Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Gadki o zawieszeniu...
Autor Wiadomość

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Czw 11 Paź, 2007   Gadki o zawieszeniu...

Mam problem z moim zawiasem Koni, który tak czy siak jest z dupy i nigdy nikomu nie polecam tego zawiasu. W porównaniu z Billsteinem to jakaś pomyłka dla tuningowców.
Sam nie wiem czy seria nie lepsza.

Ale do sedna. Moje clio jak wiadomo jest mega lekkie z tyłu, z przodu troch se waży.
Zawieszenie i z przodu i tyłu ma parę ustawów twardości... I teraz go mam zestrjony dość mięko, żeby wybierał nierówności,ale wcale to dobrze nie wychodzi. Wygląda to tak, że jak hamuję do przód zbytnio idzie w dół i tył do góry. W takim momencie jak mam rozpocząć skręcanie jest dramat, bo auto jest zbyt nadsterowne.

Jeśli bym tylko przód utwardził, to rozumiem, że tył juz mi tak nie będzie się nadstawiał? Bo jeśli tył utwardzę, to znowu mi będzie ostro skakał na dziurach.


Czy do Clio da się kupić Bilsteina innego niż B14? Ten kosztuje prawie 5000 zł. Ale Chrzanek coś mówił w LBN, że w Wawie w tej firmie(zapomniałem teraz nazwy) mogą B6 dopasować z innego modelu... Jest to wogóle mozliwe?

Właśnie pojeździłem cliówą i zawias nie klei, do tego jeszcze mi czasmi tył chwyat bloki, nie wiem czy k.u.r.w.a dobrze mam to wszystko złożone. Kręcę tym korektorem siły hamowania i c.h.u.j. Jestem trochę wkurzony,pardon my language...
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 11 Paź, 2007   

nazwa tej firmy to zerkopol ja slyszalem same pozytywne opinie o niej. ustawia ci wszystko jak chcesz ale chyba raczej tylko bilsteina.
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 11 Paź, 2007   

Ustaw przód bardziej twardo, a tyl miekko i wtedy popróbój ustawic to korektorem, bo jak teraz auto mocno nurkuje to odciaza sie tyl i lapie bloki.
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Czw 11 Paź, 2007   

Loko, tak mi coś świtało w głowie, ale wolałem spytać... Zajebiste dzięki, jutro wyjeżdżam testować. Jakby co to znowu się zgloszę.
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   

Marku i jeszcze moja uwaga.
W tej sytuacji która opisujesz:
1)Tyl musi być softowy jak cyce starej pani - ale amortyzator nie moze być zbyt miękki na rozciąganie bo wtedy przy hamowaniu dupa bedzie się podnosić.
2)W miare możliwości opusć tyl i podnieś przód. To jest najskuteczniejszy sposób na częściowe przeniesienie środka ciężkości - oczywiście do tylu. Niezależnie od napędu (RWD, FWD, 4wd) najbardziej pożadane jest 50%/50%, a jak jest we wspólczesnych FWD wiadomo 60/40 a jeszcze jak wyrzucasz graty ze środka, a z przodu dokladasz plyte robi sie 65/35, i auto robi sie nerwowe, "dupsko" zaczyna żyć wlasnym zyciem itp.

Dlatego miekkość zawieszenia to jedno, a rozklad masy to drugie i nie mniej ważne !!!
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   

Marek ja mialem podobny problem bo na dohamowaniu tyl mi latal jak żyd po pustym sklepie. Jak pojechalem do Kornela do Krakowa to mnie przewiozl swoim a grupowym clio i bylem w szoku jezeli chodzi o prowadzenie. Cala idea polegala na tym ze przod to b14 a tyl to b6 na seryjnej sprezynie. Sam byle w szoku ale nie bylo wcale a wcale efektu wozenia tylu na docisku.
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   

Cytat:
2)W miare możliwości opusć tyl i podnieś przód. To jest najskuteczniejszy sposób na częściowe przeniesienie środka ciężkości - oczywiście do tylu.

Jak to zrobić?
Bad-i napisał/a:
Cala idea polegala na tym ze przod to b14 a tyl to b6 na seryjnej sprezynie.

Jak do tyłu dam seryjną sprężynę to będzie wyżej...

CHRZANEK napisał/a:
ale amortyzator nie moze być zbyt miękki na rozciąganie bo wtedy przy hamowaniu dupa bedzie się podnosić

Koni chyba się rozciaga.
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   

B14 kupione przez internet w mts bilstein (chyba tak sie nazywa) kosztuje cos 3400zl. Pewnie tyle samo zaplacisz w zerkpolu za dorobienie b6, bo to dobra firma a dobra = droga.

Najlepiej to by bylo kupic b14 za 3400 a w zerkpolu tylko poustawiac.
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   

mam zawias koni i dokładnie to samo. przód ma glebę bo jest mega ciężki a tył sterczy jak sutki kożuchowskiej w tańcu z gwizdami bo jest ultra lekki. co mogę z tym zrobić?
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   

KonradMK napisał/a:
mam zawias koni i dokładnie to samo. przód ma glebę bo jest mega ciężki a tył sterczy jak sutki kożuchowskiej w tańcu z gwizdami bo jest ultra lekki. co mogę z tym zrobić?


wrzucic dwa worki cementu (lub tesciowa) do bagaznika
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   

ty to masz zawsze złote pomysły
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   

pcs napisał/a:
B14 kupione przez internet w mts bilstein (chyba tak sie nazywa) kosztuje cos 3400zl. Pewnie tyle samo zaplacisz w zerkpolu za dorobienie b6, bo to dobra firma a dobra = droga.

Najlepiej to by bylo kupic b14 za 3400 a w zerkpolu tylko poustawiac.
_________________


Sprawdzę to, jeśli to prawda z tą ceną to pomyslę... Tylko czy trzeba ustawiać? Ja ogólnie szpec od ustawień nie jestem... Jak włożę z pudełka to będzie słabo jeździło? No i ciekawe ile mnie policzą za ustawianie.

Może sprzedam tego Koni za jakąś kaskę, bo to syf nie zawias...
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   

Marku Bilstein standartowo ma bardzo "seryjne" nastawy.
Tzn jest sztywniejszy od serii ale na pewno nie jest to wyscigowy zawias, raczej rajdowy ze wskazaniem na miekki rajdowy ;)
W 70% przypadków uzytkownicy nie utwardzają tego bardziej. Te 30% to zawodnicy wyscigowi którzy robią beton.

Jak podnieść przód i obnizyć tyl. No cóż jeżeli nie masz gwintu to pozostaje jedynie walka ze sprężyną. Tylna opierdolic o 1 zwój - to da ci w praktyce -2cm.
Niska dupa prócz tego że przenosi obciażenie na tyl, to dodatkowo jest stabilniejsza, a kola pracują w większym "negatywie".

Z podniesieniem przodu jest znacznie gorzej. Zazwyczaj sportowe sprężyny są zawsze niższe, no chyba że to H&R który w zasadzie robi kazda specyfikacje - ale za ile $$$ - ta opcja odpada. Seryjna sprężyna jest cienka czyli miękka i tez nie bedzie spelniac oczekiwań.
Obniż tyl i zobacz jak to będzie sie prowadzić.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Młody Papież 
php bb modified by przemo


auto: Š135R, Š105
silnik:: duży i mały
moc: jest w Nas samychkm
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Lip 2007
Skąd: prosto z Serca

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   

jak konkretnie obniżysz tył to przód sam skoczy do góry...
_________________
       

                               "mam wrażenie że z ludźmi się coraz gorzej rozmawia" - eM
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   

CHRZANEK napisał/a:
Obniż tyl i zobacz jak to będzie sie prowadzić.
CHRZANEK napisał/a:
Tylna opierdolic o 1 zwój - to da ci w praktyce -2cm.


Zrobić to w taki sposó?
Trochę mi się to kojarzy z polski fiat 126 tuning. Nie będzie wtedy z tyłu twardziej? Ale ok, może tak zrobię...

B14 to gwint? Jakbym taki nabył, to bym nie musiał ciąć sprężyn...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 9