Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Locost 7
Autor Wiadomość

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Śro 03 Kwi, 2013   Locost 7

Postanowiłem założyć temat o replice Lotusa 7 czyli Locosta , ktoś z was miał z tym styczność ? Jak to się sprawdza w warunkach trackdayowych . Mówię tutaj o tej wersji z silnikiem forda . Dla nie świadomych taki locost waży poniżej 600 kg i ma od 130 km w górę . Jak ktoś ma zacięcie to takie auto można w 100% zbudować samodzielnie i mieć taką weekendową zabawkę przyśpieszającą w okolicach 4s do 100 km/h :)
Ostatnio zmieniony przez kubas Czw 04 Kwi, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

AleX
[Usunięty]

Wysłany: Śro 03 Kwi, 2013   

Czesio napisał/a:
Jak to się sprawdza w warunkach trackdayowych .


To jest właśnie na track-day'e stworzone o_O

Czesio napisał/a:
ktoś z was miał z tym styczność ?


Dotykałem kiedyś takiego jednego Caterhama :>
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

Bart: bo tak :)

Może być ciekawy temat. Jak zbudować szybką i skuteczną zabawkę na tor w sensownym budżecie 30-40tys. pln.

1. Jaki najlepiej włożyć silnik i dlaczego to ma być duratec?
2. Rama na jakim projekcie?
3. Z czego skrzynia?
4. Geko czy jesteś w stanie zrobić całe poszycie z karbonu do tego ? :)
6. Jaki zawias z tyłu i dlaczego nie sztywny most?
 
 
 

KarQ 
spieprzaj dziadu

auto: 500SEC i inne
silnik:: 5.0
moc: 326km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2009
Skąd: WZ

Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

kubas,

Słowa znajomego w których odnajdziesz parę odpowiedzi na swoje pytania - on już przebrnął budowę Locosta.

Po paru różnych podejściach do kupienia i zrobienia szybkiego auta, moja koncepcja czterech kółek uległa diametralnej zmianie. Od dłuższego czasu obserwowałem i śledziłem różne projekty czy budowy samochodów i kuszony chęcią ubrudzenia sobie rąk w warsztacie, postanowiłem w końcu też coś samemu zbudować, ale dosłownie, zbudować od zera.

Wybór lotusa był w sumie przypadkiem, po zobaczeniu Caterhama R500 w grudniowym Top Gearze pomyślałem, że fajnie byłoby kiedyś czymś takim jeździć. Głupi pomysł okazał się być mocno rozpracowanym w UK oraz USA, więc jeśli hamburger może zrobić replikę to mi się nie uda?!

Założenia były proste, locost - od słow low cost, mały budżet, najbardziej popularna konstrukcja bazowała na osprzęcie z forda sierry. Jednak stary i słaby silnik w zabawce do upalania to chyba nie to o czym byśmy marzyli.

Poszukiwania złotego środka nie trwały długo. Dwa najważniejsze kryteria musiały zostać spełnione - mocny i lekki silnik.
Aluminiowa jednostka z forda mondeo mk3 2.0 - 145km i 190nm. Goły silnik waży około 90kg, nowa konstrukcja we współpracy z mazdą, łańcuch rozrządu zamiast paska, oraz duże możliwości tuningu. Anglicy podają 200koni po zamontowaniu indywidualnych przepustnic (ITB), wtrysków oraz układu wydechowego
Przy zakładanej wadze pojazdu na poziomie 600kg mocy chyba powinno wystarczyć.


dzięki zastosowaniu specjalnego dzwonu można spiąć silnik ze skrzynią rwd ze sierry.



napęd na tylne koła będzie przekazywany przez sztywny most z volvo serii 700/900

Jako że projekt żyje i cały czas się rozwija, postaram się informować o kolejnych etapach prac.
Na zakończenie dzisiejszego dnia lotus wyglądał tak:


ramę robię z profila kwadrat 25mm, ścianka 2mm, ze stali walcowanej na zimno(jaśniejsza i czyściej wyglądająca powierzchnia), spawane TIGiem przez fachowca w postaci siebie
Plan na najbliższy tydzień to dokończenie tylnego wózka ramy i tunelu środkowego.
Następnie wstępne pasowanie silnika oraz punkty mocowania zawieszenia
Jeszcze tylko rok-dwa i może będzie podobny do takiego ;-) :


nadwozie częściowo z tworzyw sztucznych ale np. poszycie boczne i maska z blachy
zawieszenie to generalnie własna inwencja twórcza, przód to zwrotnice z mazdy mx5 czyli górny i dolny wahacz robiony pod wymiar, amortyzatory z motocykla lub specjalny zestaw do kitcarów. tył sztywna oś na wahaczach wleczonych(w postaci drążków), plus drążek Panharda lub "Mumford link"

Piter, liczby godzin i wydanych $$ dla własnego spokoju nie liczę ;-)

dzisiaj przyszła paczka z fotelami, są troszeczkę szersze niż się tego spodziewałem, ale powinno wszystko wypłacić



wzmocnienie pod roll bar


powoli kończymy tylną część ramy, pozostanie jeszcze kupno odpowiedniej rury pod pałąk

_________________
EM-AIR SYSTEM
www.em-airsystem.pl
Wentylacja | Klimatyzacja | Chłodnictwo
 
 

KarQ 
spieprzaj dziadu

auto: 500SEC i inne
silnik:: 5.0
moc: 326km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2009
Skąd: WZ

Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

I tak wyszedł finalnie:

no już prawie można powiedzieć, że skończone, brakuje owiewki, którą będę próbował zrobić w przyszłym tyg.
w rzeczywistości kolor trochę bardziej daje po oczach, generalnie jestem zadowolony chociaż uznałem, że pierwszy i ostatni raz oklejam folią :evil: bo z nosem sobie nie mogliśmy poradzić ale jakoś w końcu się udało
w nos przed chłodnice wsadzony jest czarny siatex, ale słabo wyszedł na zdjęciach, o ile w ogóle go widać






pierdziolnołem sobie jeszcze gałeczkę na tokarni


temat rejestracji odkładam na wiosnę
_________________
EM-AIR SYSTEM
www.em-airsystem.pl
Wentylacja | Klimatyzacja | Chłodnictwo
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

Znam projekt, bardzo bardzo fajny :) Poza tym tylnym zawiasem który bym zrobił inaczej...
 
 
 

KarQ 
spieprzaj dziadu

auto: 500SEC i inne
silnik:: 5.0
moc: 326km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2009
Skąd: WZ

Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

I fajnie jeździ, choć spektakularnych wyników na TD jeszcze nie osiągnął.
_________________
EM-AIR SYSTEM
www.em-airsystem.pl
Wentylacja | Klimatyzacja | Chłodnictwo
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

Zwrotnice przód i tył to też pewien dylemat....

Jakby ktoś miał ciekawe linki dotyczące budowy locosta zapraszam do wrzucania :)
 
 
 

AleX
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

Myślę, że można się odezwać do Adama Walendy... co nieco wie ;)



A co do linków to:

1. http://lotusklub.pl/viewtopic.php?f=22&t=9
2. http://lotusklub.pl/viewtopic.php?f=22&t=2308

Jeden z Tiger'ów jest do sprzedania ;)
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

Mechanicznie tigery spoko ale z wyglądu to jest jakiś dramat... ten wlot na masce...
 
 
 

AleX
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

Przecież to jest laminat, możesz sobie zaprojektować choćby i pisuar na masce albo pozostawić to jako profil zamknięty :)
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

AleX_R53 napisał/a:
Przecież to jest laminat, możesz sobie zaprojektować choćby i pisuar na masce albo pozostawić to jako profil zamknięty :)


w tigerach to chyba kwestia miski olejowej, bez przeróbek silnik musi być powieszony dość wysoko...
 
 
 

was79 
no ja mam M1 do wynajęcia


auto: yaris TS
silnik:: 1NZ-FE
moc: nykm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 16 Maj 2010
Skąd: Katowice

Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

AleX_R53 napisał/a:
pozostawić to jako profil zamknięty :)


Ała, panie Inżynier
_________________
TDI Fahrer
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

http://07motorsport.de/ Ci Panowie też budują :)
_________________
 
 
 

was79 
no ja mam M1 do wynajęcia


auto: yaris TS
silnik:: 1NZ-FE
moc: nykm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 16 Maj 2010
Skąd: Katowice

Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

z ciekawości zajrzałem jak te low costy się mają i na alle jest do sprzedania sroster :lol2:
http://allegro.pl/tiger-s...3125837937.html
_________________
TDI Fahrer
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 9