Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Belunia beleczka
Autor Wiadomość

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

pcs napisał/a:
(ciekawe czy typeR tez ma belke?)

Też ma.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

Zgdza sie 3d type r tez ma belke, tylko japonski 4 drzwiowy typer ma wielowachacz.
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 06 Wrz, 2007   

Nie o wielowahaczu ale jak najbardziej o tylnej belce:

Francuzi odchodzą od drążków skrętnych - standardem staja sie klasyczne springi
(Super! ale dlaczego tak póżno?)
-Clio II
-Citroen C2
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Pią 07 Wrz, 2007   

Miałem auto z belką (Audi Coupe) jak i z wielowachaczem (obecnie Miniak)
Ja to widze tak :
- belka - prostsza konstrukcyjne / tańsza obniża koszt produkcji dlatego stosowana na masową skalę w tańszych modelach, niższych segmentach.
Wadą jest główne jest to że dupa auta wlecze się za przodem i dużo łatwiej "uślizguje" na zakręcie i każde koło nie "przywiera" tak dokładnie do nawierzchni.
Co do trwałości / żywotności tego rozwiązania to bywa różnie. Do zależy już od konkretnej implementacji przez producenta. W firmowym Berlingo rozsypała się dosyć szybko a te łożyska w belce nie są wcale takie tanie :/
- wielowachacz - jako bardziej złożone rozwiązanie a co za tym idzie droższe - kiedyś stosowana tylko w autach klasy premium (teraz to się zmienia) lub aspirujących do miana sportowych. Podwyższa komfort podróżowania oraz poprawia przyczepność tylnego zawieszenia.
Ja ze swojej strony mogę dodać że kiedy przesiadłem się z 12-sto letniej Audicy do kurdupla którym obecnie się poruszam zostałem baaardzo zaskoczony. Mimo że auto jest bardzo krótkie ze sportowo zestrojonym zawiasem na 17" feldzie i niskiej, twardej oponie (Bridgestone Potenza) zapewnia lepszy komfort niż większość osobowych aut z lat 90-tych. Rewelka !

Co do najnowszego civa w tym Type R. Podobno japończycy przeprowadzili badania rynku i wyszło że europejscy kierowcy najbardziej cenią sobie w tym segmencie duży bagażnik... :562:
Stąd pojawiła się belka. Na rynek japoński podobno mają wyjść wersje z wielowachaczem.
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pią 07 Wrz, 2007   

saxorulez napisał/a:
Nie wierze że w Clio i R5 belka jest jak "perpetum mobile" musi sie w neij cos wymieinać

Wez jakies zwykle clio I 1.2 lub 1.4., pojezdzij troche po schodach, po lesie i po innych dziurach. Zaloze sie ze belce nie stanie sie nic.
Stwierdzam to, ze belki sa "prawie" niezniszczalne, bo mialem juz troche clio I chyba w kazdej wersji, w zadnym z tych samochodow nie mialem problemow z belka. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 9