2. Warunkiem uzyskania certyfikatu i licencji rajdowej klasy „R2” jest:
2.1 Sklasyfikowanie w okresie:
• jednego sezonu (do 12 miesiecy) w 4 imprezach KJS,
• dwóch sezonów (do 24 miesiecy) w 6 imprezach KJS.
Wynik uzyskany w ka-dej z w/w imprez nie mo-e byc wiekszy, ni- 125%
rezultatu najlepszego kierowcy w klasie.
2.2 Uzyskanie poswiadczen o ukonczeniu KJS od organizatora, na formularzuwniosku
o wydanie licencji kierowcy klasy „R2”.
2.3 Przedstawienie pozytywnego wyniku badan lekarskich ze specjalistycznej
przychodni medycyny sportowej oraz badan psychotechnicznych.
2.4 Odbycie szkolenia obejmujacego zajecia teoretyczne w zakresie
znajomosci regulaminów sportu samochodowego, obowiazujacych zasad
bezpieczenstwa oraz znajomosci opisów nawigacyjnych.
3. Szkolenia organizuja Automobilkluby i Kluby we własnym zakresie.
Szkolenie moga prowadzic trenerzy i instruktorzy sportu samochodowego oraz
sedziowie sportu samochodowego z licencja „SP Klasy I”.
4. Egzamin na licencje kierowcy klasy „R2”.
4.1 Aby uzyskac certyfikat i licencje kierowcy klasy „R2” nale-y zdac egzamin
przed Komisja Egzaminacyjna OKSS.
4.2 Komisja Egzaminacyjna składa sie z minimum trzech osób zatwierdzonych
przez OKSS.
4.3 Przewodniczacy Komisji Egzaminacyjnej musi posiadac uprawnienia
trenera lub instruktora sportu samochodowego.
4.4 Egzaminy powinny odbywac sie nie rzadziej ni- dwa razy w roku.
wedlug mnie oznacza to ze R2 mozna zdobyc tylko bedac kierowca w kjsach, a wiec zeby byc pilotem w III lidze trzeba najpierw zrobic R2 jako kierowca.
ps. Ok. tak jak qbus napisal mozna zrobic jeszcze licencje P, wtedy nie trzeba jezdzic jako kierowca w kajtkach.
Ostatnio zmieniony przez grzech Pon 17 Gru, 2007, w całości zmieniany 1 raz
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 18 Gru, 2007
I dlatego uważam że skrócenie drogi pilotom to bardzo dobry krok.
Pilot nie musi byc mega drajwerem, natomiast MUSI znać przepisy i regulaminy.
Gdy przeczytalem sobie te regulaminy na spokojnie to pomijając to jak to jest napisane, wszystko jest w gruncie rzeczy proste.
A co do tego że jazda bez pomiaru czasu zabija sportowego ducha - to nie jest tak.
Jakieś 10lat temu zawodnik który chcial sie ścigać w RSMP też musial pojechać 3 razy jako "przecierak" lub "zamykający" na rajdzie Mistrzostw Polski. I wcale nie bylo to takie zle...
Poza tym nie jest to obowiązek , jedynie alternatywa wobec startów w IIIlidze
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Olek [Usunięty]
Wysłany: Wto 18 Gru, 2007
a wiecie jak sie sprawy maja z okularami , bo mam niestety i zastanawiam się
powyzej jakiej wady wzroku nie można wyrobic licencji i jaie są ograniczenia .
Moze ktos też zapitala w brylach i ma licencje i zna temat
no to jesli chodzi o pilota to wszystko jest super ekstra pieknie
robie sobie licencje "P" i mam wszystko w "D" bo nic wiecej nie musze robic a moge latac jako pilot praktycznie wszedzie i jako kierownik w klasie gosc.
_________________ www.08PSS.pl - Cat Cams/ Fujita/ Magnaflow/ Milltek/ Momo/ Samco/ Woessner
Peugeot 206GT:
Stage I: 170,8 HP przy 6949 rpm/ 207,2 Nm przy 5186 rpm/ masa: 940 kg
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 18 Gru, 2007
BaRtO_206GT napisał/a:
jako kierownik w klasie gosc.
NIE !! - tylko jako pilot.
Olek napisał/a:
wiecie jak sie sprawy maja z okularami
Olku: Jest wielu "umyslowych" którzy pilotują w okularach.
W polsce wielu wielkich pilotów korzystalo z okularów (Górski, Mroczkowski, Wislawski).
Nie ma jakiejś granicy. Po prostu jeżeli przejdziesz badanie lekarskie i psychotechnike to luz.
Jezeli nosisz okulary to musisz je miec na nosie przez caly okres zawodów (albo soczewki)
Jeżeli w okularach widzisz dobrze - to badz dobrej mysli.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Wto 18 Gru, 2007
Olek napisał/a:
a wiecie jak sie sprawy maja z okularami , bo mam niestety i zastanawiam się
powyzej jakiej wady wzroku nie można wyrobic licencji i jaie są ograniczenia .
Moze ktos też zapitala w brylach ;) i ma licencje i zna temat :D
nie ma jakis ograniczen. wszystko wg uznania lekarza okulisty u ktorego bedziesz
robil badania. jesli uzna ze widzisz i trafisza autem w droge to ci da zgode i wystawi
zaswiadczenie. to skladasz w pzm... dalej to nie jest weryfikowane. drugie to jeszcze
psychotesty tam tez sa badania powiazane z patrzeniem - ciemnia, glebia.... to tez
musisz zaliczyc.
+
nio to sie spoznilem z odpowiedzia ale masz potwierdzenie z dwoch zrodel :D
no czyli wszytko co do licencji jasne:)
mając teraz R2 zamieni sie to na R1 i dalej jako kierowca w PZMłocie moge śmigac lub jako pilot też w PZMłocie!!
ale jeżli bym chciał smigac jako pilot w RSMP to co teraz egzamin?? a jak bym chciał smigac w MŚ czyli licencja pilota międzynarodowa to jak tez ten sam egzamin??
chciał bym sobie wyjasnić sprawe pilota który śmigał z R2 teraz już R1 bo sie zamieniło i chce dalej robić kariere w MP
kierowca pozostaje w PZMłocie i ciuła punkty do R!!
dobrz to zakumałem czy jak??
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Sob 22 Gru, 2007
W tych rundach które nie są eliminacjami RSME lub mistrzostwami "strefy" w zasadzie powinna wystarczyć nowa licencja R1. W przypadku jeżeli rajd będzie rónież rundą RSME lub strefy to wtedy pilot powinien złożyć podanie o wydanie licencji R (only co driver) na ogół nie ma z tym problemu. Posiadanie licencji R1 jest wystarczające...
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach