdybym wiedział że będzie tak liberalnie to kupiłbym jakieć Clio Sport ph I, Saxo albo jakiegoś starego kapcia RWD typu Sierra lub E30 iS... I było by taniej niż cieniasem...
Echhhh
No to czad. Obadam te papierzyska z ciekawości trochę dokładniej niż zrobiłem to za pierwszym razem Kurde, chciałbym polecieć, jaram się na maksa. Może w przyszłym sezonie jakimś struclem
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: kilka
silnik:: dużo
moc: łącznie z 1000km Pomógł: 18 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Skąd: Wawa - Ursus
Wysłany: Wto 14 Maj, 2013
CHRZANEK, do tablicy
jak mam to rozumieć?
Cytat:
W klasie N2 dla Fiata Seicento homologowanego w grupie N dopuszcza się
stosowanie bloku silnika wraz z układem korbowo-tłokowym od Fiata Punto 1.2
lub Fiata Panda 1.2
Ja i tak mam CC więc mnie nie dotyczy, ale gdybym miał SC to rozumiem, że buduję Nkę tylko że może mieć pojemność 1.2? Znaczy głowica i cała reszta zgodnie z homologacja gr. N?
_________________ www.swiatMINI.pl
Niezależny Serwis Samochodów MINI
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Maj, 2013
CHRZANEK napisał/a:
Zwracam uwagę że wyposażenie i ciuchy moga być z utracona homologacją a bielizna jest... stanowczo zalecana
Ale w Super Nationals już wymagana I system gaśniczy też...
Cytat:
14.1.Każdy kierowca musi w czasie wyścigu pod groźbą wykluczenia:
a) musi nosić kask homologowany zgodnie z jedną z norm wymienionych w Liście Technicznej FIA nr 25.
b) nosić:
− kombinezon zgodny z aktualną homologacją FIA. Dopuszczone jest używanie kombinezonów z utraconą homologacją FIA Standard 1986
− rękawiczki, balaklawę, bieliznę i obuwie zgodne z homologacją FIA
− dopuszczone jest również używanie ww. wyposażenia osobistego z utraconą normą ISO 6940 c) być przypięty za pomocą pasów zgodnych z art. 253-6. Dopuszcza się stosowanie pasów bezpieczeństwa z przekroczoną datą ważności do użycia (Not Valid) o 7 lat.
d) mieć szyby w drzwiach zamknięte.
No i z tego co wyczytałem auta które miały homo, potrzebna jest sama ksiąka homo i kss. Ble.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pią 17 Maj, 2013
Odnośnie regulaminu RALLYCROSS CUP, to bardzo ściśle współpracuje z promotorami tego cyklu którymi są: Krzysztof Skorupski, Robert Czarnecki i Łukasz Zoll.
Niestety chęć zliberalizowania przepisów dotyczących wyposażenia bezpieczeństwa spotkała się ze sprzeciwem instytucji kryjącej sie pod 3-literowym akronimem, i nie chodzi o PZU ani PKO, choć pierwsza litera sie zgadza.
Ze względu na fakt że (o dziwo) jest bardzo wielu chętnych do klasy super cars (najmocniejszej czyli turbo 4x4 i moce >500KM) to odpowiedz była taka że albo wszystko z homo albo wogóle nie będzie zawodów...
Trzeba było wybierać
Co do klasy 1242cm3 - to pierwotnie była to wizja żeby zachęcic auta jeżdżące w rajdach okręgowych (dawna 3liga) a tam można latać z silnikami z punto.
Natomiast tu zrobiono przepisy niby N-grupowe ale z możliwością bloku silnika z innego modelu. Jest to do bani bo nie ma prezycyjnej informacji czy ma to być blok od 8V czy 16V, jaka jest minimalna wysokość bloku, jaka jest maksymalna średnica cylindrów itp.
Wg mnie to duzy błąd -ale tak poszło do zatwierdzenia niestety.
PS: Być może będe Dyrektorem Zawodów na RC CUP
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach