Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Rajdowa Dacia Logan
Autor Wiadomość

Marcel
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Lip, 2007   Rajdowa Dacia Logan

Na jej widok wiele osób się śmieje. Ale to jak najbardziej prawdziwy, homologowany samochód rajdowy, przygotowany przez Renault Sport. Tylko tańszy od innych.

Jakiś czas temu Renault Sport przygotowywało wersję Super 2000 na bazie Logana, ale po długich testach (za kierownicą Simon Jean-Joseph) okazało się, że Dacia sprzedaje się tak dobrze, że takie kosztowne wsparcie propagandowe nie jest jej potrzebne. Po pewnym czasie zdecydowano się spojrzeć na sport inaczej, poprzez przygotowanie bardzo tanich zestawów, umożliwiających szybkie przekształcenie Dacii Logan 1.6 w auto rajdowe lub wyścigowe, gotowe do startów w grupie N.

Istnieją trzy zestawy, które za pośrednictwem importera Dacii można zamówić także i w Polsce – dwie wersje rajdowe, asfaltową i szutrową (we Francji mistrzostwa rajdowe na asfaltach i szutrach są osobne), oraz wersję wyścigową. W demonstracyjnym egzemplarzu Logana Cup, zmontowanym przez centrum szkoleniowe Renault Polska w Warszawie, wykorzystano rajdowy „kit” asfaltowy Renault Sport. Zestaw, który dostarczany jest w drucianej skrzyni na kółkach, kosztuje około 4 tysięcy euro, do czego trzeba doliczyć jeszcze koszty montażu – importer zadał sobie trud przetłumaczenia na polski oryginalnej instrukcji montażowej (na razie nie można zamówić ani całego kitu, ani jego poszczególnych elementów po prostu u dealera Dacii, ale można to uczynić dzwoniąc pod numer infolinii Dacii 0-22-.

W zestawie znalazły się: klatka bezpieczeństwa renomowanej firmy Matter, pasy bezpieczeństwa, fotele i kierownica Toora, system gaśniczy tudzież gaśnica ruchoma tej samej firmy, zewnętrzny wyłącznik zasilania i włącznik systemu gaśniczego, podnóżek dla pilota, sportowe nakładki na pedały, folię do wyklejenia szyb bocznych od wewnątrz, naklejki na nadwozie, tłumik końcowy Renault Sport, solidną płytę ochronną pod silnik i skrzynię biegów, wzmocnienia mocowań silnika i skrzyni biegów oraz amortyzatory Logan Cup (Bilstein) i sprężyny Logan Cup (Masselin). Układ napędowy i hamulcowy zostają bez zmian.

Strojenie podwozi wszystkich wersji sportowych Logana przeprowadził stale współpracujący z Renault Sport, znany od niedawna także z polskich tras rajdowych, francuski kierowca Emmanuel Guigou. Trzeba powiedzieć, że nieźle mu to wyszło – na nierównych polskich asfaltach (prześwit z przodu i z tyłu pozostawiony w maksymalnym położeniu) Logan radzi sobie nieźle, gwałtowne pionowe i poprzeczne ruchy nadwozia są błyskawicznie tłumione. Eksperymentując z ciśnieniami w oponach ustabilizowałem stale obecną lekką nadsterowność na satysfakcjonującym poziomie – w seriach ciasnych zakrętów takie ustawienie podwozia się sprawdza.

Trudniej trochę z hamulcami – po demontażu tylnej kanapy i większości tapicerki samochód stał się nieco za lekki z tyłu, przy silnym hamowaniu na nierównej drodze szybko destabilizuje się tył. W porównaniu z mocniejszymi, ale cięższymi autami Logan wypada dobrze, zwłaszcza wtedy, gdy na odcinku drogi lub toru, gdzie przeprowadzane jest porównanie, występują długie, bardzo szybkie zakręty, bo wtedy daje o sobie znać naprawdę solidnie przygotowane zawieszenie. Na odcinkach obfitujących w nawroty i bardzo wolne zakręty francusko-rumuńska rajdówka wypada gorzej, gdyż w większości sytuacji drugi bieg jest za długi, by auto mogło szybko odzyskać utraconą prędkość.

Nie jest to oczywiście ani konkurent Lancera, ani Subaru, ani nawet pucharowego Peugeota. Gdyby takich Dacii pojawiło się więcej w mistrzostwach Polski czy rajdach pucharu PZM, to mogłby porządnie powalczyć między sobą. Jedno jest pewne – to solidny, prosty i absolutnie fabryczny samochód rajdowy za niewielkie pieniądze.














Ciekawa "oferta" ... moje jedyne, ALE to hamulce, bo chyba przydały by sie jakies lepsze ...
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Nie 29 Lip, 2007   

dla mnie poprostu mistrz
teraz tak
jaka moc, silnik ?
jaka cena ?
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Nie 29 Lip, 2007   

w WSMP czy DSMP takiej kolo odlecialo w czasie wyscigu :]
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Nie 29 Lip, 2007   

Michał napisał/a:
dla mnie poprostu mistrz
teraz tak
jaka moc, silnik ?
jaka cena ?


Od 28tys za 1.4 75KM do 38tys za 16 16v 105KM.

W sumie 28tysi za samochod ktory jest nowy ma gwarancje i jest dosc duzy to nie tak zle.
_________________
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Nie 29 Lip, 2007   

Michał napisał/a:
dla mnie poprostu mistrz
teraz tak
jaka moc, silnik ?
jaka cena ?


Silnik 1.6 chyba 100KM jak widać z kitu bez zmian - chyba tylko wydech dołożyli
Cena to koszt dacii 1.6 plus 12tysi PLN
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Nie 29 Lip, 2007   

No to chyba jednak Kia z modelem ceed przebije ofertę dacii tym bardziej ze ma byc puchar kii ceed w polsce, no i z tego co pamietam to picanto gotowe do startów z pełnym wypasem bylo odrobine tansze od calkowitej serji z salonu.
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 30 Lip, 2007   

Jak dla mnie to klatka troche nie tak zrobiona jka nalezy.
Podobnie jak w P206 klatka kończy sie przed deską rozdzielczą i nogi od kolan są przed klatką bezpieczeństwa.
Jest to może wygodne dla montujących caly kit, bo nie trzeba zdejmować calej "dechy" ale klatka powinna sie zaczynać juz za przegroda silnikową i najlepiej żeby miala przebicia do Mc personów.

Poza tym i ww hamulcami reszta sprawia dobre wrażenie - mnie sie to auto podoba
(w wersji do sportu oczywiście)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 01 Sie, 2007   

widzialem taka w warszawie 3 dni temu :D :D smieszne :) )
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 01 Sie, 2007   

Taniej nowego auta rajdowego sie chyba nie zbuduje - ja moglby taki na puchar PZM miec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 9