Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
xsara VTR ... felgi opony i inne pomysły - prośba o radę.
Autor Wiadomość

mrówa
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lip, 2007   xsara VTR ... felgi opony i inne pomysły - prośba o radę.

Witam,

Jestem tu całkiem nowy i w związku z tym grzecznie witam się ze wszystkimi. Przeglądałem forum i nie znalazłem nic o xsarach :( ((.

Mam xsarę VTR z 2003 roku. narazie nie mam planów na większe modyfikacje, ale co sądzicie o tym żeby zmienic seryjne kółka ze 195/55/15 na 205/45/16 ??? co się zmieni na + a co na - ?


no i jakoś tak sobie myślę czy nie założyć końcowego wydechu żeby jakos fajnie mruczał bo na kpl. wydech to jak narazie nie teraz.

Będę wdzieczy za rady i opinie.
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Pią 13 Lip, 2007   

witam

przegladajac forum na pewno bys trafil na http://forum.hothatch.org...t=14&start=2400 :D
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pią 13 Lip, 2007   

a co do reszty napewno wiele się dowiesz... tu jakieś 30 % ludzi ma prawie identyczne silniki w saxo jak Ty w Xsarze ( o ile to 1,6 16V)
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Sob 14 Lip, 2007   

poza wyglądem nic nie zmieni.. a jakie masz felgi teraz?
takie

jeśli tak to je zostaw moim zdaniem najładniejsze.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Sob 14 Lip, 2007   

tak się składa, że kilka dni temu zmieniłem koła w samochodzie,
miałem fabryczne felgi 6x15ET49.5 z oponami Continental Premium Contact 195/55R15 w stanie powiedzmy mocno średnim, a założyłem felgi rial le mans 7x16ET38 z prawie nowymi oponami Uniroyal Rainsport i Yoko A539 w rozmiarze 215/40R16...
no i różnica jest znacząca:
+ po zakrętach mogę zapieprzać z dowolną szybkością
+ teoretycznie samochód lepiej przyspiesza i hamuje (przyczepność)
+ lans aż miło :D
- w koleinach furka wyraźnie mocniej kierownicą szarpie
- wzrosła szansa na pokrzywienie felg na dziurach
 
 
 

mrówa
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lip, 2007   

Wielkie dzęki za podpowiedzi.

106 - rzeczywicie nie zajrzałem tam gdzie mnie skierowałeś ;p

Vlodarsky - silnik 1,6 16v.

Saxorulez - narazie felgi stalówki :( (

Bart - jakim cudem może szybciej się zbierać jak są szersze gumy?
no chyba że na średnicy wychodzi mniej... hmmmm.

Jeszcze raz wielkie dzięki.

A co sądzicie o tym pomyśle z wydecham końcowym? jakie polecacie do tego silnika ... oczywiście żeby ładniej brzmiał bo wiem że w wynikach to nic nie zmieni...;(
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Nie 15 Lip, 2007   

średnice 195/55r15 vs. 215/45r16 możesz policzyć tutaj: http://www.vtuning.com/kalkulator.html
16" są mniejsze nieco, ale szersze, czyli - start lepszy, bo lepsza trakcja, przyspieszenie lepsze, bo mniejsza średnica, powyżej pewnej prędkości powinno być gorzej, bo większe opory toczenia. No i licznik zdeka przekłamuje pewnie, ale to nawet lepiej - laseczka na prawym fotelu będzie chętniejsza widząc na budziku 205 zamiast 190 :564:


btw - ile Ci pali ta xsara? Biorę takiego furacza pod uwagę i interesuje mnie to dość :)
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Nie 15 Lip, 2007   

mrówa napisał/a:
A co sądzicie o tym pomyśle z wydecham końcowym? jakie polecacie do tego silnika ... oczywiście żeby ładniej brzmiał bo wiem że w wynikach to nic nie zmieni...;(


Dla samego dźwięku nie warto.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Nie 15 Lip, 2007   

mrówa napisał/a:

Bart - jakim cudem może szybciej się zbierać jak są szersze gumy?
no chyba że na średnicy wychodzi mniej... hmmmm.


Teoretycznie na szerszych oponach samochód przyspiesza gorzej, ale w moim wypadku - na łysych continentalach 195 były spore problemy z trakcją, no i jak sam zauważyłeś - jest trochę różnicy w średnicy:
195/55R15 - 59.55cm
215/40R16 - 57.84cm
 
 
 

mrówa
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lip, 2007   

dzieki dzieki.

Mi - co znaczy skrót btw? a pali zależy jak jeżdzę, ale kompter pokazuje jakieś 8 litrów. sposób jazdy mieszany choć lubię podkręcić tak na 5,5 - 6 tys.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Nie 15 Lip, 2007   

btw - By The Way → a tak przy okazji
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Nie 15 Lip, 2007   

btw to chyba po angielsku - bajzełej czy jakoś tak :P
 
 
 

mrówa
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lip, 2007   

jasssssssssssssne - sorki umsł mi nieco ciąży dzisiaj :556:

a orientujecie się jeszcze co do 2 rzeczy?:

1) czy ten silnik 1,6 16v można uturbić albo dołączyć kompresor?
2) czy jest możliwy swap z modelu vts?

oczywiście jakie koszty takiej zabawy?
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Nie 15 Lip, 2007   

Można uturbić, można ładować kompresor
a ile masz kasy? bo prawda jest taka że można próbować zrobić to metodą na "drut" kupując używane turbo z diesla plus intercooler z iveco i modlić się że zadziała
lub też kupic kit np tutaj:
http://www.dp-engineering...u_16v_compo.php
za 1800EUR i jeszcze do tego komputer porządny za drugie tyle



Swap na VTS to koszt silnika + jakieś 1500 przełożenie ze wszystkimi gratami, ale będziesz potrzebował wiązkę z VTSa
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

mrówa
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lip, 2007   

Jak na razie to tylko plany.

Fajnie wiedzieć że można robić z tym silnikiem jakieś rzeczy, a nie tylko pozostać przy 110 kucykach. Bo jak kupowałem to nie znalazłem vts niebitego więc wybrałem vtr'a wolniejszy, ale pewniejszy - kompromis.

Ale coś mi się widzi, że narazie zostanie seria tylko zmienię koła na 16" i będę się modlił żeby ich na naszych pięknych drogach do EURO 2012 zanim będą nowe drogi nie pokrzywić ;)

Trzeba mierzyć siły na zamiary :)

Planuję założyć felgi alessio monza
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 8