auto: Clio II ph3
silnik:: F4R
moc: 0_km Pomógł: 21 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Skąd: PWZ
Wysłany: Wto 31 Paź, 2017
Alexxx napisał/a:
siema napisał/a:
Ok, czyli diabeł tkwił w szczególe- finansowy/operacyjny.
To nie taki szczegół. To trochę tak jak różnica BMW 318 a 328
Dokładnie tak.
Obaj rozmawialiśmy o BMW serii 3 ale ja miałem na myśli 328 (najlepsze i najbardziej popularne, a dodatkowo sam jeździłem więc automatycznie rozmowę o serii 3 sprowadziłem właśnie do rozmowy o 328), a Drone pisał o 318 (nie wiadomo po co jest, nikt się nie przyznaje że posiada, a o istnieniu tego modelu pamiętają tylko handlowcy BMW i mechanicy).
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 01 Lis, 2017
bob.dsk napisał/a:
siema napisał/a:
Drone napisał/a:
A wracalajac do Golfera, to art. 23 ust. 1 pkt 4 ustawy o PIT mowi, ze leasing finansowy powyzej 20tys EUR nie jest kosztem, a wiec ten Golf jest deko zbyt drogi. Wchodzi w gre tylko gotowka, albo kredyt w banku (a kredyty sa malo oplacalne jednak).
Niech mnie któryś ze speców poprawi ale wydaje mi się, że jak bierzesz auto w leasing to ten limit Cię nie ogranicza.
Wg mnie leasing wchodzi Ci w całości. Przy zakupie za cash masz tak ze wchodzi ci jednorazowo 20k eur a reszta amortyzujesz. Teraz najczęściej wybieramy leasing aka. wynajem długoterminowy.
Przy leasingu finansowym amortyzujesz do 20k EUR, reszta "przepada" + w koszty wrzucasz część odsetkową rat leasingowych. Ergo, odliczasz mniej.
Przy leasingu operacyjnym wrzucasz 100% wszystkich rat w koszty i nie amortyzujesz jeśli wykup jest poniżej 3500 (netto + 1/2 VAT). Jeśli powyżej to wtedy amortyzujesz wykup. Ergo odliczasz więcej.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach