Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Silnikowe Oscary roku 2007 rozdane !
Autor Wiadomość

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Śro 09 Maj, 2007   Silnikowe Oscary roku 2007 rozdane !

Dzisiaj w Stuttgarcie, na targach Engine Expo ogłoszono wyniki konkursu International Engine of the Year 2007.

Jury złożone z sześćdziesięciu dziennikarzy z 30 krajów (w tym gronie po raz kolejny zabrakło przedstawiciela Polski, chociaż znalazł się np. Czech i Węgier) wyłoniło zwycięzców w 11 kategoriach.

Odnotować należy olbrzymi sukces BMW, którego jednostki napędowe triumfowały aż w siedmiu kategoriach, w tym tej najważniej, czyli silnika roku. Największe uznanie wśród jurorów zdobył pierwszy od ponad 30 lat doładowany silnik spod znaku wirującego śmigła, czyli 3.0 twinturbo. Zdobył on tytuł Silnika Roku 2007, Nowego Silnika Roku 2007 oraz najlepszego silnika w kategorii 2.5 - 3.0!

Największą niespodzianką jest jednak totalny odwrót silników Diesla. We wszystkich 11 kategoriach tryumfowały tylko i wyłącznie jednostki benzynowe, z doładowaniem i bez, a także pracujące w układzie hybrydowym. Wygląda więc na to, że nadchodzi koniec ery Diesli, które zostaną wyparte przez bardziej elastyczne, czystsze i szybsze doładowane silniki benzynowe. Jedyną przewagą jednostek wysokoprężnych pozostanie zaś (jak dawniej) niższe zużycie paliwa i nisko położony moment obrotowy, przez co silniki te stosuje się powszechnie w samochodach ciężarowych.

Wyniki plebiscytu International Engine of the Year

Międzynarodowy silnik roku 2007

BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)

Nowy silnik roku 2007

BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)

Najbardziej ekonomiczny

Toyota 1.5 l Hybrid Synergy Drive (Prius)

O wysokich osiągach

BMW 5.0 V10 (M5, M6)

O pojemności poniżej 1 l

Toyota 1.0 (aygo, yaris, peugeot 107, citroën C1)

O pojemności 1 - 1.4 l

Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (golf, touran, jetta)

O pojemności 1.4 - 1.8 l

BMW-PSA 1.6 Turbo (mini, peugeot 207)

O pojemności 1.8 - 2 l

Volkswagen 2.0 Turbo (golf GTI, audi A3, A6, seat leon FR, skoda octavia RS)

O pojemności 2 - 2.5 l

BMW 2.5 (325, 525, X3, Z4)

O pojemności 2.5 - 3 l

BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)

O pojemności 3 - 4 l

Porsche 3.6 Turbo (911)

O pojemności ponad 4 l

BMW 5.0 V10 (M5, M6)

źródło INTERIA
 
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

dziwnie
same beemki ( co rozumiem ) ale nie ma hondy
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

ładnie BMW pojechało wszystkich....
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Dark Lady
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

Czyżby znowu trzy paski z napisem addidas w natarciu :P ;)
 
 

gaugan 
to byłem ja, Jarząbek
Cpt.


auto: Pilatus PC12NG
silnik:: P&W
moc: 1200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Villanoof

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

BEM dla mnie zawsze robil najlepsze silniki.

w 1991 moj ojciec kupil E30 324td(D24WA). nic nie moglo sie wtedy rownac z tym dieslem. po prostu szok jak to pieknie chodzilo

co nie zmienia faktu, ze dzisiaj wolalbym C klase nowa niz 3

pzdr
_________________
http://airfoto.pl/?module...d=102&type=id_u
 
 
 

Dark Lady
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

gaugan napisał/a:
BEM dla mnie zawsze robil najlepsze silniki.


I jeszcze Toyota (przynajmniej do pewnego momentu ) :)
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

Michał napisał/a:

dziwnie
same beemki ( co rozumiem ) ale nie ma hondy

ale czy Honda wypuściła coś fajnego w tym roku w sensie silników ?
Dla mnie zabrakło tu jeszcze klasy Diesel w której bawarczycy ze swoim 3.0 D bitrurbo /286KM 580 NM) też pewnie zgarnęliby wyróznienie
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

W gruncie rzeczy nowe silniki i-vtec sa zajebiste...
szzególnie jeśli chodzi o rozwiazania w dziedzinie ekonomi i zarazem zachowania przyzwoitych osiagów.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

Heheh konkursy konkursiki, taka dziecinada.
Ja się pytam kto juz w latach 90-tych robil wielkoseryjne bezawaryjne silnik ktore mialy w NA 100-110koni z litra ?

Proste. Dziękuje bardzo.


Gowno mnie obchodzi ze BMW zrobilo silnik 850koni w dieslu co pali 3litry na setke, albo ze vw wsadzilo pietnascie kompresorow osiem turbosprezarek w jakiejs ostrej wydumce i wydusilo ... 121 koni z litra - ŁAŁ!!!

po prostu ktos musial dostac te nagrody wiec akurat dali tym i tamtym.

Rynek motoryzacyjny wszedł w fazę grubego Elvisa, po co te wszystkie normy spalin,bezpieczenstwo i inne gowna....
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

oj macius macius :D
wez przestań. To że nie ma hondy to nie znaczy że swiat sie zawalił
a honda robiła dobre silniki, moze w tym roku poporstu nic ciekawego nie pokazała ?
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

Nie rozumiesz mnie :)
Ja sie nie obrazam ze tam nie ma hondy :) Po prostu wala mnie te testy...
i w ogole tam hondy nie szukalem, ja wiem co jest dobre :)
HOWGH
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

:564:
wicked !!
 
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

eM napisał/a:
Heheh konkursy konkursiki, taka dziecinada.
Ja się pytam kto juz w latach 90-tych robil wielkoseryjne bezawaryjne silnik ktore mialy w NA 100-110koni z litra ?
Proste. Dziękuje bardzo.

o jezusmaria, obejżyj sobie jeszcze raz ten filmik cała prawda o Hondziarzach...
wszyscy wiemy że V-TAk jest najlepszy ;) :P
Jeżeli gówno Cię to obchodzi to po co się ten wywód he he ;)
Może nie dla wszystkich firm priorytetem było uzyskanie maksymalnej mocy z litra pojemności ale może liczyła się także długa żywotność silnika.
Nie ma się co podniecać, to jest tylko wybór najlepszego silnika roku 2007 a nie najlepszego silnika ever a w tym roku może nic rewolucyjnego samuraje nie pokazali.
Nie ma się o co spinać ale uważam że te bawarskie silniki zasłóżyły na wyróżnienie
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

hmm dalej nie zrozumiales mnie...
wedlug mnie wszystko fajne juz bylo... a tearz to jest robienie fiutka z banana.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Czw 10 Maj, 2007   

zrozumiałem ale nie pojąłem ;)
w kinematografi i muzyce też wszystko już było co nie znaczy że nowe adaptacje starych kawałków nie mogą być fajne :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 9