Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Wygłuszenie auta
Autor Wiadomość

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Wto 12 Lut, 2019   Wygłuszenie auta

Chciałem się pochwalić ;) Może zachęcić innych.
Oddałem ibizę na lekkie wygłuszenie. W zasadzie auto nie miało żadnego konkretnego problemu z hałasem z jakiegoś konkretnego miejsca, trochę było słychać opony po wymianie na zimówki. Więc jeżdząc tym autem raczej nikt nie przywiązywał uwagi do żadnego hałasu. Ale w momencie kupna jeździliśmy tęż konkurencją i np nowa fiesta jest lepiej wygłuszona, po przesiadce z fiesty do ibizy miało sie wrażenie troche takiej pustej puszki.
Silnik w tym aucie jest super cichy, autio nie ma również żadnych problemów ze świszczącym wiatrem w lusterkach czy uszczelkach, przy 160-170 można spokojnie po cichu rozmawiać i słuchać radia. Ale jeżeli ktoś stoi kolo auta to słychać go we wnętrzu w momencie gdy rozmawia :>
Powyższe, plus porównanie z fiestą skłoniło mnie do wyciągnięcia wniosków że auto pewnie ma wszędzie gołe blachy i 0 wygłuszenia, a ciche jest przez mały silnik i dobrą ogólną konstrukcje nadwozia i zawieszenia.
Auto oddałem do car comfort pod Warszawą, zakres prac ustaliłem sam, nie analizowaliśmy tego z wykonawcą. Poszły do wygłoszenia 4x nadkola od zewnątrz, plus 4x drzwi. Wygłuszenie nadkoli polega na wyklejeniu blachy z zewnątrz matami, na to nakładana jest konserwacja, a na plastikowe nadkola od środka naklejana również naklejana jest mata i skladane do kupy (jeżeli jest jescze miejsce to dokladana jest tam pianka akustyczna, w ibizie się już nie zmieściło). Drzwi podobnie, wyklejane matami, na to idą kolejne maty które zaklejają otwory konstrukcyjne. Na boczek od środka pianka akustyczna.

Czas operacyjny 2 dni.
1200 to zestaw podstawowy nadkola 4szt i drzwi przód. Ja dorzuciłem drzwi tył 400, Wybraliśmy też opcje premium +150zł, skutkuje to użyciem grubszych materiałów niż przy wersji standard.
https://www.facebook.com/...998652406991944

Wrażenia po odebraniu:
Po wygłuszeniu jest spójne i nie da się zidentyfikować konkretnego elementu z którego dobiega dźwięk, co jest pierwszym plusem.
-W aucie zrobiło się jak by przytulniej i przyjemniej "bardzie ciepło", cieżko to określić, bardziej czuć premium niż pustą puszkę.
- Wcześniej jak Gosia przesiadała sie na fotel pasażera to często wydawało jej się ze któreś okno jest niedomknięte, szczególnie na zimówkach, teraz już tego nie ma.
- Musiałem skręcić podbicie basów w radiu z +2 na +1, do tego dźwięk jest zauważalnie lepszy, szczególnie niskie i średnie tony.
- Izolacja wycięła z zewnątrz głownie średnie i wysokie tony, więc te dźwięki które teraz dochodzą do kabiny są przyjemniejsze, niższe i mniej denerwujące. Bardziej mięsiste - jak stuki z opon czy zawieszenia brzmi przyjemniej.
-Przy zamykaniu drzwi mimo że nie chlapały, nabrały teraz przyjemniejszego dźwięku.
-Chce się teraz jeździć szybciej, bo zmieniło się odczucie prędkości, o jakieś 10-15km/h. Było to widać szczególnie w pierwsze dni po odbiorze, gdzie przyzwyczajony do auta jedzie się bez patrzenia na prędkościomierz.
- Gosia od początku posiadania auta, codziennie słucha audiobooków jeźdząc do pracy tą samą trasą, teraz zauważyła że nie musi poogłaszać radia w momencie wjazdu na obwodnicę, jak robiła to wcześniej.
Łącznie dało to 2,5db przy 100km/h - co słychać od razu po wejściu do auta, więc jak komuś udało sie zbić 4 i więcej to różnica musi być bardzo duża.
To co teraz słychać to bagażnik, ale dopiero po położeniu tylnej kanapy, ale i tak jest ciszej niż wcześniej. Natomiast tak sporadycznie składamy kanapę że nie będę tego ruszać.
Bez zdejmowania elementów plastikowych nie ma szans na stwierdzenie że była jakaś ingerencja.
Jedynie po obstukaniu karoserii ręką, słychać jak błotnik jest pusty i rezonuje, a drzwi mocno wygłuszają stuknięcie, prawie jak by się uderzało palcem w twardą gumę, a nie blachę.
Waga całości to podobno ok 7kg.
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Nie 24 Lut, 2019   

auto ma napi@rdalać a nie być ciche :rotfl:
chcesz ciszy to przesiądz się na rower :lol2:
 
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Nie 24 Lut, 2019   

Znowu kupiłeś diesla?
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 02 Mar, 2019   

Fajny opis. Cena dobra - widać, że warto.

Masz foty nadkoli po zabezpieczeniu natryskiem?
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Wto 16 Kwi, 2019   

Kupił byś maty za 150 pln i sam to wykleił w garażu z piwkiem w reku :D

Ps. ostatnio wygłuszaliśmy całego Hummera ;D
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

siema 
dziękuje i pozdrawiam


auto: Clio II ph3
silnik:: F4R
moc: 0_km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Skąd: PWZ

Wysłany: Śro 17 Kwi, 2019   

rasta napisał/a:
Ps. ostatnio wygłuszaliśmy całego Hummera ;D

Pamiętając Waszą Astrę zastanawiam się czy to przenośnia czy nie.
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Śro 17 Kwi, 2019   

Greg napisał/a:
Fajny opis. Cena dobra - widać, że warto.

Masz foty nadkoli po zabezpieczeniu natryskiem?

Nie widać bo mam zakola pozakladane. A typ nie zrobił zdjęć przy montażu l.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 13