Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Pozbycie się otworów w nadwoziu
Autor Wiadomość

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 04 Maj, 2013   Pozbycie się otworów w nadwoziu

Nurtuje mnie powyższa kwestia - po wypruciu z wnętrza każdej zbędnej rzeczy jest na wierzchu od cholery otworów konstrukcyjnych, pozostałości po jakichś mocowaniach itp. W samym bagażniku znajdzie się z 10-15 dziur wielkości śruby M8, przy nogach na progach to samo, na tunelu też (otwór 1 i 3cm średnicy po ręcznym), w podłodze są takie duże dziury zaślepione plastikowymi zaślepkami które wypadają i dostaje się woda. Ogólnie zimą było pełno wody z tyłu w miejscu kanapy i miejscami zaczął pojawiać się rudy nalot. Analogicznie pod maską - jest kupa jakichś otworów np. po mocowaniu kompa itp. itd. które nic nie wnoszą (chyba... chyba że mają odprowadzać wodę) a tylko rdzewieją od środka. Chcę się tego pozbyć i uszczelnić nadwozie bo nie chcę patrzeć jak rdzewieje.

Czy te małe otwory można po prostu zaspawać kilkoma spawami? Czy te większe które są np. zaślepione plastikiem warto też zaślepić kawałkiem blachy, obspawać to szczelnnie? Są jakieś przeciwskazania?

Czy np. te takie "kratki wentylacyjne" które są z tyłu pod lampą czemuś służą czy można je zaklajstrować? :>

Widziałem że niektórzy w profi rajdówkach tego nie robią, nie wiem czy olewają z jakiegoś konkretnego powodu czy im się nie chce. Często dziury są zaklejone powertape (jak u mnie :D ) i tyle. Ale to i tak rdzewieje.

Help. :]
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

karoluPL 
bizon


auto: rs
silnik:: benz
moc: miljonkm
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Kwi 2012
Skąd: kk

Wysłany: Sob 04 Maj, 2013   

Greg napisał/a:
Czy np. te takie "kratki wentylacyjne" które są z tyłu pod lampą czemuś służą czy można je zaklajstrować?


służą wentylacji, jak sama nazwa wskazuje. :]

ich bym się nie pozbywał, jezeli chcesz, zeby stale Ci nie parowało w aucie i nie śmierdziało.


a ja wszystkie dziury po wytarganiu wnętrza pozaślepiałem kołeczkami plastikowymi/zaślepkami stosowanymi do montażu tapicerek i boczków w aucie :>
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Sob 04 Maj, 2013   

karoluPL napisał/a:
a ja wszystkie dziury po wytarganiu wnętrza pozaślepiałem kołeczkami plastikowymi/zaślepkami stosowanymi do montażu tapicerek i boczków w aucie


na kleju do szyb, albo innym specyfiku, bez sensu spawać-dużo roboty i większy ciężar :)
 
 
 

Mrozu 
nie ma żadnej rangi


auto: Rallye/VelSatis
silnik:: 1.6 16V/3.0 Dci
moc: brak/177km
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 05 Wrz 2011
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 04 Maj, 2013   

Geko mógłby zrobić karbonowe zaślepki na klej do szyb ;D
_________________
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 04 Maj, 2013   

Część otworów na pewno musi zostać, to technologiczne otwory do odprowadzania wody i wilgoci. A Zakleić najlepiej taką taśmą alu z minimalnym podkładem bitumicznym, najlepiej z dwóch stron.
_________________
 
 
 

koma600 
XII wydział ksiąg wieczystych


auto: Meg3rs
silnik:: 2.0
moc: 300km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Skąd: Nadarzyn

Wysłany: Sob 04 Maj, 2013   

czarna guma sudala z tuby robi robotę
_________________
KUBAS ZNOWU WYGRAŁ!
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 08 Maj, 2013   

karoluPL napisał/a:
Greg napisał/a:
Czy np. te takie "kratki wentylacyjne" które są z tyłu pod lampą czemuś służą czy można je zaklajstrować?


służą wentylacji, jak sama nazwa wskazuje. :]

ich bym się nie pozbywał, jezeli chcesz, zeby stale Ci nie parowało w aucie i nie śmierdziało.


Tylko nie wiem czy te wentylacja ma sens o tyle, że tam dostaje się błoto, piach i cały syf spod tylnych kół (nie bezpośrednio, ale trafia go trochę). Widziałem że niektórzy to zaklejają (Sebastian od Marka zalepił z tego co z nim rozmawiałem) - nie wiem jak z parowaniem. u mnie tył i tak paruje mimo że mam ogólnie pełno różnych otworów technologicznych, choć niektóre są pozaklejane. Więc nie wiem czy będzie różnica.

GeKo napisał/a:
Część otworów na pewno musi zostać, to technologiczne otwory do odprowadzania wody i wilgoci. A Zakleić najlepiej taką taśmą alu z minimalnym podkładem bitumicznym, najlepiej z dwóch stron.


Które muszą zostać? :)
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Śro 08 Maj, 2013   

Rozbierz jakąś seryjną 106 to będziesz wiedzial które są konieczne :D
_________________
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 08 Maj, 2013   

Nie wiem co mi to powie :D
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Cassis 
seks po polsku


auto: Renault Clio
silnik:: 1.8 16V
moc: 136km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Kraków

Wysłany: Śro 08 Maj, 2013   

Żeby pozbyć sie otworów proponuję...
_________________
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Czw 09 Maj, 2013   

Można zatkać
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Czw 09 Maj, 2013   

Greg, Będziesz widział które są zamknięte a które nie :)
_________________
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 09 Maj, 2013   

GeKo napisał/a:
Greg, Będziesz widział które są zamknięte a które nie :)

No ale nie planuje mieć wody we wnętrzu żebym musiał mieć otwarte otwory do jej odpływu. :) A te zamknięte też na mój rozum nie wnosza niczego praktycznego. ;]
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

jarek-malopolska 
smolarek strzelił 2 bramki portugali


auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Skąd: Brzesko/Kraków

Wysłany: Pią 10 Maj, 2013   

Słyszałem o akcji, ze ktos/cos własnie tak grubo pozatykał w jakiejs furze to jak yebnał klapa to szyba tylna wypadła :rotfl: Ale nie wiem czy to było głowną przyczyną tego zdarzenia :)
Greg mam podobne rozkminy -wrecz widze ze co chwile stajemy przed tymi samymi pomysłami/rozkminami ;D
Ja te malutkie otwory (np. w podłodze gdzie było mocowanie seryjnych przewodów hamulcowych, itp) bede "zalewał" - tzn zaspawam to ;)
Im wieksze to własnie jakies kołki na kleju do szyb lub cos podobnego, a na te juz duzo wieksze bede robił jakis zaslepki z Carbonu lub innego tego typu materiału ;)
 
 
 

luki 
ja! ja! wybierz mnie shrek!
:x :x


auto: 106 & Buggy
silnik:: 1.3 & 1.8
moc: 100? & 90?km
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2012
Skąd: Rzeszów

Wysłany: Nie 12 Maj, 2013   

a ja bym nie spawał... u u siebie nie będę zaspawywał tylko jakieś kołki zaślepki na keju. raczj nie warto w tych miejscach przegrzewać blachy i wypalać ocynku...
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 8