Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Krótka skrzynia...
Autor Wiadomość

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 20 Sty, 2006   Krótka skrzynia...

Jak w temacie..

Ciąłem sie z Miłoszem (jeszcze jak miałem auto w serii) i nie było róznicy w przyśpieszaniu od 0. Natomiast elastyczność Miłosza była masakrująca.. jak to jest? Czy skrzynia wpływa na przyśpieszenia w jakiś sposób czy tylko na elastyczność.. mówie o pzrełożeniu głównym.

Może ktoś ma jakieś doświadczenie.. jakieś pomiary.

Nie miałem okazji porównac naszych Saxofonow przed zmiana skzryni przez Miłosza stąd nie wiem czy auta tak samo przyśpieszały...
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pią 20 Sty, 2006   

w moim drugim williamsie (2.0 16v, 150KM) ktorego mialem padla dosyc szybko skrzynia (nie wiedziec czemu wykruszyly sie zeby, jak spuscilem olej ze skrzyni byl srebrny). poniewaz nigdzie nie znalazlem wtedy okazyjnej, wlozylem skrzynie z clio 1.8 16v (136KM).
roznica byla taka, ze moc nie szla w moment obrotowy tylko bardziej w predkosc / napedzanie. Samochod nie wydawal mi sie tak mocny jak na serii , ale szybki. Do tego dochodzi ze Vmax byl zaledwie wedlug licznika 210km/h a nie jak na serii 230km/h.
nawet moze troche delikatniej sie prowadzil, bo na serii zawsze byla walka jak sie dalo ognia czy pare redukcij przed ostrym lukiem, samochod sie juz tak nie zrywal i nie czulo sie mocy.
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pią 20 Sty, 2006   

Krótka skrzynia sprawia, że samochód lepiej przyśpiesza. Na zwykłej skrzynce na 2 miałem około 100 na 3 chyba ze 140,teraz 90 i 120. Teraz 120 osiągam szybciej,nie ma cudów. Testowałem to na takim torze,te same opony, na krótkiej skrzyni przed hamowaniem miałem prawie 120,na zwykłej około 105. W lini prostej samochód robi się troszkę szybszy, ale największa różnica jest na krętym, wcześniej na każdym biegu masz wysokie obroty, co jest mega ważne w silniczkach typu s16,saxo vts. Dla przykłady Clio Sport seryjny na jakimś oesie ,sprincie nie ma najmniejszych szans, bo ma długie biegi. Civic Type R ma skrzynie 6, więc krótsze poszczególne biegi i już bardziej daje radę. Ogólnie poza autostradą krótka skrzynia rządzi.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 20 Sty, 2006   

no to że a krętym obcina czas to wynik lepszej elastyczności....
a co z przyśpieszaniem od 0?? zauważyłeś coś.. bo np. do 100 wczesniej miałeś tylko jedną zmianę biegu z 1 na 2 a na krótkej skrzyni będzą już dwie zmiany 1 - 2 oraz 2 - 3. czy to co zyskujesz przez krótsze biegi (szybsze wkręcanie) nie tracisz na zmianach?
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pią 20 Sty, 2006   

Ujmę to tak: teraz skrzynia mi się kończy gdzieś przy 190, na starej dałem radę 220. Teraz 190 osiągam wcześniej, co do tego nie mam wątpliwości,tak samo 150 czy 120.... Jeśli chodzi do 100, to fakt muszę jescze raz przeładować,ale i tak mi się zdaje, że jest szybciej. Zresztą przecież profi wozy na 400 mają krótkie skrzynie.
 
 

miłosz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Sty, 2006   

Ja właściwie nie będę za wiele mówił, bo Łukasz przedstawił kwestię wyczerpująco :)
Mogę to tylko potwierdzić i dodać, że podobnie jak Marek mam odczucia, że również do 100 jest minimalnie szybciej mimo konieczności dodatkowej zmiany biegów (wystarczy zrobić to bardzo szybko-co wykończyło już z resztą pewnego pięknego dnia mój 3. bieg :D

Generalnie wrażenia z jazdy na krótkim przełożeniu są zdecydowanie w deche :)
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Pią 20 Sty, 2006   

e przesadzacie troche chlopaki, ja mam skrzynie strasznie dluga, wsadzcie sobie jak chcecie a i tak was objade na kresce. Co innego na rozecie lub jakims kjs. Niestety przez ta skrzynie felerna musze cala rozete jechac 2-jka. A tam sa zakrety szybkie i wolne, saxo z krotsza skrzynia moze sobie przyatakowac szybki zakret (70km/h) 3-jka a wolny (40km/h) 2-jka. Jedyne co mnie ratuje to 200nm. Wysokoobrotowy silnik bez dolu (saxo, hondy) z dluga skrzynia to porazka. Taki manewr zastosowala z niewiadomych przyczyn toyota w corolli TS i jest kicha.

profi fury na 400m maja raczej dlugie skrzynie (np. GMC ma 3-biegowy automat, podobnie oba muscle cars), chyba ze klasa profi, szczegolnie jak ktos ma klowke, choc wtedy jedynke i tak maja do 80km/h. Jakby mocniejsze fury mialy krotkie skrzynie (do 190km/h) to w polowie trasy by im sie biegi skonczyly.

[ Dodano: 2006-01-20, 18:36 ]
a wrazenia moga byc bardzo mylne :) , moje ciche 7 sekund do 100km/h robi duzo mniejsze wrazenie na pasazerze niz 8s do 100km saxo z glosno ryczacym wydechem.
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pią 20 Sty, 2006   

Ta impreza i lancer co tak latały na 400 to raczej miały krótkie skrzynki,ale ja nie siedzę w temacie 400, więc się nie kłócę. Jeśli masz seryjnego clio sporta to bardzo chętnie mogą stanąc na kresce i jestem dość pewny swego. Do końca mojej 3 to jesteś bardzo z tyłu, później może mnie zaczniesz dochodzić,ale nie jest to pewne i raczej stawiam, że bankowo jestem pierwszy Ja nie mam seryjnego auta i już się dużo chłopaków nacieło.
Nie mam nic do clio sporta, nawet się zastanawiam nad kupnem w przyszłości, ale w serii jest dużo wolniejszy na prostej i na krętym i trza by było inwestować.
 
 

Prezesiak 
I wanna be HotHatch member!!
tja


auto: Honda Civic
silnik:: 1.8 [B18C4]
moc: ~180km
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 20 Sty, 2006   

Ja po zmianie przelozen tez mam wrazenie, ze jest szybciej, jest zdecydowanie elastyczniejszy, natomiast jesli chodzi o przyspieszenie to sprawa wyglada tak, ze przed zalozeniem kolektora i zrobieniem skrzyni robilem okolo 16s na 400 i 8 do 100. 400m konczylem na 3 biegu a do 100 rozpedzalem sie na dwojce. Niestety nie mierzylem g-techem po zalozeniu samego kolektora bo bylo slisko i chwile potem mialem juz inne przelozenia. Poza tym przed tymi modami mierzylem na letnich kolkach, a po modach na zimowych, ktore wazylem i sa napewno ciezsze o prawie 2 kg kazde. W kazdym razie teraz musze wrzucic 3 zeby zrobic 100 i 400m koncze na 4 biegu( 4 wbijam przy 136 a predkosc na 400m mam 146). Teraz na zimowkach na 400m robie 15,7-15,8, ale pewnie na letnich bedzie lepiej
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Sob 21 Sty, 2006   

Prezesiak napisał/a:
Ja po zmianie przelozen tez mam wrazenie, ze jest szybciej, jest zdecydowanie elastyczniejszy, natomiast jesli chodzi o przyspieszenie to sprawa wyglada tak, ze przed zalozeniem kolektora i zrobieniem skrzyni robilem okolo 16s na 400 i 8 do 100. 400m konczylem na 3 biegu a do 100 rozpedzalem sie na dwojce. Niestety nie mierzylem g-techem po zalozeniu samego kolektora bo bylo slisko i chwile potem mialem juz inne przelozenia. Poza tym przed tymi modami mierzylem na letnich kolkach, a po modach na zimowych, ktore wazylem i sa napewno ciezsze o prawie 2 kg kazde. W kazdym razie teraz musze wrzucic 3 zeby zrobic 100 i 400m koncze na 4 biegu( 4 wbijam przy 136 a predkosc na 400m mam 146). Teraz na zimowkach na 400m robie 15,7-15,8, ale pewnie na letnich bedzie lepiej


Czas do jest pojęciem względnym... Sti mam 5,5 sekundy na 3 biegu, Wrx 5.9 na 2 biegu. Niby mała różnica, ale w rzeczywstości różnice w przyśpieszeniach są duże, po prostu w Sti jest 6 skrzynka i żeby było 100 trzeba włożyć 3.
 
 

Prezesiak 
I wanna be HotHatch member!!
tja


auto: Honda Civic
silnik:: 1.8 [B18C4]
moc: ~180km
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 21 Sty, 2006   

Dokladnie, roznica w przyspieszeniu jest duza. U mnie czas do 100 nie zmienil sie prawie w ogole ale biorac pod uwage, ze dochodzi sam moment zmiany biegu, a potem spadek obrotow po zmianie biegu, to oznacza, ze drugi bieg jest sporo szybszy
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Sob 21 Sty, 2006   

Czyli jeśli mam problemy z przyśpieszaniem z dołu krótka skrzynka mi pomoże?

Bo po zmianie wałków niestety auto wogóle nie chce jechać na dole w porównaniu z tym co było....
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Sob 21 Sty, 2006   

Oczywiście,że pomoże, w Twoim wypaku jest to wręcz wskazane. Wyobraź sobie, że teraz jadąc 50 na 2 masz 4000 obrotów( strzelam,bo nie pamiętam), z krótką skrzynką będziesz miał 4500, więc reakcja na gaz będzie lepsza. Dane są przykładowe, bo zależa od tego o ile krótsza skrzynia,.. Ja właśnie po to mam krótką skrzynkę, bo często nie miałem na krętym pożądaniej prędkości obrotowej( redukcja na 1 nawet z między gazem jest trochę uciążliwa), teraz jest o wiele lepiej. Rozumiem, że Twój silnik ma jeszcze bardziej wysoko obrotową charakterystykę niż mój, dlatego w tym przypadku krótka skrzynia polepszy przyśpieszenie, na prostej i krętym. Z racji tego,że motor kręci Ci się do 8000 Twoje biegi teraz na seryjnej skrzynce są dłuższe niż u seryjnego saxofona. Ja bym się nie zastanawiał.

PS. Sam dół też się polepszy, bo krótsz bieg, to mniejsza siła do przepchania, więc nawet z tych 2000 lepiej pojedziesz. U mnie to dokładnie tak zadziałało...
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Sob 21 Sty, 2006   

Lukasz, uwazam, ze dokladnie przy Twojej charakterystyce krotka skrzynia by duzo dala. Bylem dzis na rally show i gadalem z 2b, ktore wystawilo n-grupowe clio. V-max to 170 km/h :) w serii to 230 km/h wiec ogromna roznica. Przy czym do takiego skrocenia skrzyni to juz trzeba miec klowke, bo straty na zmianach biegow bylyby zbyt duze.
 
 

Prezesiak 
I wanna be HotHatch member!!
tja


auto: Honda Civic
silnik:: 1.8 [B18C4]
moc: ~180km
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 21 Sty, 2006   

W twoim przypadku to jest nawet bardzo wskazane bo teraz masz za dlugie biegi ze wzgledu na to, ze silnik wyzej kreci i nie wykorzystujesz dodatkowej mocy. Teraz masz 20 koni wiecej niz w serii ale moc jest rozlozona na wieksza skale obrotow i skrzynia zabija ci osiagi. Jak bedziesz mial krotsza to bedzie zajebiscie bo bedziesz mial podobne predkosci na biegach jak miales w serii ale duzo wiecej mocy na kolach
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13