Wysłany: Pią 13 Lip, 2007 xsara VTR ... felgi opony i inne pomysły - prośba o radę.
Witam,
Jestem tu całkiem nowy i w związku z tym grzecznie witam się ze wszystkimi. Przeglądałem forum i nie znalazłem nic o xsarach ((.
Mam xsarę VTR z 2003 roku. narazie nie mam planów na większe modyfikacje, ale co sądzicie o tym żeby zmienic seryjne kółka ze 195/55/15 na 205/45/16 ??? co się zmieni na + a co na - ?
no i jakoś tak sobie myślę czy nie założyć końcowego wydechu żeby jakos fajnie mruczał bo na kpl. wydech to jak narazie nie teraz.
auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm Pomógł: 167 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Skąd: z dupy
Wysłany: Sob 14 Lip, 2007
tak się składa, że kilka dni temu zmieniłem koła w samochodzie,
miałem fabryczne felgi 6x15ET49.5 z oponami Continental Premium Contact 195/55R15 w stanie powiedzmy mocno średnim, a założyłem felgi rial le mans 7x16ET38 z prawie nowymi oponami Uniroyal Rainsport i Yoko A539 w rozmiarze 215/40R16...
no i różnica jest znacząca:
+ po zakrętach mogę zapieprzać z dowolną szybkością
+ teoretycznie samochód lepiej przyspiesza i hamuje (przyczepność)
+ lans aż miło
- w koleinach furka wyraźnie mocniej kierownicą szarpie
- wzrosła szansa na pokrzywienie felg na dziurach
mrówa [Usunięty]
Wysłany: Nie 15 Lip, 2007
Wielkie dzęki za podpowiedzi.
106 - rzeczywicie nie zajrzałem tam gdzie mnie skierowałeś
Vlodarsky - silnik 1,6 16v.
Saxorulez - narazie felgi stalówki (
Bart - jakim cudem może szybciej się zbierać jak są szersze gumy?
no chyba że na średnicy wychodzi mniej... hmmmm.
Jeszcze raz wielkie dzięki.
A co sądzicie o tym pomyśle z wydecham końcowym? jakie polecacie do tego silnika ... oczywiście żeby ładniej brzmiał bo wiem że w wynikach to nic nie zmieni...;(
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Nie 15 Lip, 2007
średnice 195/55r15 vs. 215/45r16 możesz policzyć tutaj: http://www.vtuning.com/kalkulator.html
16" są mniejsze nieco, ale szersze, czyli - start lepszy, bo lepsza trakcja, przyspieszenie lepsze, bo mniejsza średnica, powyżej pewnej prędkości powinno być gorzej, bo większe opory toczenia. No i licznik zdeka przekłamuje pewnie, ale to nawet lepiej - laseczka na prawym fotelu będzie chętniejsza widząc na budziku 205 zamiast 190 :564:
btw - ile Ci pali ta xsara? Biorę takiego furacza pod uwagę i interesuje mnie to dość
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Nie 15 Lip, 2007
mrówa napisał/a:
A co sądzicie o tym pomyśle z wydecham końcowym? jakie polecacie do tego silnika ... oczywiście żeby ładniej brzmiał bo wiem że w wynikach to nic nie zmieni...;(
Dla samego dźwięku nie warto.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm Pomógł: 167 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Skąd: z dupy
Wysłany: Nie 15 Lip, 2007
mrówa napisał/a:
Bart - jakim cudem może szybciej się zbierać jak są szersze gumy?
no chyba że na średnicy wychodzi mniej... hmmmm.
Teoretycznie na szerszych oponach samochód przyspiesza gorzej, ale w moim wypadku - na łysych continentalach 195 były spore problemy z trakcją, no i jak sam zauważyłeś - jest trochę różnicy w średnicy:
195/55R15 - 59.55cm
215/40R16 - 57.84cm
mrówa [Usunięty]
Wysłany: Nie 15 Lip, 2007
dzieki dzieki.
Mi - co znaczy skrót btw? a pali zależy jak jeżdzę, ale kompter pokazuje jakieś 8 litrów. sposób jazdy mieszany choć lubię podkręcić tak na 5,5 - 6 tys.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Nie 15 Lip, 2007
Można uturbić, można ładować kompresor
a ile masz kasy? bo prawda jest taka że można próbować zrobić to metodą na "drut" kupując używane turbo z diesla plus intercooler z iveco i modlić się że zadziała
lub też kupic kit np tutaj:
http://www.dp-engineering...u_16v_compo.php
za 1800EUR i jeszcze do tego komputer porządny za drugie tyle
Swap na VTS to koszt silnika + jakieś 1500 przełożenie ze wszystkimi gratami, ale będziesz potrzebował wiązkę z VTSa
_________________ when the flag drops the bullshit stops
.....action speaks louder than words....
mrówa [Usunięty]
Wysłany: Nie 15 Lip, 2007
Jak na razie to tylko plany.
Fajnie wiedzieć że można robić z tym silnikiem jakieś rzeczy, a nie tylko pozostać przy 110 kucykach. Bo jak kupowałem to nie znalazłem vts niebitego więc wybrałem vtr'a wolniejszy, ale pewniejszy - kompromis.
Ale coś mi się widzi, że narazie zostanie seria tylko zmienię koła na 16" i będę się modlił żeby ich na naszych pięknych drogach do EURO 2012 zanim będą nowe drogi nie pokrzywić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach