auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Wto 30 Gru, 2008
fajt! fajt! fajt! fajt! fajt! fajt! fajt!
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
dziękuje i więcej nie mam nic do dodania bo jeszcze dostane ostrzeżenie od Pana Moderatora który uważa, że wiedzieć znaczy umieć... a wentylator na druty w samochodzie zamontował. Wisi mi co o mnie myślisz dziku. Z forum nauczyłem się bardzo dużo rzeczy które w mojej pracy zupełnie niepotrzebne ale doskonale uzupełniają to co już wiem. Więcej nie będe Cię oceniał...
A swoją drogą pieprzysz o mnie a odszedłeś od tematu i nie odpowiedziałeś co o tym myślisz
Cytat:
Drugie zdanie mówi, że paliwo ma dwie wartości "Pierwsza to wartość opałowa (energetyczna), a więc ilość energii, jaką uzyskuje się w procesiespalenia określonej masy paliwa. Druga cecha to oktanowość - czyli zawartość oktanów, odpowiadających za prędkość spalania i odporność mieszanki na spalanie stukowe. Im oktanów więcej, tym paliwo spala się wolniej i łagodniej."
swoją drogą wisi mi to...
to był ostatni mój post w tym temacie
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 30 Gru, 2008
powiem tylko tyle, bardzo cenną cechą tego forum było, ze jak ktoś o coś pytał, to nie był od razu gnojony, jak na 90% forów i pewnie dlatego większość z nas tutaj jest tak długo bo nie została zjebana za pytania, na które odpowiedzi dla niektórych sa oczywiste, ale inni o to pytają bo chcą poszerzyć swoją wiedze.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009
wracajac do tematu:
Wyższa liczba oktanowa = wyższa moc. Bzdura!
Wśród użytkowników samochodów od wielu lat żyje przekonanie o tym, jakoby paliwo o większej ilości oktanów miało skutecznie zwiększać moc maksymalną silnika. Tłumacząc pokrótce liczba oktanowa określa odporność paliwa na niekontrolowane spalanie detonacyjne. Im ten czynnik jest wyższy, tym spokojniej i bardziej równomiernie benzyna spala się w cylindrze. Jednak parametr ten powinien być dobrany odpowiednio do charakterystyki silnika.
W momencie gdy liczba oktanowa będzie za niska, paliwo będzie się spalać w momencie kiedy tłok nie zdąży jeszcze osiągnąć górnego położenia, przez co jego ruch jest hamowany. Tym zjawiskiem nazywamy właśnie słynne spalanie stukowe. Dochodzi wtedy to bardzo niebezpiecznych dla żywotności silnika obciążeń, a także spadku mocy. Jeśli do silnika dostosowanego do pracy na paliwie 95-oktanowym zalejemy benzynę 98- lub 100-oktanową, zauważymy co najwyżej, że jednostka pracuje nieco ciszej. Jeśli natomiast okaże się, że niesłusznie oczekiwane zwiększenie osiągów nastąpi, to znak że najprawdopodobniej mamy źle ustawiony zapłon.
Nowoczesne silniki wyposażone w elektronicznie sterowany zapłon potrafią już dostosowywać swoje parametry do kaloryczności paliwa, opóźniając lub przyspieszając go, w zależności od potrzeby. Z drugiej strony, delikatny niedobór oktanów również nie powinien zaszkodzić. W praktyce paliwo wysokooktanowe nadaje się najbardziej do wyżyłowanych silników, w których występuje duży stopnień sprężania. Szybciej odczujemy różnicę w jakości paliwa w silnikach wysokoprężnych, jednak w bardzo delikatnym tego słowa znaczeniu. Opowieści o zwiększonej oszczędności paliwa można odstawić do lamusa, gdyż zatankowanie wysokooktanowej benzyny na pewno tego nie wspomoże. Dużo większe efekty da mniej agresywne naciskanie pedału akceleratora oraz wykorzystywanie podczas jazdy miejskiej tzw. hamowania silnikiem. Może wymaga to zmiany pewnych nawyków, ale na pewno wychodzi trochę taniej.
z artykułu dzisiaj na onecie. Chyba jasno wytłumaczone co i jak i dlaczego
_________________ when the flag drops the bullshit stops
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach