Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Saxo VTS vs. Clio Sport
Autor Wiadomość

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   Saxo VTS vs. Clio Sport

No właśnie - jak w temacie. Jak w porównaniu do siebie spisują się oba auta, jak się prowadzą, hamują, przyspieszają, ile kosztują w utrzymaniu i ogólnie - który jest fajniejszy i bardziej HOT? :) :DD D

Zacząłem mieć dylemat życiowy - czy może nie kupić Clio zamiast Saxo, trochę kasy mi brakuje, ale to będzie do nadrobienia.

Uwagi mile widziane. :)
 
 

ps 
first...


auto: Accord
silnik:: 2.0
moc: niewielkakm
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: GE/CH

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

mi sie saxo bardziej podoba z wygladu.

Cala reszta przemawia za clio. Jak starczy kasy bier clio - nie ma sie nad czym zastanawaic.
_________________
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

Miałem Peugota 106s16, obecnie mam Clio. Powiem tak, zwykły fun z jazdy masz w saxo/106 taki sam, o ile nie odroinke większy niż w clio. Malutki bzyczek z mocnym silniczkiem. Pali średnio 8-9 litrów, części nie są mega drogie i łatwo o extra konie.

Clio to już grubsza sprawa, od 100 na godzinę czuć mega różnice w porównaniu do Saxo.
To jest mały samochód z dużym silnikiem. Fun z jazdy duży,ale jest bardziej stabilniejszy w zakrętach, na szybszych partiach można bardziej polecieć niż saxo. Części droższe, pali 10.

Jeśli brakuje Ci trochę kasy to weź vtsa... Doinwestujesz go(dolot,felgi,itd) i będziesz godnie zapieprzał. Jak Ci w clio ma brakować kasy na części to nie wiem czy jest sens. Clio jest droższe w utrzymaniu...

ps napisał/a:
mi sie saxo bardziej podoba z wygladu.

O Ty Brutusie! Mój Sport pozdrawia Twojego WRXa i już nie może doczekać się spotkania :564:
 
 

lenny 
spieprzaj dziadu


auto: ceteer
silnik:: dwulitrowy
moc: dwiesciedziesieckm
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: kcn/wilanow

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

Marek23 napisał/a:
Mój Sport pozdrawia Twojego WRXa i już nie może doczekać się spotkania


oo.... fajne święta będa... ps - kiedy będziesz???
_________________
"...i w tym momencie nawigacja mówi mi : "ZRÓB ALTONENA", no to bach rekaw..." cytat dr. prof. CHRZANKA - santo subito!!!!
 
 

ps 
first...


auto: Accord
silnik:: 2.0
moc: niewielkakm
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: GE/CH

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

lenny napisał/a:
Marek23 napisał/a:
Mój Sport pozdrawia Twojego WRXa i już nie może doczekać się spotkania


oo.... fajne święta będa... ps - kiedy będziesz???


wg planu zjezdzam 22/12 - dam znac, sie ustawim..

EOT!
_________________
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

Ja mam 106, mialem Saxo - różnicy między nimi nie ma (jedynie estetyczne, i w peugeocie jest lepszy dostep do radia).
Róznice w cenie zakupu nie są wcale takie duże.
Jeżeli chodzi o osiągi/fun/prowadzenie to bierz Clio

Jezeli jednak finanse są istotne to proponuje VTSa, bo jednak 1,6 to nie 2,0.
-mniejsze koszty ubezpieczenia
-mniejsze zuzycie paliwa

Z tego co wyczytalem na forum koszt części zamiennych jest podobny, ze wskazaniem na tańsze do renuara.

Trudny wybór ale ja bym bral sporta.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

zgadza sie ze frajda z jazdy podobna, ... ale z mojego doswiadczenia:

jakosc materialow i wykonania w clio >>>> saxo
silnik w clio bardziej elastyczny i mocny a pali praktycznie tyle samo (porownywalismy z psvts czesto)

clio naprawde trudno wyprowadzic z rownowagi, przez co mniej wprawny kierownik pojedzie nim szbciej i bezpieczniej, saxo jezdzi bokami jak tylnionapedowka.

do uzytku codziennego lepsze clio wygodniejsze, lepszy wypas i sie nie psuje (nie trzeba naprawiac belki co 20tys, skrzyni co 40tys i 1000 pierdol, natomiast naprawy planowane np. rozrzad, wydech, olej, sa sporo drozsze (moj ostatni przeglad, owszem baaardzo szeroki to prawie 8tys). Co ciekawe opony tansze do clio.

wyglad - z zewnatrz saxo ma faktycznie agresywniejsza i fajniejsza linie, ale np fotele ma z dupy jak dla mnie.
 
 

ps 
first...


auto: Accord
silnik:: 2.0
moc: niewielkakm
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: GE/CH

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

pcs napisał/a:
wyglad - z zewnatrz saxo ma faktycznie agresywniejsza i fajniejsza linie, ale np fotele ma z dupy jak dla mnie.


A w clio kierownica jest ustawiona jak w TIRze :P
_________________
 
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

ps napisał/a:
pcs napisał/a:
wyglad - z zewnatrz saxo ma faktycznie agresywniejsza i fajniejsza linie, ale np fotele ma z dupy jak dla mnie.


A w clio kierownica jest ustawiona jak w TIRze :P


w saxo plastyki sa z takie jak w wiadrach budowlanych po 6.49 sztuka ... a otwieranie szyb w popielniczce :P
 
 

ps 
first...


auto: Accord
silnik:: 2.0
moc: niewielkakm
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: GE/CH

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

pcs napisał/a:
ps napisał/a:
pcs napisał/a:
wyglad - z zewnatrz saxo ma faktycznie agresywniejsza i fajniejsza linie, ale np fotele ma z dupy jak dla mnie.


A w clio kierownica jest ustawiona jak w TIRze :P


w saxo plastyki sa z takie jak w wiadrach budowlanych po 6.49 sztuka ... a otwieranie szyb w popielniczce :P


W clio zaslepka poduszki pasazera wyglada jakby ja wpasowywali nozem do wykladzin.. A koncowki wydechu, nie ma wcale :p :p
_________________
 
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

ps napisał/a:
pcs napisał/a:
ps napisał/a:
pcs napisał/a:
wyglad - z zewnatrz saxo ma faktycznie agresywniejsza i fajniejsza linie, ale np fotele ma z dupy jak dla mnie.


A w clio kierownica jest ustawiona jak w TIRze :P


w saxo plastyki sa z takie jak w wiadrach budowlanych po 6.49 sztuka ... a otwieranie szyb w popielniczce :P


W clio zaslepka poduszki pasazera wyglada jakby ja wpasowywali nozem do wykladzin.. A koncowki wydechu, nie ma wcale :p :p


saxo skrzypi jak samica borsuka podczas masturbacji :P
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

Marek23 napisał/a:
Jeśli brakuje Ci trochę kasy to weź vtsa... Doinwestujesz go(dolot,felgi,itd) i będziesz godnie zapieprzał. Jak Ci w clio ma brakować kasy na części to nie wiem czy jest sens. Clio jest droższe w utrzymaniu...


Kasę na zakup auta mogę dozbierać, ale zastanawiam się, czy ma to sens.

CHRZANEK napisał/a:
Ja mam 106, mialem Saxo - różnicy między nimi nie ma (jedynie estetyczne, i w peugeocie jest lepszy dostep do radia).
Róznice w cenie zakupu nie są wcale takie duże.
Jeżeli chodzi o osiągi/fun/prowadzenie to bierz Clio

Jezeli jednak finanse są istotne to proponuje VTSa, bo jednak 1,6 to nie 2,0.
-mniejsze koszty ubezpieczenia
-mniejsze zuzycie paliwa

Z tego co wyczytalem na forum koszt części zamiennych jest podobny, ze wskazaniem na tańsze do renuara.

Trudny wybór ale ja bym bral sporta.


Estetycznie oba mi sie podobają, Clio ma dużo fajniejsze wnętrze i jest na wypasie, Saxo to strasznie spartańska zabawka. Serwis - im taniej, tym lepiej. :D Spalanie też ma znaczenie, bo na 10l> nie wyrobię chyba. ;)


pcs napisał/a:
zgadza sie ze frajda z jazdy podobna, ... ale z mojego doswiadczenia:

jakosc materialow i wykonania w clio >>>> saxo
silnik w clio bardziej elastyczny i mocny a pali praktycznie tyle samo (porownywalismy z psvts czesto)

clio naprawde trudno wyprowadzic z rownowagi, przez co mniej wprawny kierownik pojedzie nim szbciej i bezpieczniej, saxo jezdzi bokami jak tylnionapedowka.


Prowadzenie - domyślam sie, że Clio jest lepsze i to mi się podoba. power większy, tez fajnie.

pcs napisał/a:
do uzytku codziennego lepsze clio wygodniejsze, lepszy wypas i sie nie psuje (nie trzeba naprawiac belki co 20tys, skrzyni co 40tys i 1000 motyla noga, natomiast naprawy planowane np. rozrzad, wydech, olej, sa sporo drozsze (moj ostatni przeglad, owszem baaardzo szeroki to prawie 8tys). Co ciekawe opony tansze do clio.


Właśnie odrobina wygody zaczęła mnie kusić jak popatrzyłem na Clio. To fajnie, że się nie psuje - bo słyszałem dużo. 8tys. za przegląd? Co Ty wymieniłeś? Właśnie tego się boje, bo o auta dbam i robie wszystko, ale przeglądy po 8000 to nie na moją studencką kieszeń. :DD D

Jakie przebiegi najlepiej brać (ewentualnie) z Clio, żeby miec grube wymiany za sobą (rozrząd itd.)?


Dzięki za odpowiedzi - dużo mi pomogły. :)
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

przeanalizuj ile masz kaski na zakup i pierwsze naprawy, jak np. 13tys to szukalbym 106 rallye, jak 17tys to vts / 106 s16, jak 21tys to clio.

w takich samochodach nie ma reguly jesli chodzi o przebieg, moj mial pierwszys duzy przeglad zaraz po zakupie przy 45tys, drugi obecnie przy 95tys. W clio najwazniejesze zeby mial swiezo zrobiony kompletny rozrzad z variatorem, paskiem osprzetu z napiczami, sprzeglo i poduchy silnika. Reszte mozna robic na raty albo po taniosci.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

Tera ja cos napisze,

mam Citroena Saxo VTS- jeach.. :) Od 3 lat, najdłużej z całego towarzystwa.

Polecam Clio Sport, bo:

- jest lepiej wykonanei to duzo
- nie było projektowane w latach 80 (sorry panowie ale Saxo i 106 sa tak pdobne do AXa ze nie wierze ze poza silnikem 16v wymyslili cos nowego, zmienil sie tylko deign i tyle)
- mniej sie psuje
- jest szybsze w serii
- lepiej (pewniej) sie prowadzi
- jest lepiej wyposazone

ma jedna wade - w zaleznosci od Fazy pojawiaja sie problemy z tuningiem.
Ja z wlasnego doswiadczenia polecal bym kupic Clio Sport i je doinwestowac (nie koniecznie wpodnoszenie mocy) ale zeby lepiej skrecalo, hamowalo i to naprawde wystarczy.

Chlopcy ostatnio pokazali ze tym autom w serii nalezy sie wielki szacun.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 23 Lis, 2007   

No właśnie, mimo wszystko Saxo to konstrukcja stara jak świat. Poaptrzmy na Saxo np. z 2001 i na Sporta - kolosalna róznica w wyposażeniu itd.

Z jednej strony to wada, z drugiej może i zaleta - bo mniej w projektowaniu grzebali księgowi, choć i tak masa dupereli się psuje...

Ja zawsze mam problemy z wyborem. ;/ Clio - super, ale jeszcze muszę dozbierać. Saxo - super, ale mogłoby być lepsze...
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 8