Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: saxorulez
Czw 09 Lis, 2006
*guide* how to buy a clio williams
Autor Wiadomość

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Nie 05 Lis, 2006   *guide* how to buy a clio williams

Poniewaz pare osob mnie juz pytalo jak znalezc / kupic williamsa, postanowilem napisac pare slow dostepnych dla wszystkich niz odpisywac caly czas to samo na PW :)

Odrozniamy dwie fazy williamsa:

Ph I, od 93' do konca 94'



Ph I z zewnatrz rozni sie od Ph II w nastepujacych elementach:
- przednia atrapa
- boczne listwy
- tylne lampy oraz plastik pomiedzy
- brak znaczka 2.0 przy kierunku w blotniku, w Ph II jest w bocznej listwie
- lusterka
- kolorem karoserii: kolor Ph II jest troche jasnieszy, ladniej sie blyszczy :D (niestety nr koloru nie pamietam)
W srodku roznia sie jedynie pierdolami typu pokretla od grzania, kierownica, w niektorych modelach Ph I brakiem elektrycznych lusterek.

Ph II, od 95' do 96'




Wszystkie elementy ktore odrozniaja Ph I od Ph II mozna nabyc bardzo tanim kosztem i wymienic, dlatego uwazam ze upieranie sie na Ph II nie ma sensu, pozatym Ph I z reguly mozna nabyc pare tysiecy taniej niz Ph II.


Na co zwrocic uwage przy kupnie

•rdza
Coz samochody nie produkowane juz od 10lat produkcji renaur niestety maja to do siebie ze lubia rdzewiec :/
Warto dokladnie obejrzec nadkola tylne (przod plastik), rzucic sie z latarka pod samochod i zerknac na podwozie, naszycia progow (chociaz tanio mozna kupic podrobe i ladnie naprawic, tak samo z tylna klapa), podluznice.

•silnik
optycznie oczywiscie bez jakis wyciekow oleji. Gdy sa super wyczyszczone raczej nic sie golym okiem nie pozna, dlategeo przejechalbym sie i spojrzal jeszcze raz.
Zimny odpalony silnik obsluchalbym na ewentualne nierownosci w kreceniu na wolnych obrotach, ktore powinne spasc jak sie rozgrzeje na 900rpm (+/-50). Wentylator wlacza sie dokladnie przy 3 kresce wskaznika wody, temperatura spada do polowy i ponowna procedura.
Co do mocy to ciezko powiedziec bo nie opisze w slowach jak powinien zapodawac :P , w kazdym razie 1-ka, 2-ka oraz 3-ka to wlasnie plusy williamsa, powinien zapierdalac na nich jak wsciekly :D , wyrywajac i zrywajac sie przy kazdej redukcji i ciezkim bucie w ostrych lukach

•naped
Manszetki na polosiach czesto trafiaja sie dziurawe i traca smar, nie sa one drogie wiec jesli to komus nie przeszkadza to nie ma sie co bac. Latwo to poznac po rozpryskanym smarze na scianie od kabiny w komorze silnika.
Skrzynie bywaja awaryjne ale tego raczej nie da sie poznac, wszystkie usterki ktore mialem w skrzyniach wystapily "spontanicznie" :/ .
Gdy wydaje sie ze sprzeglo cienko lapie nie musi byc to koniecznie sprzeglo, lecz tandetny pedal od sprzegla na ktorym mocowanie linki jest plastikowe, jak i zabki do regulacji ktore mogly sie juz zuzyc.

•rozbity czy caly?
Moim zdaniem nie oplaca sie juz kupowac rozbitych, poniewaz nie beda wiele tansze niz cale, zaplacimy moze jakis Chf 1000.- mniej za rozbitego a naprawa oraz graty zawsze troche kosztuje.
Niestety wiele osob tandetnie naprawia te samochody, co lepiej dla nas, poniewaz latwo mozna to poznac :) Pod maska zwrocilbym uwage na to czy srubki, przednia sciana, reflektory, szyby, atrapa i inne duperele sa orginalne a nie jakies podroby.


Na koniec chcialbym odradzic od napalania sie na egzemplarze "idealne" w super stanach, chyba ze ktos ma zajebisty budzet :D . Sa to i tak stare samochody, wiec jesli ktos chce miec piekny optycznie to i tak sam pomaluje caly samochod. Graty zuzywajace sie non-stop i tak sa do dupy seryjne, jak n.p. hamulce lub zawias, wiec mozna kupic cos zjechanego i zalozyc jakies graty bardziej sportiwne :D Stuki w zawieszeniu to niestety normalka, wiec nie pekac!
Jesli silnik, blacha oraz naped sa zdrowe, za to clio optycznie oraz przebiegowo >180'000km nie przekonuje, bralbym w ciemno (oczywiscie przy dobrej cenie)! Jak juz pisalem to wszystko nie jest "az tak" drogie, zawsze mozna poprawic.
Nie chce jakos reklamowac kraju w ktorym mieszkam bo nie naleze d jego fanow, ale pod wzgledem samochodow bardzo moge go polecic. Z duza pewnoscia mozna tu trafic williamsa w pelni udokumentowanego z ksiazka serwisowa itd. A gdy samochod ma wiecej niz 6lat, co 2 lata trzeba poddac sie do przegladu technicznego gdzie sprawdzaja wszystko z lupa w reku, czy n.p. kropelka oleju nie kapie z silnika, manszetki na polosiach sa cale, samochod nie ma rzdy, tarcze nie sa zjechane itd itd....Wiec mozna spotkac samochody w niezlym stanie, bo kazdy musi wpakowac troche kasy by przejsc ten przeglad :)

•Gdzie szukac w CH?
Nie ma jakiejs reguly, prawie kazde clio znalazlem przypadkiem walac kregi po CH.
Dobre cenowo trafia sie na:
- www.ricardo.ch (szwajcarski odpowiednik allegro.pl)
- www.autoscout.ch
- www.gratisinserate.ch
- www.car4u.ch
- http://auto.pinwand.ch/
- www.anibis.ch
- www.fundgrueb.ch

powodzenia! :)
Ostatnio zmieniony przez M Czw 21 Sie, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 14