Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
A grupa N grupa i dupa...
Autor Wiadomość

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Czw 15 Mar, 2007   A grupa N grupa i dupa...

Niech ktoś mądry wytłumaczy znaczenie A grupa , N grupa itd...Jestem laikiem w tym temacie :) (Wiem wiem... znowu pytania a'ala Dżakarti ale poprawie się jak mi to wszystko ładnie opiszecie :) )
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 15 Mar, 2007   

N - grupa to (w zależnosci od samochodu) znikome modyfikacje silnika (najczęsciej wydech nie cały, czasami można splanować głowice) seryjna skrzynia (ale dopuszczone krótsze przełożenie) musisz zachować seryjny rozstaw kół i osi. Hamulce seryjne (rozmiar) to tak bardzo po krótce

A-grupa to róbta co chceta w silniku , zawieszeniu i skrzyni - oczywiscie są jakeis ograniczenia - np. silnikia NA muszą pozostać NA :) , średnice wydechu są ograniczone itd... ale praktycznie każda modyfikacja jest dopuszczalna.

Naprzykłądzie Saxo:

N- grupa 130-140KM
A- grupa +150KM do jakichś okolić 200KM
S1600 - +200KM
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Czw 15 Mar, 2007   

Wbijam pomógł za rozjaśnienie w mojej głowie na ten temat. Dzięki
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 15 Mar, 2007   

Vlodarsky napisał/a:
znowu pytania a'ala Dżakarti


warzysz sobie, warzysz :D nastanie Lublin i bedziesz musial wypic :) (chyba, ze spotkamy sie wczesniej) :564:
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Czw 15 Mar, 2007   

Jakarti napisał/a:
warzysz sobie, warzysz nastanie Lublin i bedziesz musial wypic (chyba, ze spotkamy sie wczesniej)


Nie mogę się Lublina doczekać... Jade typowo seryjnym autem i mam nadzieje, że wypadne dobrze (kilka miejsc przed Dżaka the yellow demon) i już koniec z moimi Dżakowymi pytaniami :P
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 15 Mar, 2007   

Cytat:
Nie mogę się Lublina doczekać... Jade typowo seryjnym autem i mam nadzieje, że wypadne dobrze (kilka miejsc przed Dżaka the yellow demon) i już koniec z moimi Dżakowymi pytaniami :P


nie mialem na mysli toru bo i tak nie ogarniam ale jak Cie dorwe :D to tej nocy nie zapomnisz :D
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

zowa
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Mar, 2007   

A-gr to nie do konca robta co chceta ale poprostu wieksze pole do popisu.mzna wiecej bebechow seryjnych zamienic gadzetami stricte rajdowymi.robta co chceta to H grupa.
 
 

lagadula
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Mar, 2007   

Kliknij tutaj. Masz wszystkie informacje dotyczące dozwolonych modyfikacji w samochodach produkcyjnych (gr. N) i samochodów turystycznych (gr.A).
Poszczególne modyfikacje danego auta określa HOMOLOGACJA, w której są wymienione wszystkie elementy, które można zmienic, lub wymienic. Działa to też na zasadzie - co nie jest dozwolone jest zabronione.

Bardzo ogólnie:

gr. N - samochody budowane z gotowych aut z linii produkcyjnej.

- przykład: Budujac Subaru Imprezę STI N12 (gr.N) kupujemy gotowy samochód i doposażamy go w klatkę, elementy bezpieczeństwa, zawieszenia, kłową skrzynie itp...

gr. A - samochody budowane z samych nadwozi zakupionych w fabryce.

- przykład: Budujac Citroena C2 Super 1600 dostajemy samo nadwozie z klatką, odciazone i doposażamy elementy przewidziane tylko dla gr.A / S1600. Np: inne błotniki, zderzaki, sposób zamocowania zawieszenia, samo zawieszenie, mocowanie pedałów, sterowanie skrzynią (sekwencyjne), osprzęt silnika itd. Często , gęsto samochody takie maja naprawde niewiele wspólnego z seryjnym odpowiednikiem.

Oczywiscie zdarza sie że ktos buduje A-grupę z gotowego samochdu np. Astra GSI, ale wynika to z braku gotowych nadwozi i oszczednosci. Czesto bywa ze samochód zgłoszony w A jest praktycznie eNką ale ma wieksze hamulce (gr.A) , układ wydechowy (gr.A) i dolotowy (gr.A) itp....

To tak pokrótce.

P.S.

Kliknij POMÓGŁ ;)
 
 

zowa
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Mar, 2007   

podpinajac sie pod teat ciekawe czemu ja nie moge dac pomogl
?? :/
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Czw 15 Mar, 2007   

mozesz dac pomogl w temacie przez siebie zalozonym
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Czw 15 Mar, 2007   

zowa napisał/a:
podpinajac sie pod teat ciekawe czemu ja nie moge dac pomogl
?? :/
bo nie jestes autorem tego tematu.....

[ Dodano: Czw 15 Mar, 2007 ]
wiem wiem ... spoznilem sie :D
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 15 Mar, 2007   

106 - spozniles sie :D
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pią 16 Mar, 2007   

dobra to już wszystko wiem. Wiedziałem czym się mogą te grupy różnić ale nie dokładnie gdzie co wolno. Dzięki. Kliknąłem też drugie pomógł.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 16 Mar, 2007   

Najszybsza w historii byla grupa B. To byla chyba najbardziej "liberalna" grupa w historii.
Lekkie i potwornie mocne samochody.
http://www.stormloader.com/groupb/

Pozniej opisywana: "too fast to race".
_________________
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pią 16 Mar, 2007   

Był prosty powód czemu tak nazywali te auta, nikt, po prostu niekt nie potrafił tego do końca ogarnać i wykorzystac pełni możliwosci.

Z ciekawostek w któymś tam roku postawili B grupowego peugeota 205 na torze formuły 1 i on pogonił ówczesny bolid!!!! Wykręcił lepszy czas.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 13