auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm Pomógł: 51 razy Dołączył: 25 Sty 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014 Zestaw do wypadów na tor bez B+E
Pany, pojawił mi się taki pomysł na wożenie CRX`a i chciałbym sobie jakoś uporządkować wiedzę.
Volvo 850 / V70 + przyczepa zrobiona na zamówienie i na to CRX - jest szansa skonfigurować taki zestaw, żebym nie musiał robić B+E?
Jeżeli ktoś służy istotnymi uwagami odnośnie Volvo (które lepsze co i jak, żeby było ekonomicznie) oraz producentów takich przyczep lub samych przyczep, lub jakichś uwarunkowaniach prawnych to proszę o radę
auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm Pomógł: 167 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Skąd: z dupy
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
Bez BE możesz jeździć zestawem o sumie DMC (holownik+przyczepa) nie większym nić 3500kg (jedyny wyjątek to dostawczak z DMC 3500 i przyczepa lekka [do 750kg]).
Boro sprzedaje superlekkie aluminiowe lawety szwajcarki (koła pod ładownią) jednoosiowe (ok. 300-330kg masy własnej) i dwuosiowe (~400kg), ale kosztują sporą kasę (7500/8900zł netto). Kupując nową przyczepę DMC wybierasz sam, więc można ją dopasować do holownika.
Zmiana DMC w przyczepie już zarejestrowanej jest właściwie awykonalna.
Tańszą (stalową) lawetę jednoosiową można mieć za jakieś 5000-6000zł netto, ale waży jakieś 400kg.
Decyzja - jedna czy dwie osie (lżejsza vs. stabilniejsza) i koła pod ładownią czy po bokach (mnie się lepiej jeździ ze szwajcarkami) to kwestie indywidualne.
auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km Pomógł: 44 razy Dołączył: 27 Mar 2011 Skąd: Wilanów 90210
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
A taką co ma buni nie dała by rady z crx-em ? Nawet nie wiem czy on jej od kogoś nie wynajmuje. Wygląda jak przyczepka na quada - jest na takich małych kołach jak od taczki.
Załóżmy, że holownik + przyczepa mają wspólnie DMC 3500.
Czy jak mnie kontrolują ile naprawdę waży zestaw to mogą się posługiwać danymi z dowodów rejestracyjnych holownika+lawety+samochodu na lawecie ? Czy muszą zważyć zestaw, żeby stwierdzić czy mogę go ciągnąć ?
Przyczepy:
1) 1 oś / 2 osie
2) aluminiowe / stalowe
3) koła po boku / koła pod platformą (szwajcarka)
Czy ładowność przyczepy musi wynosi minimum tyle co masa własna przewożonego auta i wtedy już jest zgodnie z prawem?
Czy przewożąc samochód, zawsze musimy posiadać od niego komplet dokumentów?
Nie ma ograniczeń dot. długości zestawu?
W końcu pytanie - jak jadę zainstalować hak do auta to później jadę po prostu na przegląd i chłop mi to podbija i to wszystko czy coś jeszcze?
auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm Pomógł: 167 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Skąd: z dupy
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
Hak montujesz dowolny nowy/używany, ale musi mieć homologację. Jedziesz na przegląd, płacisz zdaje się 5 dych, potem z kwitkiem od diagnosty do urzędu.
wbrew ludowym legendom jak nie musi mieć demontowanej kuli, nawet gdy jedziesz za granicę. Długości zestawu nie przekroczysz - 18.75m daje spore pole do manewru;)
Nie musisz mieć kompletu dokumentów wiezionej fury, ale jakiś akt własności /dobrą historię lepiej mieć przygotowaną
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach