Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Michał
Wto 30 Gru, 2008
Stopień sprężania a liczba oktanowa paliwa
Autor Wiadomość

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 30 Gru, 2008   

No i się zaczęło...

Informuję że wygrany przechodzi do nastepnej rundy...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Wto 30 Gru, 2008   

dobra
otwieram bo sie nudno zrobiło
 
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Wto 30 Gru, 2008   

fajt! fajt! fajt! fajt! fajt! fajt! fajt!
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Wto 30 Gru, 2008   

_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Wto 30 Gru, 2008   

drutomani i dzieci neostrady to Ci sami ludzie

dziękuje i więcej nie mam nic do dodania bo jeszcze dostane ostrzeżenie od Pana Moderatora który uważa, że wiedzieć znaczy umieć... a wentylator na druty w samochodzie zamontował. Wisi mi co o mnie myślisz dziku. Z forum nauczyłem się bardzo dużo rzeczy które w mojej pracy zupełnie niepotrzebne ale doskonale uzupełniają to co już wiem. Więcej nie będe Cię oceniał...


A swoją drogą pieprzysz o mnie a odszedłeś od tematu i nie odpowiedziałeś co o tym myślisz
Cytat:
Drugie zdanie mówi, że paliwo ma dwie wartości "Pierwsza to wartość opałowa (energetyczna), a więc ilość energii, jaką uzyskuje się w procesiespalenia określonej masy paliwa. Druga cecha to oktanowość - czyli zawartość oktanów, odpowiadających za prędkość spalania i odporność mieszanki na spalanie stukowe. Im oktanów więcej, tym paliwo spala się wolniej i łagodniej."


swoją drogą wisi mi to...
to był ostatni mój post w tym temacie


edit - ja już odpuszczam - szkoda nerw
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
Ostatnio zmieniony przez Vlodarsky Wto 30 Gru, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Wto 30 Gru, 2008   

Chrzanek jest nieciekawy ...
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 30 Gru, 2008   

powiem tylko tyle, bardzo cenną cechą tego forum było, ze jak ktoś o coś pytał, to nie był od razu gnojony, jak na 90% forów i pewnie dlatego większość z nas tutaj jest tak długo bo nie została zjebana za pytania, na które odpowiedzi dla niektórych sa oczywiste, ale inni o to pytają bo chcą poszerzyć swoją wiedze.
 
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Śro 31 Gru, 2008   

racja ale ...
chyba loko nie dokończyłeś :D
 
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Śro 31 Gru, 2008   

dokończył

Loko napisał/a:
bardzo cenną cechą tego forum było
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

wracajac do tematu:

Wyższa liczba oktanowa = wyższa moc. Bzdura!
Wśród użytkowników samochodów od wielu lat żyje przekonanie o tym, jakoby paliwo o większej ilości oktanów miało skutecznie zwiększać moc maksymalną silnika. Tłumacząc pokrótce liczba oktanowa określa odporność paliwa na niekontrolowane spalanie detonacyjne. Im ten czynnik jest wyższy, tym spokojniej i bardziej równomiernie benzyna spala się w cylindrze. Jednak parametr ten powinien być dobrany odpowiednio do charakterystyki silnika.

W momencie gdy liczba oktanowa będzie za niska, paliwo będzie się spalać w momencie kiedy tłok nie zdąży jeszcze osiągnąć górnego położenia, przez co jego ruch jest hamowany. Tym zjawiskiem nazywamy właśnie słynne spalanie stukowe. Dochodzi wtedy to bardzo niebezpiecznych dla żywotności silnika obciążeń, a także spadku mocy. Jeśli do silnika dostosowanego do pracy na paliwie 95-oktanowym zalejemy benzynę 98- lub 100-oktanową, zauważymy co najwyżej, że jednostka pracuje nieco ciszej. Jeśli natomiast okaże się, że niesłusznie oczekiwane zwiększenie osiągów nastąpi, to znak że najprawdopodobniej mamy źle ustawiony zapłon.

Nowoczesne silniki wyposażone w elektronicznie sterowany zapłon potrafią już dostosowywać swoje parametry do kaloryczności paliwa, opóźniając lub przyspieszając go, w zależności od potrzeby. Z drugiej strony, delikatny niedobór oktanów również nie powinien zaszkodzić. W praktyce paliwo wysokooktanowe nadaje się najbardziej do wyżyłowanych silników, w których występuje duży stopnień sprężania. Szybciej odczujemy różnicę w jakości paliwa w silnikach wysokoprężnych, jednak w bardzo delikatnym tego słowa znaczeniu. Opowieści o zwiększonej oszczędności paliwa można odstawić do lamusa, gdyż zatankowanie wysokooktanowej benzyny na pewno tego nie wspomoże. Dużo większe efekty da mniej agresywne naciskanie pedału akceleratora oraz wykorzystywanie podczas jazdy miejskiej tzw. hamowania silnikiem. Może wymaga to zmiany pewnych nawyków, ale na pewno wychodzi trochę taniej.

z artykułu dzisiaj na onecie. Chyba jasno wytłumaczone co i jak i dlaczego
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

Cytat:
z artykułu dzisiaj na onecie. Chyba jasno wytłumaczone co i jak i dlaczego


Ale z podświadomością ludzką nie wygrasz, ona wie lepiej :lol2:
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.22 sekundy. Zapytań do SQL: 14