auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 23 Lis, 2007 Saxo VTS vs. Clio Sport
No właśnie - jak w temacie. Jak w porównaniu do siebie spisują się oba auta, jak się prowadzą, hamują, przyspieszają, ile kosztują w utrzymaniu i ogólnie - który jest fajniejszy i bardziej HOT? D
Zacząłem mieć dylemat życiowy - czy może nie kupić Clio zamiast Saxo, trochę kasy mi brakuje, ale to będzie do nadrobienia.
Miałem Peugota 106s16, obecnie mam Clio. Powiem tak, zwykły fun z jazdy masz w saxo/106 taki sam, o ile nie odroinke większy niż w clio. Malutki bzyczek z mocnym silniczkiem. Pali średnio 8-9 litrów, części nie są mega drogie i łatwo o extra konie.
Clio to już grubsza sprawa, od 100 na godzinę czuć mega różnice w porównaniu do Saxo.
To jest mały samochód z dużym silnikiem. Fun z jazdy duży,ale jest bardziej stabilniejszy w zakrętach, na szybszych partiach można bardziej polecieć niż saxo. Części droższe, pali 10.
Jeśli brakuje Ci trochę kasy to weź vtsa... Doinwestujesz go(dolot,felgi,itd) i będziesz godnie zapieprzał. Jak Ci w clio ma brakować kasy na części to nie wiem czy jest sens. Clio jest droższe w utrzymaniu...
ps napisał/a:
mi sie saxo bardziej podoba z wygladu.
O Ty Brutusie! Mój Sport pozdrawia Twojego WRXa i już nie może doczekać się spotkania :564:
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pią 23 Lis, 2007
Ja mam 106, mialem Saxo - różnicy między nimi nie ma (jedynie estetyczne, i w peugeocie jest lepszy dostep do radia).
Róznice w cenie zakupu nie są wcale takie duże.
Jeżeli chodzi o osiągi/fun/prowadzenie to bierz Clio
Jezeli jednak finanse są istotne to proponuje VTSa, bo jednak 1,6 to nie 2,0.
-mniejsze koszty ubezpieczenia
-mniejsze zuzycie paliwa
Z tego co wyczytalem na forum koszt części zamiennych jest podobny, ze wskazaniem na tańsze do renuara.
Trudny wybór ale ja bym bral sporta.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
zgadza sie ze frajda z jazdy podobna, ... ale z mojego doswiadczenia:
jakosc materialow i wykonania w clio >>>> saxo
silnik w clio bardziej elastyczny i mocny a pali praktycznie tyle samo (porownywalismy z psvts czesto)
clio naprawde trudno wyprowadzic z rownowagi, przez co mniej wprawny kierownik pojedzie nim szbciej i bezpieczniej, saxo jezdzi bokami jak tylnionapedowka.
do uzytku codziennego lepsze clio wygodniejsze, lepszy wypas i sie nie psuje (nie trzeba naprawiac belki co 20tys, skrzyni co 40tys i 1000 pierdol, natomiast naprawy planowane np. rozrzad, wydech, olej, sa sporo drozsze (moj ostatni przeglad, owszem baaardzo szeroki to prawie 8tys). Co ciekawe opony tansze do clio.
wyglad - z zewnatrz saxo ma faktycznie agresywniejsza i fajniejsza linie, ale np fotele ma z dupy jak dla mnie.
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 23 Lis, 2007
Marek23 napisał/a:
Jeśli brakuje Ci trochę kasy to weź vtsa... Doinwestujesz go(dolot,felgi,itd) i będziesz godnie zapieprzał. Jak Ci w clio ma brakować kasy na części to nie wiem czy jest sens. Clio jest droższe w utrzymaniu...
Kasę na zakup auta mogę dozbierać, ale zastanawiam się, czy ma to sens.
CHRZANEK napisał/a:
Ja mam 106, mialem Saxo - różnicy między nimi nie ma (jedynie estetyczne, i w peugeocie jest lepszy dostep do radia).
Róznice w cenie zakupu nie są wcale takie duże.
Jeżeli chodzi o osiągi/fun/prowadzenie to bierz Clio
Jezeli jednak finanse są istotne to proponuje VTSa, bo jednak 1,6 to nie 2,0.
-mniejsze koszty ubezpieczenia
-mniejsze zuzycie paliwa
Z tego co wyczytalem na forum koszt części zamiennych jest podobny, ze wskazaniem na tańsze do renuara.
Trudny wybór ale ja bym bral sporta.
Estetycznie oba mi sie podobają, Clio ma dużo fajniejsze wnętrze i jest na wypasie, Saxo to strasznie spartańska zabawka. Serwis - im taniej, tym lepiej. Spalanie też ma znaczenie, bo na 10l> nie wyrobię chyba.
pcs napisał/a:
zgadza sie ze frajda z jazdy podobna, ... ale z mojego doswiadczenia:
jakosc materialow i wykonania w clio >>>> saxo
silnik w clio bardziej elastyczny i mocny a pali praktycznie tyle samo (porownywalismy z psvts czesto)
clio naprawde trudno wyprowadzic z rownowagi, przez co mniej wprawny kierownik pojedzie nim szbciej i bezpieczniej, saxo jezdzi bokami jak tylnionapedowka.
Prowadzenie - domyślam sie, że Clio jest lepsze i to mi się podoba. power większy, tez fajnie.
pcs napisał/a:
do uzytku codziennego lepsze clio wygodniejsze, lepszy wypas i sie nie psuje (nie trzeba naprawiac belki co 20tys, skrzyni co 40tys i 1000 motyla noga, natomiast naprawy planowane np. rozrzad, wydech, olej, sa sporo drozsze (moj ostatni przeglad, owszem baaardzo szeroki to prawie 8tys). Co ciekawe opony tansze do clio.
Właśnie odrobina wygody zaczęła mnie kusić jak popatrzyłem na Clio. To fajnie, że się nie psuje - bo słyszałem dużo. 8tys. za przegląd? Co Ty wymieniłeś? Właśnie tego się boje, bo o auta dbam i robie wszystko, ale przeglądy po 8000 to nie na moją studencką kieszeń. D
Jakie przebiegi najlepiej brać (ewentualnie) z Clio, żeby miec grube wymiany za sobą (rozrząd itd.)?
przeanalizuj ile masz kaski na zakup i pierwsze naprawy, jak np. 13tys to szukalbym 106 rallye, jak 17tys to vts / 106 s16, jak 21tys to clio.
w takich samochodach nie ma reguly jesli chodzi o przebieg, moj mial pierwszys duzy przeglad zaraz po zakupie przy 45tys, drugi obecnie przy 95tys. W clio najwazniejesze zeby mial swiezo zrobiony kompletny rozrzad z variatorem, paskiem osprzetu z napiczami, sprzeglo i poduchy silnika. Reszte mozna robic na raty albo po taniosci.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Pią 23 Lis, 2007
Tera ja cos napisze,
mam Citroena Saxo VTS- jeach.. Od 3 lat, najdłużej z całego towarzystwa.
Polecam Clio Sport, bo:
- jest lepiej wykonanei to duzo
- nie było projektowane w latach 80 (sorry panowie ale Saxo i 106 sa tak pdobne do AXa ze nie wierze ze poza silnikem 16v wymyslili cos nowego, zmienil sie tylko deign i tyle)
- mniej sie psuje
- jest szybsze w serii
- lepiej (pewniej) sie prowadzi
- jest lepiej wyposazone
ma jedna wade - w zaleznosci od Fazy pojawiaja sie problemy z tuningiem.
Ja z wlasnego doswiadczenia polecal bym kupic Clio Sport i je doinwestowac (nie koniecznie wpodnoszenie mocy) ale zeby lepiej skrecalo, hamowalo i to naprawde wystarczy.
Chlopcy ostatnio pokazali ze tym autom w serii nalezy sie wielki szacun.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach