Wysłany: Nie 16 Cze, 2013 Ford 1.6 CVH + ITB na gaźnikach
Witam, posiadam Fiesta XR2i z silnikiem 1.6 CVH. Auto doprowadzone do zdrowej serii, hamownia potwierdziła fabryczną moc jednak to za mało (104PS)
Ostatnio w Rallylandzie cholernie brakowało koni na odejściu więc muszę coś pogrzebać.
Nie mogę sobie pozwolić na gruby tiun jak w UK, muszę zrobić więc co nieco ale w sensownym budżecie. Mam kilka pytań do osób które mają podobne pojemnościowo silniki i ITB.
Na początek jaką średnice gaźnika dać do 1.6? Chodzi mi po głowie zestaw gaźników z Kawy ZX6R lub ZX9R - odpowiednio 36 i 40mm. ITB na wtryskach byłoby napewno wydajniejsze ale to trzeba już bardziej wystroić a przy gaźnikach mogę poradzić sobie z modułem fordowskim ESC tak więc na początek musiałbym od tego zacząć.
Następne pytanie to co na gaźniki? Trabki, na to jakiś box czy tylko założyć jakieś gąbki skarpety i ogień. Jak wygląda kwestia długości dolotu/trabek względem mocy?
Czy ma ktoś może podobny setup? O ilu pasikonikach można rozmawiać po takim modzie? 15+ będzie?
_________________ Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort Zender, Mondeo ST220
Jest: Fiesta XR2i ITB
Panowie, nie chce zmieniać klasy na wyższą. Chce zostać w 1.6 więc chce pogrzebać CVH. Mam pogrzebanego Zeteca w Escorcie, teraz chce pobawić się CVH. Jak ten wystawi kopyta to wtedy pomyśle nad ST170 ale teraz dłubie w tym.
Ktoś odpowie na pytania z 1 postu?
_________________ Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort Zender, Mondeo ST220
Jest: Fiesta XR2i ITB
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pon 17 Cze, 2013
w 90% przypadków (bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia) ogarnianie tego typu tematów po taniości, to rzeźba w gównie, kończąca się straconym czasem, nerwami i brakiem zadowalających efektów.
Jeśli dobrze pamiętam, to Nox ma do sprzedania jakieś gaźniki poziome do Forda.
Zapytaj 106 ile go kosztowało zrobienie ITB do 106 8V. A miał dostęp do fachowców po dobrej znajomości.
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Pon 17 Cze, 2013
...pewnie odda w cenie gaźników...
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Pon 17 Cze, 2013
GeKo napisał/a:
Zapytaj 106 ile go kosztowało zrobienie ITB do 106 8V. A miał dostęp do fachowców po dobrej znajomości.
heh chyba nigdzie nigdy nie pisalem ze bylo tanie lub drogie. w zasadzie
to calosc wyszla tyle ile sie spodziewalem i na zadnym etapie nie bylem
zaskoczony ukrytymi kosztami :) wszystko jest zlozone, czeka na dotarcie
i finalne zestrojenie z nowym walkiem + mocno doprezonym silnikiem...
az wstyd bo ostatnio nawet voj2s dzwonil i pytal co ze 106... troche
dalem ciala... ale musze sie w koncu za to zabrac :)
bez rozbierania silnika sam montaz itb dal mi solidne +10KM.
budowa silnika NA to taka troche rzezba ale jak sie lubi...
auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm Pomógł: 167 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Skąd: z dupy
Wysłany: Pon 17 Cze, 2013
106 napisał/a:
heh chyba nigdzie nigdy nie pisalem ze bylo tanie lub drogie. w zasadzie
to calosc wyszla tyle ile sie spodziewalem i na zadnym etapie nie bylem
zaskoczony ukrytymi kosztami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach