Dzisiaj w Stuttgarcie, na targach Engine Expo ogłoszono wyniki konkursu International Engine of the Year 2007.
Jury złożone z sześćdziesięciu dziennikarzy z 30 krajów (w tym gronie po raz kolejny zabrakło przedstawiciela Polski, chociaż znalazł się np. Czech i Węgier) wyłoniło zwycięzców w 11 kategoriach.
Odnotować należy olbrzymi sukces BMW, którego jednostki napędowe triumfowały aż w siedmiu kategoriach, w tym tej najważniej, czyli silnika roku. Największe uznanie wśród jurorów zdobył pierwszy od ponad 30 lat doładowany silnik spod znaku wirującego śmigła, czyli 3.0 twinturbo. Zdobył on tytuł Silnika Roku 2007, Nowego Silnika Roku 2007 oraz najlepszego silnika w kategorii 2.5 - 3.0!
Największą niespodzianką jest jednak totalny odwrót silników Diesla. We wszystkich 11 kategoriach tryumfowały tylko i wyłącznie jednostki benzynowe, z doładowaniem i bez, a także pracujące w układzie hybrydowym. Wygląda więc na to, że nadchodzi koniec ery Diesli, które zostaną wyparte przez bardziej elastyczne, czystsze i szybsze doładowane silniki benzynowe. Jedyną przewagą jednostek wysokoprężnych pozostanie zaś (jak dawniej) niższe zużycie paliwa i nisko położony moment obrotowy, przez co silniki te stosuje się powszechnie w samochodach ciężarowych.
Wyniki plebiscytu International Engine of the Year
Międzynarodowy silnik roku 2007
BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)
Nowy silnik roku 2007
BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)
Najbardziej ekonomiczny
Toyota 1.5 l Hybrid Synergy Drive (Prius)
O wysokich osiągach
BMW 5.0 V10 (M5, M6)
O pojemności poniżej 1 l
Toyota 1.0 (aygo, yaris, peugeot 107, citroën C1)
O pojemności 1 - 1.4 l
Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (golf, touran, jetta)
O pojemności 1.4 - 1.8 l
BMW-PSA 1.6 Turbo (mini, peugeot 207)
O pojemności 1.8 - 2 l
Volkswagen 2.0 Turbo (golf GTI, audi A3, A6, seat leon FR, skoda octavia RS)
auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Lip 2006 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Czw 10 Maj, 2007
Michał napisał/a:
dziwnie
same beemki ( co rozumiem ) ale nie ma hondy
ale czy Honda wypuściła coś fajnego w tym roku w sensie silników ?
Dla mnie zabrakło tu jeszcze klasy Diesel w której bawarczycy ze swoim 3.0 D bitrurbo /286KM 580 NM) też pewnie zgarnęliby wyróznienie
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Czw 10 Maj, 2007
W gruncie rzeczy nowe silniki i-vtec sa zajebiste...
szzególnie jeśli chodzi o rozwiazania w dziedzinie ekonomi i zarazem zachowania przyzwoitych osiagów.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Czw 10 Maj, 2007
Heheh konkursy konkursiki, taka dziecinada.
Ja się pytam kto juz w latach 90-tych robil wielkoseryjne bezawaryjne silnik ktore mialy w NA 100-110koni z litra ?
Proste. Dziękuje bardzo.
Gowno mnie obchodzi ze BMW zrobilo silnik 850koni w dieslu co pali 3litry na setke, albo ze vw wsadzilo pietnascie kompresorow osiem turbosprezarek w jakiejs ostrej wydumce i wydusilo ... 121 koni z litra - ŁAŁ!!!
po prostu ktos musial dostac te nagrody wiec akurat dali tym i tamtym.
Rynek motoryzacyjny wszedł w fazę grubego Elvisa, po co te wszystkie normy spalin,bezpieczenstwo i inne gowna....
auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km Pomógł: 78 razy Dołączył: 04 Gru 2005 Skąd: Warszawa Wola
Wysłany: Czw 10 Maj, 2007
oj macius macius
wez przestań. To że nie ma hondy to nie znaczy że swiat sie zawalił
a honda robiła dobre silniki, moze w tym roku poporstu nic ciekawego nie pokazała ?
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Czw 10 Maj, 2007
Nie rozumiesz mnie
Ja sie nie obrazam ze tam nie ma hondy Po prostu wala mnie te testy...
i w ogole tam hondy nie szukalem, ja wiem co jest dobre
HOWGH
auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Lip 2006 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Czw 10 Maj, 2007
eM napisał/a:
Heheh konkursy konkursiki, taka dziecinada.
Ja się pytam kto juz w latach 90-tych robil wielkoseryjne bezawaryjne silnik ktore mialy w NA 100-110koni z litra ?
Proste. Dziękuje bardzo.
o jezusmaria, obejżyj sobie jeszcze raz ten filmik cała prawda o Hondziarzach...
wszyscy wiemy że V-TAk jest najlepszy
Jeżeli gówno Cię to obchodzi to po co się ten wywód he he
Może nie dla wszystkich firm priorytetem było uzyskanie maksymalnej mocy z litra pojemności ale może liczyła się także długa żywotność silnika.
Nie ma się co podniecać, to jest tylko wybór najlepszego silnika roku 2007 a nie najlepszego silnika ever a w tym roku może nic rewolucyjnego samuraje nie pokazali.
Nie ma się o co spinać ale uważam że te bawarskie silniki zasłóżyły na wyróżnienie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach