Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Lekkie i proste auto dające frajdę z jazdy - budżet ~30k
Autor Wiadomość

roswell 
Janko Muzykant to mój misztrz

auto: brak
silnik:: 1.6
moc: 160km
Dołączył: 23 Gru 2015
Skąd: Sanok

Wysłany: Sob 05 Wrz, 2020   Lekkie i proste auto dające frajdę z jazdy - budżet ~30k

Witam!
Szukam lekkiego, prostego, niezawodnego, precyzyjnego i dającego frajdę z jazdy auta za ~30k. Marka bez znaczenia. Auto stosowane przez cały rok: w tygodniu na krótkich trasach po kilka km. W weekend najczęściej trasy po ~100 km + szybkie, kręte, boczne drogi. Łącznie jakieś 15k rocznie. To auto raczej nie będzie używane na autostradach i trasach dłuższych niż 100km. Cenię sobie płynność w sprzedaży dlatego nie chcę grubych swapów, anglików etc. Nie planuję użytku w motosporcie.

Najbardziej istotna jest dla mnie frajda z jazdy - co rozumiem jako bezpośredniość, zwinność i zwarcie, integrację z autem, przyjemność z jazdy po zakrętach. Preferuję dynamiczna jazdę, zależy mi na precyzyjnej skrzyni, bezpośrednim układzie kierowniczym, w miarę twardym zawiasie i dobrym rozkładzie mas. Jakby było niskie 6s do 100 byłoby idealnie, ale ogólnie ważniejsze prowadzenie niż osiągi. Chodzi o to, aby w wolnym dniu wyruszyć tylko po to, żeby sobie pojeździć po krętych, bieszczadzkich trasach ;)

Istotna jest również niezawodność, nie oczekuję, że będzie bezobsługowe, no, ale kurde… żeby nie stało ciągle w warsztacie. Chciałbym uniknąć skomplikowanych technologii, grubych fuckupów. Samochód będzie parkował pod blokiem cały rok, więc zabezpieczenie antykorozyjne istotne. Dobrze jakby był w miarę trwały zawias, bo na podkarpaciu drogi różne. Nie chce wyświetlaczy, bogatego wyposażenia, izolacji od prowadzenia. Marka, wygląd, prestiż, komfort same w sobie nie mają znaczenia. Nie zależy mi na wyciszeniu, wygodzie, wyposażeniu, jedynie dobrze, aby była klima automatyczna. Długość najlepiej w okolicach 4m i czym lżej tym lepiej. Lubię jak auto jest “dopasowane” w środku.

Aktualnie użytkuje Clio Sport PH2 i wielu aspektach: prowadzeniu, osiągach w sumie też, wymiarach, integracji z kierowcą, skręcaniu, hamowaniu, prostej budowie, odporności na korozję idealnie mi pasuje. Więc w tym klimacie się poruszamy. A co chcę koniecznie chcę poprawić w następcy?

ciągłe, drobne, wynikające głównie z wieku usterki;
nieprecyzyjną i nietrwałą skrzynię;
trzeszczące, rozłażące się w każdym możliwym miejscu wnętrze - z wnętrzem szału w tej klasie nie oczekuję. ale kurde bez przesady ;)

Wiem, że macie dużo większe doświadczenie, więc będę wdzięczny za wszelkie sugestie - co przychodzi Wam na myśl po przeczytaniu opisu?

Pozdrowienia!
Damian
Ostatnio zmieniony przez roswell Sob 05 Wrz, 2020, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

Bonczek 
There you go...
Petrolhead


auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 05 Wrz, 2020   

Powinieneś na początku napisać, że jeździsz Clio, a tak to przeczytałem Twój długi wywód mając ciągle w głowie Type R'a (FN2) i 5 minut z życia poszło się jebać ...
_________________
Racing: CR-X / S1000R
Cruising: W126 / C126 / R129 / 996.2 / C63

http://www.facebook.com/p...208482285855703 :)

 
 
 

roswell 
Janko Muzykant to mój misztrz

auto: brak
silnik:: 1.6
moc: 160km
Dołączył: 23 Gru 2015
Skąd: Sanok

Wysłany: Sob 05 Wrz, 2020   

Nie mogłem tej informacji umieścić na początku bo wszyscy by pisali zostaw Cliówkę ;)

A na poważnie;
jakie zmiany na + i na - przy wymianie na FN2? Ile trzeba dać za sensowny egzemplarz, niekoniecznie igłę?
 
 

rabarbar 
śmierdzi frytkami u mnie w pokoju

auto: Srebrne
silnik:: Mały
moc: 4km
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2017
Skąd: Wro

Wysłany: Sob 05 Wrz, 2020   

Najlepiej te wszystkie warunki spełnia mazda mx5,moze oprócz tej korozji.
Amen.Mozna zamknąć
Albo zostaw clio,albo kup clio rs 3.
 
 

roswell 
Janko Muzykant to mój misztrz

auto: brak
silnik:: 1.6
moc: 160km
Dołączył: 23 Gru 2015
Skąd: Sanok

Wysłany: Nie 06 Wrz, 2020   

No właśnie muszę się przymierzyć do MX-5 NC, na razie jeździłem tylko nową ND i byłem zachwycony

Cliówke III RS znam, ale nie jestem przekonany czy to nie zmiana siekierki na kijek..
 
 

B-Rey 
zapytaj Justynę


auto: Renault Megane
silnik:: K4J
moc: 95km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Rybnik

Wysłany: Nie 06 Wrz, 2020   

https://www.otomoto.pl/of...ml#gallery-open

PO ZA MIA TA NE ;D
 
 

roswell 
Janko Muzykant to mój misztrz

auto: brak
silnik:: 1.6
moc: 160km
Dołączył: 23 Gru 2015
Skąd: Sanok

Wysłany: Nie 06 Wrz, 2020   

Dlaczego ta legenda forumowa i najznamiennitsza maszyna ćwierćwiecza taka tania?
To pewnie swap jakiś, bity do tego :/
 
 

B-Rey 
zapytaj Justynę


auto: Renault Megane
silnik:: K4J
moc: 95km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Rybnik

Wysłany: Nie 06 Wrz, 2020   

Kurde właśnie nie wiem. Jest zgodna z VIN a już długo wisi. A tak poza tym to FN2 będzie chyba najlepsze.
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Nie 06 Wrz, 2020   

W takiej kolejności e46 330i, Cooper-s, fn2 bym nigdy nie wybrał.
 
 
 

roswell 
Janko Muzykant to mój misztrz

auto: brak
silnik:: 1.6
moc: 160km
Dołączył: 23 Gru 2015
Skąd: Sanok

Wysłany: Pon 07 Wrz, 2020   

B-Rey napisał/a:
Kurde właśnie nie wiem. Jest zgodna z VIN a już długo wisi. A tak poza tym to FN2 będzie chyba najlepsze.


Ja już miałem EP3, co prawda parę lat temu, do przemyślenia.


Kamill napisał/a:
W takiej kolejności e46 330i, Cooper-s, fn2 bym nigdy nie wybrał.


E46 330i chyba czasy tego auta minęły. Gdzie ja teraz znajdę egzemplarz w dobrym stanie?

Cooper S - wygląd przełknę, tylko tam chyba silniki mają grube wady, jakieś konkretne roczniki są w miare pewne?

Dlaczego nigdy byś FN2 nie wybrał?
 
 

Alexxx 
weż to poczuj ziom!


auto: białe
silnik:: 2.3
moc: 350km
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2015
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 07 Wrz, 2020   

Tylko iPhone :pom:
 
 

Qukie 
XII wydział ksiąg wieczystych


auto: niebieskie :]
silnik:: na przedzie
moc: z tobą niech będzie.km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Skąd: z wioski

Wysłany: Pon 07 Wrz, 2020   

Yaris TS, na ulicy potrafi zaskoczyć... a z drugiej strony może Peugeot RCZ
 
 
 

B-Rey 
zapytaj Justynę


auto: Renault Megane
silnik:: K4J
moc: 95km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Rybnik

Wysłany: Pon 07 Wrz, 2020   

Ja bym nie brał E46 nigdy. Pękająca podłoga i M54 zniechęcają mnie do tego auta. Jak mini to tylko ten pierwszy na kompresorze. Silniki serii Prince bym sobie odpuścił (w RCZ też były). Kurde roswell, ciężki temat generalnie narzuciłeś. Nie to forum :rotfl:
 
 

Bonczek 
There you go...
Petrolhead


auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 07 Wrz, 2020   

Tylko FN2 przy takich wymaganiach. Mieliśmy w domu 2 szt. i zamieniliśmy na GTI tylko ze względu na brak Type R w automacie.
_________________
Racing: CR-X / S1000R
Cruising: W126 / C126 / R129 / 996.2 / C63

http://www.facebook.com/p...208482285855703 :)

 
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Pon 07 Wrz, 2020   

GTI też jest słabe, jedynie TCR się nadaje, wiec zamieniliście słabego fn2 na cienkigo gti, to nie dziwne ze ten fn2 nie wypadał źle.
B-Rey, co z tego ze podłoga pęka, w czym to przeszkadza? To jest 1 wizyta u mechanika, kilka godzin i sprawa załatwiona na lata. Samo m54 dobrze znosi uplyw czasu, po tym silniku bmw nie miała już żadnego N/A które dorównało m54, jeździłem takim nie dalej jak 2tyg temu w zdrowej e46 cupe i byłem zachwycony, to auto nie ma słabych stron.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13