Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Docieranie
Autor Wiadomość

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Sob 03 Kwi, 2010   

http://www.millersoils.pl...leje-silnikowe/

CRO 10w40 używałem go do docierania.. puki co silnik trzyma się kupy.
Zlewasz go po 800km lub 8 godzinach na hamowni.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Sob 03 Kwi, 2010   

saxorulez napisał/a:
http://www.millersoils.pl/produkty/motorsport/oleje-silnikowe/

CRO 10w40 używałem go do docierania.. puki co silnik trzyma się kupy.
Zlewasz go po 800km lub 8 godzinach na hamowni.


Właśnie o tym pomyślałem jak zacząłem czytać ten temat. Dobra opcja.

Ja docierałem tak:

Pierwszy olej półsyntetyk 10W40 Totala. Pierwsze 100 km to w ogóle głaskanie gazu i zrobiłem je na raz nie przekraczając 2,5 tys. Następne 200 km też tylko z jednym zgaszeniem silnika i do 3 tys km.

Wymiana oleju na kolejny półsyntetyk 10W40, tym razem Mobil1. 200 km do 4 tys, 200 km do 5 tys, 200 km do 6 tys, 200 km w okolice odcinki, ale wiadomo ostrożnie obchodząc się z gazem.

Gdzieś mniej więcej po 1100-1200 km parę rady dałem w palnik i zmieniłem olej na docelowy syntetyk.

Starałem się jeździć wieczorami i raczej robić więcej km na raz. Silnik się miał w końcu docierać, a nie stać w korkach. Tak samo jak lepiej na początku unikać dużej ilości "zimnych odpaleń". Tak mi ta technika została przedstawiona, taką wykorzystałem i jest dobrze :)
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

zefir 
Skąd to.. ?


auto: Honda Civic FN1
silnik:: r18a2
moc: 140km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Skąd: uć

Wysłany: Sob 03 Kwi, 2010   

najlepiej docierac przy mniejszym ruchu na ulicach, mniej postoji, zmienne obciazenie silnika przez pierwsze 1000 km bez pałowania, zlac olej, pozniej zwiekszac obciazenie,

jak planujesz lac polsyntetyka, to od razu taki lej.

pozdro
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 03 Kwi, 2010   

http://www.racingforum.pl...showtopic=29416 tu masz całe 8 stron, na 8 stronie jest opis po angielsku firmy TRD jak docierać silniki to cytat stamtąd

"The following is part of the Formula Atlantic Motor kit instructions, from TRD:

To ensure long life and reliability you must properly break in your freshly assembled engine.

For a high performance street motor fill the engine with a good grade 20W-50 Mineral based oil. Fill the oil filter with oil before installing it. Remove the spark plugs and crank the engine until the oil pressure comes up on the gauge.

Re-install the spark plugs. Now you are ready to start her up. Start the engine and bring it immediately to 2,000 rpm. Vary the engine speed between 2,000 - 3,000 rpm for about 30 minutes. After 30 minutes stop the engine, check the valve lash and re-torque the head bolts. Drain the oil and change the filter. Re-fill the engine with 20W-50 Mineral based oil.

Drive the car slowly for about 500 miles keeping the rpm under 4,000. Don't lug the engine either because that's worse for the motor than over revving it. After 500 miles change the oil and filter again. You can now use a synthetic oil if you want to. Use a 20W-50 oil and change it every 3,000 miles. Your engine is now broken in.

For a race engine broken in on the dyno the procedure is a little different. Note that this procedure is for a race clearanced engine.

For the initial run use a Mineral based 20W-50 oil. Run a hotter spark plug than you normally would run. Prime the oil system and the fuel system. Start t6he engine and bring it up to 2,000 - 3,000 rpm with no load. Watch the oil pressure and check for leaks. After 30 minutes stop the motor, check the timing, re-torque the head and check valve lash. Then, run the engine with a light load between 2,000 - 3,000 rpm for another 30 minutes. After 30 minutes change the spark plugs to the normal heat range you are going to run. Do a full throttle full load pull up to the bottom of the power band. Quickly chop the motor.

Check the spark plugs and the BSFC numbers if your dyno is equipped to do so to confirm the jetting. If everything looks good do a full throttle full load pull.

The engine is now ready to race."
_________________
 
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Nie 04 Kwi, 2010   

ja bede docieral technika, pierwsze 100km po zlozeniu na mineralnym
olej, filtr do zmiany, potem juz docelowy olej...

jazda z roznymi, predkosciami, pelny zakres predkosci obrotowych, ale z unikaniem duzych obciazen (np 3jka i gaz w podloge od 2000 do 7000:P)... jakies 1500km takiej jazdy i potem juz normalnie
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

AndreXSi
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Kwi, 2010   

ade a kiedy zalać modyfikator? :rotfl:
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pon 05 Kwi, 2010   

ja docieram na mineralnym, po zlozeniu chodzi na 1,5 k obr, pozniej chwila spokojnej jazdy i palowanie, daje mu odpoczac, normalna jazda, znowu palowanie. 25% docierania to palowanie z rownymi odstepami. Po 200-300km wymiana na olej docelowy. Pozniej wymiana po tysiacu km i spokoj.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

rzeźnik. 
pink is my favorite color

auto: renault clio I
silnik:: 2.0
moc: 154km
Dołączył: 20 Wrz 2009
Skąd: krzeszowice

Wysłany: Nie 11 Kwi, 2010   

ja po wymianie pierścieni , panewek , gumek i zrobieniu głowicy przez pierwszy tysiąc jeździłem delikatnie , mimo to przez pierwsze 500 km wpieprzył mi ponad pół litra oleju . teraz jest ok , oczywiście jak na clio 16v :rotfl: czyli 0,3 l na 1000 . aha mam wlany castrol 10W60
 
 

barylax
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Kwi, 2010   

ja docierałem kilkanaście silników swoich i składanych innym i tak po złożeniu silnika którego składam totalnie na sucho jeśli jest mozliwość ręcznie olej napompować, jeśli pompa na wale to składam na oleju, oczywiście przed odpaleniem pompuje silnik olejem odpalam odrazu od 1.2 do 2tys obr do włączenia wentylatora pierwsze 100km tak do 4.5tys na 3.4 gazu od 1 do 3 biegu co rozpędzenie hamowanie silnikiem, zlewam olej leje jeszcze raz mineralny zawyczaj GM bo tani i dobry, potem ze 200 w pelnym zakresie obrotowym co rozpędzenie hamowanie silnikiem oczywiście rozpędzanie z gazem w podłodze od 2 biegu i ok 2t.5tys obr potem docelowo valvo 10w60 jak narazie jeden tylko silnik wymagal docierania trochę spokojnie przez ok 700km ale juz po 500 zapotzrebowanie na olej sie unormowało zero dyma i komprecha równa
w docieraniu jeśli były wymieniane pierścienie chodzi o to zeby predkości obrotowe i obciążena stale sie zmieniały nie należy delikatnie bardzo sie obchodzić z gazem bo bardzo długo sie pierścienie będą układać one potzrebują ciśnienia i słabego oleju żeby sie dotrzećznam przypadki gdzie silnik na nowo poskladany zalany syntetykiem i delikatnie docierany ukladał sie ponad 3tys km
jeśłi zmieniane tylko panewki i szlifowany wał to lać odrazu docelowy olej ze 50km bez duzego obciążenia a potem normalnie ogień
http://www.youtube.com/us...u/5/S6OSOaQrFVo
tak docieram panewki 50km po zmianie dodam zę odcinak jest na 8 tys
tak silnik po 10 minutach pracowania na wolnych znaczy 1.5tys
http://www.youtube.com/us...u/4/GtZAC6bEXTw
http://www.youtube.com/us...u/1/XfoVV4ERRY8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 8