Wysłany: Czw 16 Sie, 2007 Zmienne fazy rozrządu wg różnych pomysłów
Takiego tematu jeszcze nie było
ale może się wypowiecie. Który wynalazek jest najlepszy i dlaczego ?
Ja obstawiam system Toyoty za prostotę wykonania.
A tu link do Hondapl.org gdzie można sobie poczytać
http://www.hondapl.org/vt...teccompare.html
VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) - system otwierania zaworów w zależności od wciśnięcia pedału gazu. Kiedy silnik wkręca się na wysokie obroty zawory gwałtownie otwierają się ( do tej pory w celu zmniejszenia zużycia paliwa są otwarte do 50% ) i samochód dostaje przysłowiowego "kopa". System VTEC jako pierwsza zastosowała Honda. Do dziś firma Honda specjalizuje się w systemie zmiennych faz rozrządu i jest w tej kategorii motoryzacji na 1 miejscu w świecie.
I tak mysle ze rewolucja bedzie sterowanie zaworami prosto z ECU, wtedy bedzie mozna dopiero pisac programy. Oznacza to tez od razu wyeliminowanie przepustnicy.
I tak mysle ze rewolucja bedzie sterowanie zaworami prosto z ECU, wtedy bedzie mozna dopiero pisac programy. Oznacza to tez od razu wyeliminowanie przepustnicy.
moim zdaniem oznacza to także częstsze awarie. Za często w kompach pojawiają się błędy, żeby oddawać im pod kontrolę otwarcie zaworów.
chociażby to, że np w skrzyni takiej jak ma lagadula w C2 jest dostępny nowy poprawiony program i tych nowych programów już kilka było a skrzynia dalej chodzi tragicznie. Myślę, że takich przypadków jest więcej w motoryzacji ale nie jestem w stanie Ci ich przytoczyć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach