auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km Pomógł: 78 razy Dołączył: 04 Gru 2005 Skąd: Warszawa Wola
Wysłany: Czw 15 Gru, 2005 Historia Saxo VTS
Witajcie.
Post ten kieruje raczej do posiadaczy Saxo VTS.
W pracy mam zboczenca,który brandzluje sie pod beemki ( sam posiada ) Ciągle sie smieje z mojego gokarta,zemały, ze wolny, niewygodny itd. Oczywiscie jego uwagi są w formie zartu, ale są.
Dlatego też, zwracam sie z uprzejmą prośbą o jakies linki w których jest pokazana historia vtsow, gdzie jedziły,jego dobre i słabe strony, na jakich rajdach sie pojawiały, co wygrywały itd itp
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Czw 15 Gru, 2005 Re: Historia Saxo VTS
Michał napisał/a:
Witajcie.
Post ten kieruje raczej do posiadaczy Saxo VTS.
W pracy mam zboczenca,który brandzluje sie pod beemki ( sam posiada ) Ciągle sie smieje z mojego gokarta,zemały, ze wolny, niewygodny itd. Oczywiscie jego uwagi są w formie zartu, ale są.
Dlatego też, zwracam sie z uprzejmą prośbą o jakies linki w których jest pokazana historia vtsow, gdzie jedziły,jego dobre i słabe strony, na jakich rajdach sie pojawiały, co wygrywały itd itp
pozdr
Bardzo tego nie lubie jak ktos tak robi.
Ja uslyszalem od posiadacza opla ze moja honda to cytuje "Toy"
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Czw 15 Gru, 2005
prosze...
W 1996 koniec produkcji Citroena'AX dał poczatek nowemu modelowi o nazwie Saxo. Samochód zaprezentowano na salonie samochodowym w Genewie w marcu 1996. Ten model zakończył typowe dla Citroena nazewnictwo takie jak X, AX, BS, CX
Saxo od początku istnienia było skierowane do młodej klienteli, samochód jak na Citroena charaktereyzował się dynamiczną linią nadwozia.
Aby podkreslic charakter auta stworzono małe wersje GTI - VTR i VTS
Saxo VTR ze swoim sztywniejszym nadwoziem, dodatkowymi spojlerami, innymi zderzakami oraz nakładkami na nadkola i porządnym silnikiem 1.6 osiągało oficjalnie 90KM. Silnik ten zapewniał przyzwoite osiągi (ok 10s do 100) jak na moc generowana przez ten silnik. Charakteryzuje go wysoka elastyczność szczególnie w nizkim i śrenim zakresie obrotów.. Dziwne jest to iż VTR dysponując tym samym silnikiem co 106 RALLYE miał 90KM a 106 aż 105KM!
Troszke mconiejszy jest Saxo VTS 16v, samochód ten został zaprezentowany jako pokaz możliwości działu Citroen Sport, jest to departament sportu w Citroenie Silnik ten oficjalnie posiadał 120KM, miał tą sama karoserje co VTR. Silnik natomiast ma zupelnie inna charakterystyke - w przeciwieństwie do VTRa, samochód ten zaczyna jechac powyżej 5000rpm tam gdzie VTR już dostaje zadyszki.
Za kwotę ok 60000PLN Citroen proponował nowy samochód który jest autem zarówno na tor jak i do codziennej jazdy gwarantujący dobre przyśpieszenie i hamulce na poziome Porsche. od 1996 wszystkie VTSy miały w standardzie welurowa tapicerke elektryczne szyby i lusterka. Dostępne kolory to:
Niebieski (Bleu grand povois) ,Ciemno Szary (Gris metalise), Zielony (Vert Bordeaux), Biały (Blanc Baquise), Czerwony (Rouge Furio) oracz czarny (Noir)
w 1998 roku przeprowadzono pierwszy lifting nadwozia. Zmianie uległ kaształt wlotu powietrza oraz dodano spojler na tylnej klapie.
w 2000 roku, citroen przeprowadził drugi lifting, tym razem obejmujący cały przód auta, nadając mu zdecydowanie bardziej nowoczesny wygląd. We wnętrzu pojawiły się nowe rodzaje tapicerki oraz zegary uzyskały białe tarcze (zamiast kolorowych jak wczesniej) oraz cyfrowy licznik kilometrów. Zmienił sie tez odcień czerwieni z tej która ma milosz (rouge furio) na to co ma Michał (rouge lucifer)
Zmieniono także politykę cenową, rezygnuijąc z bogatego wyposażenia wersji 16V (tak zwany pack confort) welur, elektryczne i podgrzewane lusterka, szyberdach - dzięku czemu cena wersji podstawowej na zagranicznych rynkach znacznie spadła.
W 2000 roku zniknęła też nazwa VTR ... został tylko VTS.
W 2001 roku zaszlo tez kilka zmian pod maska.. silnik dostał nowy komputer (3 kościowy) trudny do wytrojenia, układ wydechowy miał dwie sondy lambda oraz wprowadzono recylkulacje spalin (tzw EGR)
Wprowadzono także dodatkowy kolor Jasno szary (Gris Iceland)
W 2002 wprowadzono szare wstawki we wnętrzu.. na konsoli środkowej oraz nawiewach.
W 2003 roku zakończono produkcje Saxo VTS.
Serje specjalne:
W niektórych krajach wystepowały limitowane erje Saxo VTS.
Szwajcaria:
In Black - czarne saxo z ciemnymi szybami
Racing - srebrne saxo z dodatkami Citroen Sport oraz Felgami OZ 15"
Saxo EVO - w serii z kompresorem na gwarancji Citroena przygotowywane przez firme Bemani (www.bemani.ch),moc ponad 160KM oiraz gigantyczny moment o wartości 215Nm z czego ponad 150Nm jest dostępne od 1500rpm czyli wartość większa niż wprzy 500rpm w saxo w serii. W dodatku wnętrze bylo z alncantary w dowolnym kolorze.
Portugalia:
Tam Saxo nie nazywało się VTS tylko CUP. Miało w serii 15" koła oraz czerwone znaczki na drzwiach z napisem CUP
Belgia:
Serai Bi Tone albo New Morning róznie nazywana.. oferowana z silnikami 1.4 i 1.6 była to dwukolorowa wersja Saxo oferowana w opcji z kołami 15"
Anglia:
Saxo EVO - przygotowane przez LAD motorsport (http://www.ladmotorsport.co.uk/), sprzedawane tylko i wyłączne przez kilku dealerów Citroena w 1998 roku, miało biłay kolor, 16" koła Compomotive i wolnossący 160KM silnik. Wyprodukowano ok 120 szt takich VTSów.
Osiągnięcia sportowe:
Saxo VTS występowało w kilku pucharach oraz klasach sportowych.
Saxo Kit Car/S1600:
skrzynia 6 biegów (model BE) z Puga 306, moc ok 215KM - 230KM
zauważcie że ma bude od 1.1i
Saxo Challange:
Moc 140KM ( w zasadzie specyfikacja N grupowa) plus hamulce o średnicy 280mm ( nie dostępne w N grupie)
Saxo Rallycross
samochody wedle specyfikacji rallycrosowej..
Saxo T4:
Napęd na 4 koła,śmieszny spojler
Moc 155Km, walki A grupowe, 5 biegowa skrzyia biegów typ ZF
Zawieszenie przód i tył McPerson!!
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Pią 16 Gru, 2005
Michał napisał/a:
Masz moze jeszcze jakieś dane odnosnie rajdów. Saxo jednak zapisało sie w historii rajdów . Bardzo dzieki !!
ale o co ci chodzi..?? Mam Ci podać w jakich rajdach startowało.. praktycznie we wszystkich na całym Świecei od 1997 roku do dzisiajeszych dni.... chcesz wyniki archiwalne no to o to już troche trudniej.. Sebastian Loeb wygrywał mistrzostwa francji w klasie S1600 saxofonem właśnie.. ale nie wiem który to byl rok.. albo 1999 albo 2000 bo już na nowym przodzie jechał..
auto: narazie Ikarus Pomógł: 8 razy Dołączył: 07 Gru 2005 Skąd: Gocław City
Wysłany: Sob 17 Gru, 2005
Ja gdzieś zasłyszłem że w 1.1. buda była lżejsza i podobnow 106maxi też buda opiera sie na taj z 1.1. Maxi Marcina Laskowskiego własnie też jest zbudowane na bazie 1.1 ze względu na mniejszą mase.
auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Gru 2005 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 17 Gru, 2005
dokladnie:)
[ Dodano: Sob 17 Gru, 2005 ]
mam pytanko do was panowie.czy my w saxo mamy abs?bo dzis jak hamowalem to poczulem nagle pod pedalem takie drgania.zeby sprawdzic czy to czasem nie jakas awaria pojechalem na placyk i dalem depa w hebel.znow zaczelo wibrowac.zaciekawiony otworzylem maske i zaczalem szukac zbioniczka z plynem do absu.nie znalazlem.sam nie wiem czy przeoczylem czy moze abs nie ma.
ps uwazajta dzis na drodze bo jest zajebiscie slisko mimo ze droga wydaje sie byc sucha.prawie przyjebalby we mnie golf ktory wpadl w maly slizg.pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach