auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014 [s] slicki
Panowie jak sie potwierdzi ze regulamin dotyczacy opon takze dotyczy RPP to najprawdopodobniej bede mial do sprzedania nastepujace opony
1. 2 sztuki michelin sa20 prawie nowe
2. 2 sztuki michelin n20 dociete troche
3. 2 sztuki pirreli slick otwarty na bloto i deszcz
4. 2 sztuki kumho media
5. 2 sztuki kumho deszcz
Tak nie będzie wolno ale tamta opona w +25 i w gore nie bedzie dzialac tak dobrze jak 20... za duza tolerancje temperatur ma i robi sie mega "gumowa" po nagrzaniu... wiec nie widze tego na upalnym sierpniowym Rzeszowskim.
Rabarbar, Michelin opracowal nowa opone ktora jest uzywana w asfaltowych rajdach przez samochody WRC od 2013 tak samo jak przez S2000/R4/R5/RRC w ERC 2013. Od tego roku mozna juz kupowac takie opony w mniejszych niz 18'' rozmiarach. Pirelli, Yokohama i Dmack rowniez wprowadzily taki produkt na rynek. Wystepuja 2 (lub 3 w zaleznosci od wielkosci) rodzaje mieszanki, opony tej z zalozenia ma sie nie docinac na wode i ma pracowac zarowno na suchym jak i mokrym. Chodzi generalnie o to ze gama opon byla zbyt duza, cena koncowa dla klienta wysoka a Michelin dalej i tak podobno dokladal do tych opon. Na razie nowa opona kosztuje tyle samo a zuzywa sie 2x szybciej
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pią 21 Mar, 2014
Ja nadal nie kumam o co chodzi...
... z tymi oponami.
Czyli że "lowbudżetowi" kierowcy nie mogą już jechać na tym na czym jeździli (czyli używanych oponach sportowych kupowanych po całym świecie) tylko musza kupić nowe opony ?
Czy jak ???
A jeżeli ktoś chce pojechać na semislicku typu R888 lub pederal to może czy nie?
A na seryjnej oponie drogowej np dębica tersus można czy nie?
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Mar, 2014
Marek23 napisał/a:
O co chodzi z nowym przepisem?
Co do opon:
w RPP obowiązują zapisy Regulaminu RSMP. Zgodnie z pkt. 14.1 “kombinacja zamontowania w samochodzie opon sportowych z kodem kreskowym i bez kodu kreskowego jest zabroniona”, czyli opon nowych ze starymi nie wolno łączyć.
Poniżej cały pkt. 14.1
14. Opony
14.1. Obowiązuje stosowanie opon zgodnie z następującymi wymogami:
opony z kodem paskowym („barcode”) muszą być zgodne z art. 60 i załącznikiem V do Regulaminu Sportowego Rajdów Regionalnych FIA 2014
opony asfaltowe bez kodu kreskowego muszą być zgodne z załącznikiem V (A) do Regulaminu Sportowego Rajdów Regionalnych FIA 2013
opony asfaltowe bez kodu kreskowego muszą posiadać bieżnik homologowany przez FIA przed 1.05.2013r.
opony zimowe (śniegowe) i szutrowe bez kodu kreskowego muszą być formowane.
kombinacja zamontowania w samochodzie opon sportowych z kodem kreskowym i bez kodu kreskowego jest zabroniona
opony z homologacją drogową „E” są dopuszczone
Bartek - Duda ma dac znac wieczorem. W sumie promocja bo opona wychodzi 333 pln
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach