Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
uszczelka pod glowica vs. kompresja
Autor Wiadomość

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Wto 28 Mar, 2006   uszczelka pod glowica vs. kompresja

Pytanie skierowane do wszystkich specy technicznych:
Jaki wplyw ma grubosc uszczelki pod glowica na kompresje silnika? Im wiecej mm tym lepiej czy odwrotnie?
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 28 Mar, 2006   Re: uszczelka pod glowica vs. kompresja

k-mart napisał/a:
Pytanie skierowane do wszystkich specy technicznych:
Jaki wplyw ma grubosc uszczelki pod glowica na kompresje silnika? Im wiecej mm tym lepiej czy odwrotnie?

Czym ciensza uszczelka tym glowica lezy nizej - objętość komory spalania jest mniejsza (roznica w objetosci w GMP) - tym samym tłok w suwie sprężania musi objętość komory spalania zmieścić w mniejszczej objętości i wtedy mamy wyższe ciśnienie sprężaniam, nazywame także wyższą kompresją.

Mowiac tak łopatologicznie. Jak masz ciensza uszczelke to tłok musi upchnąc powietrze i ma na to mniej miejsca wiec jak upchnie jest wieksze cisnienie bo kazdy sie cisnie.

Dla ciekawosci podam ze czasteczka przy cisnienu atmosferycznym porusza sie z predkoscia 400m/sek :D
_________________
Samochody to ZUO!
Ostatnio zmieniony przez M Wto 28 Mar, 2006, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Wto 28 Mar, 2006   

Im grubsza tym mniejszy stopien sprezania.
Tak bardzo w skrocie, w NA chcemy duzy, w turbo chcemy maly.
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Wto 28 Mar, 2006   

thx za info :) !! wiec kupuje 1,0mm (jest no najchudsza wystepujaca) do mojego clio 1.8. I tak musze zmienic, wiec po co wkladac seryjna ;)
 
 

44FG
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Mar, 2006   

Dokładnie tak jak Dzik pisze. Ja w poprzednim G60 miałem padnięty kompresor. Koleś co mi sprzedał auto - aby trochę zakamuflować słabość sprężarki dał cieńszą uszczelkę pod głowicę (od zwykłego 1.8, a nie 1.8 Kompresor). Po wymianie kompresora na sprawny i podniesieniu ciśnienia doładowania za pomocą mniejszego koła pasowego kompresora ciśnienie wzrosło na tyle, że pogięło korbowody i był to jeden z powodów kapitalki silnika :diabel:
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pon 10 Kwi, 2006   

A czy grubosc uszczelki po zplanowaniu glowicy ma jakies znaczenie czy mozna zalozyc dowolna??
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 10 Kwi, 2006   

nie ma znaczenia.. tylko czym wyższa uszczelka tym niższa kompresja :D
a tego w na nie chcemy..

oczywiście za duża być nei moze bo moc zacznie spadać p[onieważ nie wystarzcy jej do sprężenia mieszanki.. ale zanim do tego dojdzie to awory pocałują sie z tłokami .. :P
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Śro 12 Kwi, 2006   

normalnie w ofercie jest uszczelka nominalna czyli taka jak w nowym samochodzie... następnie jest uszczelka grubsza ( ta co jej nie chcemy ). My zazwyczaj po planowaniu zakładamy nową nominalną uszczelke. Bo planowanie głowicy np po tym jak strzli usszczelka jest tak małe, że nie robi różnicy większej.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12