Trąbki sa z tyłu silnika i ciągna gorace powietrze,dedykowany airbox nie podpasuje (za mało miejsca -silnik z integry w cifie 4 gen),wieć trzeba by cos rzezbic a to tanie nie będzie,do tego komp który jest nie bardzo to ogarnia.Chwilowo za duze koszty żeby to zrobic tak jak powinno byc,wole wrócic do zwykłego kolektora a kase wydac np.na zawias.Co nie znaczy ze te trąbki kiedys nie wrócą.
Sibu czy te oczy moga kłamac... O kur.. co to jest
auto: Ikysesi
silnik:: QPZRBIE3RZ
moc: za mało~km Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Wrz 2011 Skąd: Karków
Wysłany: Pon 17 Gru, 2012
Jeżeli się nie zamierza stroić silnika algorytmem Alpha-N, to nawet nie ma się co zabierać za ITB.
_________________
rabarbar [Usunięty]
Wysłany: Pon 17 Gru, 2012
Na algorytmach i ogólnie silnikach nie znam sie zupełnie,ale wydaje mi sie ze itb bez strojenia jest bez sensu.Zreszta itb chyba powinno byc ostatnim etapem modów,wczesniej jakies wałki,głowica itd
Sibu czy te oczy moga kłamac... O kur.. co to jest
auto: Ikysesi
silnik:: QPZRBIE3RZ
moc: za mało~km Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Wrz 2011 Skąd: Karków
Wysłany: Pon 17 Gru, 2012
Chodzi głównie o to że przy ITB jest straszna sieczka z podciśnieniem i nie ma za bardzo gdzie się wpiąć z MAP-sensorem, dlatego przechodzi się z algorytmu Speed Density na Alpha-N, gdzie przy obliczaniu czasu wtrysku pomija się bezwzględne ciśnienie w kolektorze i bierze się pod uwagę tylko kąt uchylenia przepustnicy.
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 17 Gru, 2012
Ja temat mocno rozgryzałem bo dostałem do auta zestaw ITB z jakiejś CBR ale z dziadowo wykonanym kolektorem więc tego nie założyłem.
angole pchają z GSX-R 750 albo 1000 chyba K5, ale to musiałbys poszukac na 106ownersclub np. Colin Satchell chyba sprzedaje takie gotowe sety z kolektorem wyciętym z alu, coś koło 900Ł chyba (?).
Ja mam gdzieś te swoje trąbki, jak chcesz zobaczyć. Jakby zrobić flanszę nowa i wyspawać kolektor (problem w 16v jest taki, że rury musza przechodzić z okrągłych od przepustnic w spłaszczone do kanałów - i to jest główny fakap. Koszt wyspawania czegoś takiego to z 1000 pewnie, przepustnice kilka stówek.
Bez strojenia IMO bez sensu
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Mrozu, a tak na powaznie to olej temat, do 170 koni mozna ojsc na seryjnym kolektorze, a itb to tak jakby na skroty, zainwestuj w walki, wydech dobre strojenie i jak Ci sie uda ze 140-150 to juz bedzie milo i przyjemnie jechalo
auto: Rallye/VelSatis
silnik:: 1.6 16V/3.0 Dci
moc: brak/177km Pomógł: 10 razy Dołączył: 05 Wrz 2011 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012
140 mam już, a nie mam jeszcze ruszonego kolektora wydechowego, wałków, głowicy i dolotu, więc nie jest źle i jechać jakoś tam jedzie. Kolektor wydechowy i wałki też będą ogarniane, głowicę obrobię sam na ile dam radę i założę na niższej uszczelce, do dolotu mam jak na razie dużą puszkę. Założę DET3 i ponownie będziemy stroili i zobaczymy co wyjdzie. Na koniec myślałem o ITB, ale jak już będę miał silnik na zewnątrz to myślałem aby to połączyć.
_________________
Sibu czy te oczy moga kłamac... O kur.. co to jest
auto: Ikysesi
silnik:: QPZRBIE3RZ
moc: za mało~km Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Wrz 2011 Skąd: Karków
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012
Mrozu napisał/a:
140 mam już, a nie mam jeszcze ruszonego kolektora wydechowego, wałków, głowicy i dolotu
Słynne teoretyczne 140 KM ? Skąd ta moc jak wychodzi na to że wszystko jest seryjne.
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Gru, 2012
Mrozu napisał/a:
jak już będę miał silnik na zewnątrz to myślałem aby to połączyć.
ITB jak masz dobrze przygotowane to zakładasz w jakieś pół godziny I bez zrzucania motoru, najważniejsze co trzeba zrobić i co jest wygodniej robić mając głowicę w rękach to zgranie kanałów z kolektorem do ITB - tutaj najlepiej móc wsadzić paluch do kanałów
Ewentualnie trzeba wyciąć kawałek blachy - ale to też nie jest wielkie wyzwanie.
A to chyba najfajniejszy set ITB (ATP) z bezosiowymi motylkami w kształcie kanałów. Ahh. Drogie.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach