Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: M
Wto 20 Lis, 2007
jak dziala vtec
Autor Wiadomość

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   jak dziala vtec



 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

http://www.youtube.com/watch?v=PGT4xpAlBss
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

W skrócie VTEC to system potrzebny do tego zeby silnik na bardzo ostrym wałku zachował kulture pracy niskich obrotow oraz moc na dole.
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

tak wstawiłem zeby ten kto nie wie jak to wyglada sobie mógł luknąć. Kubuś, especialy for u .
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

Bardzo dobrze Majki, chwali CI sie to :)
Dla wielu osob VTEC jest w jednej szufladzie z NOS i innymi zabawkami.
Zadna to magiczna technologia przeciez.
 
 

mikson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

heheh w koncu cos o japoncach a nie ciagle o francuzach i to nie psujacych sie! :)
 
 

mAbZ
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

Z tym że należy rozróżnić VTEC od i-VTEC.

Ten ostatni jest rozwinięciem VTEC-a i zwiera dodatkowo system VTC, czyli Variable Timing Control.
VTEC zmienia profil wałków podczas gdzy VTC steruje kątem wyprzedzenia,
co pozwala na sterowanie równoczesnego otwarcia zaworów dolotowych i wydechowych.

Profil wałków jest zmieniany na zasadzie on/off przy określonych obrotach.
W tuningowanych autach można go również uzależnić od ciśnienia oleju,
co w praktyce oznacza że przy pełnym gazie VTEC może załączać się wcześniej,
niż przy spokojniejszej jeździe, ale też przy określonych wcześniej obrotach.

Natomiast kąt wyprzedzenia VTC zmieniany jest na bieżąco, wiele razy na sekundę i w całym zakresie obrotów.

Seria silników K20A ma i-VTEC (Civic Type-R od 2001 roku, Civic Si)
http://asia.vtec.net/article/k20a/
Ostatnio zmieniony przez mAbZ Pon 19 Lis, 2007, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

i pomyśleć że wymyślili to ci sami ludzie
http://pl.youtube.com/watch?v=h4Frqh6nARE
:D :D :D
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

mam pytanie , czy s2000 ma i-vtec ?

podobno silniki i-vtec są juz ugrzecznione w stosunku do vtec. Czyli taki silnik z nowego typera jest ugrzeczniony w porównaniu z silnikiem np: macka. Czy to prawda?
 
 
 

mAbZ
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

Michał napisał/a:
mam pytanie , czy s2000 ma i-vtec ?

podobno silniki i-vtec są juz ugrzecznione w stosunku do vtec. Czyli taki silnik z nowego typera jest ugrzeczniony w porównaniu z silnikiem np: macka. Czy to prawda?


Silnik z nowego Type-R (FN2) jest nieznacznie zmieniony w stosunku do poprzedniej generacji (EP3).
Różni się sterowaniem silika (m.in. obniżono punkt załączenie VTEC-a)
i wałkiem balansującym, powodującym mniejsze drgania silnika.
Więc można powiedzieć, że go "ugrzeczniono" :D
Taki wałek kradnie z 5 KM...

S2000 ma silnik poprzedniej generacji, która ma tylko VTEC.
 
 

mAbZ
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

Znalazłem jeszcze coś takiego:

Cytat:
W tym miejscu należy jeszcze raz podkreślić, że DOHC VTEC jest w zupełności wystarczający jeżeli chodzi o wytworzenie wysokiej mocy - nie potrzeba do tego i-VTEC. Wystarczy spojrzeć na 120KM/litr w F20C stosowanym w S2000.

i-VTEC może nie tylko pozwolić na uzyskanie takiej mocy jednostkowej ale równocześnie na uzyskanie wysokiej mocy na średnich obrotach. Recenzenci BEST MOTORing narzekali na brak mocy w szerokim zakresie obrotów w silniku F20C. Na ciasnym torze Tsukuba czy Ebisu S2000 miała potężne problemy z wyprzedzeniem Integry Type-R podczas 5 okrążeń pomimo posiadania 50KM więcej (25% mocy). Oglądanie tego pojedynku boleśnie wytknęło jedną rzecz. F20C potrzebuje pilnie wzrostu mocy poniżej 6000rpm.

Za każdym razem gdy S2000 doganiała ITR nie miała już dość mocy na jej wyprzedzenie. Jest to spowodowane tym, że DOHC VTEC łączy ze sobą dwa różne wykresy mocy. Aby uzyskać tak wysoką moc jednostkową w F20C moc na "sportowych" krzywkach jest uzyskiwana w tak wąskim zakresie obrotów, że powstaje spora dziura w wykresie mocy poniżej 6000rpm.

i-VTEC pozwoli na wyregulowanie przebiegu mocy, poszerzenie jej poprzez zróżnicowanie zachodzenia na siebie czasów otwarć. Pozwoli to na odzyskanie sporej części mocy na średnich obrotach w tak wysilonych jednostkach, nie zamykając możliwości uzyskiwania jeszcze większej mocy jednostkowej bez poświęcania mocy na średnich obrotach.


http://www.hondapl.org/tech/ivtec.html
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

ok, to dobrze wiedziałem.
ś.p Przemus miał s2000 i mówił mi ze wlasnie w s2000 jest prawdziwy vtec, natomiast ten i-vtec jest ugrzeczniony. Ja natomiast w swoim 1.4 mam najbardziej hardcorowy vtec o jakim swiat słyszał.
 
 
 

mAbZ
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

No ale widzisz, wytłuściłem Ci na grubo, jaka jest największa wada samego VTEC-a
w porównaniu do i-VTEC. Coś w rodzaju turbodziury.

A kop przy wejściu w VTEC jest w i-VTEC i tak :D (no, ale pewnie nie aż taki)
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

W b-series niwelujemy kopa obnizeniem fazy drugiej o 500obrotow i dolaniem tam paliwa ;)
 
 

mAbZ
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2007   

Pod tym względem VTEC i i-VTEC nie różnią się.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 9