Wysłany: Czw 24 Maj, 2007 Pytania i odpowiedzi w zakupie/sprowadzeniu auta
Zastanawiam się właśnie nad pewną zagadką umysłowo/matematyczną:
jak wygląda kwestia opłat przy imporcie samochodu ze Szwajcarii do PL? Ile trzeba doliczyć do ceny zakupu, żeby mieć samochód w PL, opłacony, zarejestrowany.
Załóżmy czysto hipotetycznie, że chce sprowadzic samochód, który kupię za 8000 franków. Ile wyjdzie mnie w PL?
Ja wspierając się informacjami od k-marta przeprowadziłem takie obliczenia, ale nie wiem czy o czymś nie zapomniałem albo gdzieś nie posłużyłem się nieaktualnymi danymi...
1. Zakup samochodu - 8000 FR = 18 400 PLN
2. Numery w CH na wywóz na kołach - 300 FR = 690 PLN
3. Przegląd techniczny - 30 FR = 69 PLN
4. Spedycja (o co chodzi??? co to jest?) - 50 euro = 190 PLN
5. Cło - 0% = 0 PLN
5. Akcyza - 13,6% (samochód powyżej 2000 pojemności) x 18 400 PLN = 2505 PLN
7. VAT - (18 400 + 2 505) x 22% = 4 598 PLN
8. Opłata recyklingowa - 500 PLN
9. Tłumaczenia dokumentów - nie mam pojęcia, ale obstawiam ok. 200 PLN
10. Przegląd techniczny w PL - pewnie potrzebny, też nie wiem ile, ale obstawiam kolejne 200
11. Rejestracja w PL - nie mam pojęcia, ale obstawiam ze 150
Z tego mi wychodzi, że samochód kosztujący w CH 8000 franków w Polsce (bez dojazdu do CH i benzyny spalonej w drodze powrotnej) kosztuje: 18 400 + 690 + 69 + 190 + 2505 + 4598 + 500 + 200 + 200 + 150 = 27 502 PLN. Co oznacza prawie 10 000 dopłaty bez kosztów podróży po samochód i przytargania go do PL!!!
Mam nadzieję, że gdzieś się pomyliłem... Shit, jakie zdzierstwo!!!!!!
Czy nie da się któregoś z tych kosztów legalnie pominąć? A może gdzieś się wykazałem nadgorliwością i policzyłem opłaty, których wnosić nie muszę. Pomóżcie, bo mam nadzieję, że to jakiś kurde koszmar z tymi opłatami!
Ostatnio zmieniony przez M Wto 24 Lis, 2009, w całości zmieniany 2 razy
przeciez juz nie ma akcyzy
P.S. A druga sprawa to kwota na fakturze....
De facto istnieje - 3,1 lub 13,6 mimo że jest niezgodna.
Kwota - z CH sprawdzane są już nawet z 2004r.
W Polsce jeśli jest za niska powołują rzeczoznawcę lub biorą wartość rynkową.
W Niemczech jeśli chcesz zapłacić VAT i kwota jest podejrzanie niska biorą wartość z eurotaxu lub schwake, zależy od granicy.
Generalnie, po ponad 6 latach sprowadzania aut z CH stwierdzam że NIE opłaca się kombinować z rachunkiem za wszelką cenę. Można go trochę obniżać (np. w przypadku wspomnianych 8000CHF, proponuję okolice 4000CHF) wioząc na lawecie i wpisując w rachunku uszkodzoną skrzynię, silnik, albo że auto jest po powodzi.
akcyza, od rachunku. Jeśli auto jest NŚT to również VAT.
anjas napisał/a:
4. Spedycja (o co chodzi??? co to jest?) - 50 euro = 190 PLN
50 Euro to kwota za zrobienie dokumentów zabezpieczenia. A zabezpieczenie to 10% wartości w górę. Jest ono po to aby auto które kupiłeś w CH nie zostało w D. Po zrobieniu odprawy w PL, zabezpieczenie jest Ci zwracane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach