Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Wydajność hamulców - jak testować
Autor Wiadomość

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Czw 25 Lut, 2010   

na stacji diagnostycznej nie sprawdzisz wydajnosci hebli, na stacji sprawdzisz czy sa w stanie zablokowac kola (kazdy normalny to potrafi) i czy nie ma roznic L/P, balansu przod/tyl nie sprawdza.

Testowanie hebli nie jest prosta sprawa, glowne pojecie to pojemnosc ciepla, skutecznosc odprowadzania i skutecznosc hamowania przy podniesionej temperaturze ukladu.

Gdzy zmienimy heble z 230 na 320 to pierwsze hamowanie 100-0 bedzie takie same, opony sa slabym ogniwem. Ale przy kolejnych hamowaniach 200-0 lub upalaniu na torze wyjdzie ich ogolna sprawnosc.
Wiekszy hamulec ma wieksza pojemnosc cieplna, lepiej sie chlodzi, wrazenie lepszej skutecznosci po zmianie wielkosci tarcz wynika z faktu ze z powodu zwiekszenia ramienia liczonego jako promien tarczy potrzeba mniejszego cisnienia w ukladzie by zablokowac kola.
Zwiekszenie skutecznosci to wielkosc i chlodzenie, np lepsze chlodzenie zapewniaja felgi aluminiowe, przewodnictwo cieplne aluminium jest trzy krotnie wieksze od stali, pojemnosc cieplna aluminium tez z tego co pamietam jest dwukrotnie wieksza od stali (w J/kg).

To tak na szybko.

Hamulce to dobre grzalki, jesli hamujesz tone z 100km/h w ciagu 3s to hamulce generuja:
27*27*1000/2/3 = 121kW.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 8