Wysłany: Nie 05 Sie, 2007 Nieszczelne IC czy coś nie tak z turbo ;(
Panowie sytuacja wygląda tak:
Wczoraj spokojna trasa, najpierw autostrada i wszsytko ok, potem troche zwykłej drogi i czasami trzeba było mocno przyspieszyć żeby wyprzedzić i tu zaczął sie słyszalny problem.
Autko z turbo, turbina pompuje od 2,5 tys przy gwałtownym przyspieszniu przy ok. 4-5 tyś pojawia się dziwny świst i dopoki obroty znowu nie spadną do granicy 3 tyś to tak cały czas co dziwne nie jest reguła jak na razie ale pojawia się już coraz częściej. Problem nie występuje jak przyspieszam powoli a dopiero przy gwałtownym wciśnieciu gazu i szybkim wkręceniu na obroty. Jeżeli chodzi o moc auta to cały czas jest taka sama.
Nigdy nie używałam turbo jak było zimne, jeżdze na Motulu chrono 300V, auto nigdy nie była gaszone od razu po zatrzymaniu.
Co się stało ??
Rozszczelniło się IC, zapiekły łopatki, turbina przeładowuje (chociaż to chyba niemożliwe) ??
Więcej pomysłów nie mam zdaje się na wasze mądre głowy na co mój resoraczek zachorował i jak go wyleczyć ?? (tylko szybko bo od wczoraj przejechało tak 500km bo nie miałam wyjścia)
rosssssa [Usunięty]
Wysłany: Pon 06 Sie, 2007
jeżeli na wskaźniku od doładowanie nic się nie zmieniło to moze być problem z turbina
Niestety, ale turbo nie moze świszczeć za głośno
A jeżeli jeździ normalnie i tylko przy gwałtownym przyspieszaniu w momencie gdy turbo ładuje to może nie być nieszczleny IC.
Ale weź samostart i popsikaj na odpalonym silniku po IC i rurkach
jak obroty będą szaleć to gdzieś jest nieszczelność
Marcel [Usunięty]
Wysłany: Pon 06 Sie, 2007
a masz westgate zew czy przy turbo?
jak doladowanie 3ma sie na stałym poziomie i nie szaleje to wszystko jest szczelne - teoretycznie i turbo w sumie tez winno byc OK
Dark Lady [Usunięty]
Wysłany: Pon 06 Sie, 2007
Wskaźnika doładowania nie mam, ale auto jeździ jak jeździlo i żadnego spadku mocy nie ma.
Na IC jest ślad od kamienia
Marcel [Usunięty]
Wysłany: Pon 06 Sie, 2007
warto zainwestowac w :
- boost
- egt
bardzo pozyteczne wskaźniki
a jak masz dziure w IC po kamieniu to chyba wiadomo o co chodzi
a najlepiej zdjac IC i podjechac np na Al. Krakowska 256 (chyba) [vis a vis stacji BP] tam sie zajmuja IC i chlodnicami
Dark Lady [Usunięty]
Wysłany: Pon 06 Sie, 2007
zegary będą ale wszsytko w swoim czasie - niestety to nie ja wygralam te 13mln w totka
Marcel 08 napisał/a:
a najlepiej zdjac IC i podjechac np na Al. Krakowska 256 (chyba) [vis a vis stacji BP] tam sie zajmuja IC i chlodnicami
auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km Pomógł: 12 razy Dołączył: 16 Gru 2005 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 07 Sie, 2007
ale jeżeli była by nieszczelna chłodnica to auto miało by utratrę mocy = spadkowi ciśnienia, jeżeli byłby jakis przewód podciśnienia walnięty to tak samo...
może być również palinięta turbina
ale dla pewności najlepiej na początku sprawdzić IC, może faktycznie przez małą nieszczelność powstaje taki dźwięk
Marcel [Usunięty]
Wysłany: Wto 07 Sie, 2007
Dark Lady napisał/a:
Marcel 08, dzieki ale z WRO to troche daleko
WRO to wroclaw?
ja mowie o warce i oto masz nr -> 502 056 880 - Warka IC / chlodnice - maja MEGA wybór i robia pod wymiar jak trzeba !!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach