Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Rajdowe gadżety
Autor Wiadomość

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   Rajdowe gadżety

Witam, myśle że nie tylko ja dostałem możliwość wyboru prezentów pod choinkę. Jak co roku, jak male dziecko wchodze w temat motoryzacji i chce sobie wybrac kilka gadżetów. Niestety nie do końca jestem pewny wszystkich wyborów dlatego postanowilem założyć ten temat. Myślę że w przyszłości będzie go można podwiesić aby czerpać informacje na temat różnych rozwiązań. OK ale przejdźmy do sprawy:

1. kupując kierownice rajdowa - jaka wybrac, 350 mm w średnicy i odsadzenie 95 mm, czy moze wystarczy 63 mm. Czy ma byc zamszowa i czy ewentualnie trzeba do niej dokupic rekawiczki czy tez oslone (zeby jej nei zniszyczyc)?

2. wyłącznik prądu: czy ma byc 2 punktowy czy 6 punktowy?

3. pasy bezpieczenstwa - ja musze z homologacja, ale czy wystarcza 2/3" czy lepsze beda 3"? , 4 punktowe czy 6 punktowe

Jezeli macie podobne problemy to wpisujcie a pozniej moze stworzymy taka baze gdzie bedzie mozna wyczytac co warto a czego nie warto kupowac ;)
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

Ad1) Kierownica rajdowa do zwyklych samochodów (nie formul itp) zazwyczaj jest zawsze okrągla i ma średnicę 350mm.
Odsadzenie to indywidualna kwestia upodobań kierowcy.
Kierownica moze mieć dish (odsadzenie) 0, +/-60mm i +/-90mm.
Do tego dochodzą różnej dlugości naby...

Trudno doradzić. Ty Bad-i jesteś dość "potężny" jak kupisz sobie kierownice z duzym odsadzeniem to może Ci być niewygodnie...

Zamsz czy skóra ??

Jeżeli auto tylko do upalańska i jeżdzimy w rękawiczkach to zdecydowanie zamsz.
Kontakt zamszowa kierownica + zamszowe rękawice jest idealny.

Jezeli auto na codzień to lepiej skóra, lub zamsz w pokrowcu - ale to ani praktyczne ani wygodne ;)

Ad2) Wylącznik prądu (tzw "hebel") tylko 6 stykowy. A juz mówie dlaczego:
Wiekszośc wspolczesnych samochodów nie gasnie jeżeli odlaczysz akumulator.
Mozna sobie w ten sposób tylko uszkodzic alternator.
Wylacznik 2 stykowy to taki bajer, który trzeba przekrecic zeby samochód uruchomić, natomiast nic więcej nie daje.

Zdecydowanie 6 stykowy który oprócz obwodu glównego (akumulator) rozlącza również np pompe paliwa.


Ad3) Pasy homologowane są różne: 2/3cale, 3cale, a ja w swojej rallycrossówce mialem 4 calowe OMP (byly takie i nie wiem czemu juz ich nie ma ??)
Im szersza taśma tym wieksza powierzchnia styku z zawodnikiem.
W razie (tfu tfu) dzwona sila rozklada się na wiekszej powierzchni.
Więc sugeruje najszersze co jest w ofercie.

4 czy 6 pkt ??

Pasy 4 pkt to podstawa.
Kiedyś dodawano 5 pas, ale ponieważ byly przypadki obrażeń krocza (to nie jest śmieszne), wprowadzono pasy 6pkt gdzie taśmy kroczowe ida po pachwinie a "interes" jest bezpieczny :D :D :D

Pasy kroczowe zapewniaja staą lokalizacje klamry pasów (która powinna być na wysokości pasa - pod brzuchem, w przypadku pasów 4pkt trzeba pinować pasów biodrowych i często je regulować, w przeciwnym wypadku klamra "wędruje" nam w okolice pępka, a nie jest to ani wygodne, ani bezpieczne.

Dlatego polecam 6pkt 3cale
(oczywiscie jest i wada: pasy te dlugo sie zapina, a jak wsiądzie ktoś o innej tuszy jest więcej do zmieniania)

To tyle ode mnie.

Judyta
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

Dobry temat !!

A co powiecie o rekawiczkach ? Jakie sa najlepsze ? Jak sobie tak ogladam to wiekszosc jest dosyc gruba i chyba mi by krepowaly troche ruchy, nie mialem nigdy takich na rekach wiec nie wiem, fajne wydaja sie byc rekawiczki serwisowe ktore widac ze sa przystosowane do lapania malych srubek itd. A te rajdowe to jak w hucie stali takie. Czy to tylko moje wyobrazenie ? I jeszcze jedno pytanie co myslicie o firmie lico ? Ceny wedlug mnie bardzo konkurencyjne w porownaniu do sparco, omp. Mowie teraz o calym asortymencie a nie tylko o rekawiczkach. Moze zrobimy jakas liste akcesoriow i kazdy cos tam od siebie dopisze ?

- kask (otwarty czy zamkniety ?)
- zapinki
- nakladki na pedaly (warto ?)
- odziez
- obuwie
- dodatkowe wskazniki (jakie w samochodach bez turbo burbo ?)
- fotele
- pasy (a co z miejscem mocowania ? pod jakim katem musza byc z tylu zamocowane ? Z napinaczem czy bez ?)

jak sobie cos przypomne to dopisze :D
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

Ja bym dodal do twoich

- kask
- zapinki
- nakladki na pedaly
- odziez
- obuwie
- dodatkowe wskazniki
- fotele
- pasy

+

- kierownica
- galka lewarka (wrecz pozorom jest wazna)
- plyta pod silnik
- wylacznik pradu
- otuliny
- intercom
- mocowanie foteli
- folia na szyby
- system gasniczy
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

Lico to jak niektórzy mówią "brazylijskie sparco" Np fotele wygladają jak klony tych z sparco ;) ;) ;)
Jest jeszcze firma Oreca też troche tańsza niż OMP, SPARCO i SABELT

kubas napisał/a:
- kask (otwarty czy zamkniety ?)

Indywidualna sprawa... Zamknięty chroni dodatkowo szczęke ;)
kubas napisał/a:
- zapinki

Tu filozofi nie ma ;) Mogą być z jacky ;)
kubas napisał/a:
- nakladki na pedaly (warto ?)

Jak jeżdzisz z międzygazem to warto
kubas napisał/a:
- odziez

Finanse i preferencje
kubas napisał/a:
- dodatkowe wskazniki (jakie w samochodach bez turbo burbo ?)
Na pewno temp i cisnienie oleju nie zaszkodzi. A w turbo to obowiązkowo boost i EGT
kubas napisał/a:
- fotele

No to akurat Ty powinieneś nas uczyć ;) Bardzo bezpieczne są te z "uszami" ale niewygodne na codzień.
kubas napisał/a:
- pasy (a co z miejscem mocowania ? pod jakim katem musza byc z tylu zamocowane ? Z napinaczem czy bez ?)

Zalącznik J określa bardzo dokladnie jak maja być pasy zamocowane. W seryjnym samochodzie używamy miejsc seryjnie przeznaczonych dla tylnych pasów biodrowych, w autach sportowych optymalnie jest mocować pasy do klatki (chodzi o pasy ramieniowe) tak aby pasy byly prawie poziomo (optimum to kąt 10stopni w dól względem poziomu)
Napinacz to taki tjuningowy bajer - w sporcie nie stosowany.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

jezeli chodzi o zapinki to sie nie zgodze, te z Jacky byly do tyl.......... koledzy takie kupili i pozniej wszyscy przeszli na sparco.

Nakladki na pedaly proponuje tez sparco reflex chyba (z takimi gumowymi wkladkami ktore powoduja ze stopa sie nie slizga)

Z drugiej strony slyszalem ze pasy Sabelta sa the best - ale nigdzie ich nie moge znalesc
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

CHRZANEK napisał/a:
Ad2) Wylącznik prądu (tzw "hebel") tylko 6 stykowy. A juz mówie dlaczego:
Wiekszośc wspolczesnych samochodów nie gasnie jeżeli odlaczysz akumulator.
Mozna sobie w ten sposób tylko uszkodzic alternator.
Wylacznik 2 stykowy to taki bajer, który trzeba przekrecic zeby samochód uruchomić, natomiast nic więcej nie daje.

Zdecydowanie 6 stykowy który oprócz obwodu glównego (akumulator) rozlącza również np pompe paliwa.

moze moje auto nie jest wspoczesne ale mam 2 stykowy i wylacza mi wszystko.
moze miales jakos zle wpiety w zlym miejscu, ale jak odcinasz caly akumulator
to tez i pompe paliwa i komputer i wszystko. moim zdaniem 6 pkt to zbedny
bajer - zbedne przewody plus dodatkowe zagmatwania.

odnosnie kombinezonow to moze po nowym roku bede mial cos w super cenach.
jak ktos planuje zakup to proponuje sie wstrzymac :)

zapinki jacky - kupilem - jak juz przyszly to wiedzialem ze nie zamontuje ich
do rajdowki. najwiekszy syf jaki kiedykolwiek widzialem - wymienilem je na
sparco. nie nadaja sie do rajdowki!!

Bad-i napisał/a:
Z drugiej strony slyszalem ze pasy Sabelta sa the best - ale nigdzie ich nie moge znalesc

sabel robi tez pasy m.in. dla sparco. ja mam sparco a na klamrach od spodu jest
wybite sabelt :)
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

Bad-i napisał/a:
- kierownica

omówiliśmy ;)
Bad-i napisał/a:
- galka lewarka (wrecz pozorom jest wazna)

Ja lubie idealnie okrągle bo wtedy nie ważne jak ulozysz na niej dloń to masz zawsze taki sam chwyt. Ja mam aluminiową i jej wadą jest to że w zime jest zimna.
Najlepsze by byly zamszowe lub skórzane, lub coś jak np "pilka do golfa"
Bad-i napisał/a:
- plyta pod silnik

Najczęście aluminium lub duraluminium o grubości 6 lub 8m m
Surowiec jest drogi i do tego skrawanie oraz przeginanie też nie jest tanie
Tu proponuje polegać na wiedzy fachowców.
Mozna zrobić to samemu ale wyjdzie drogo. Kiedyś próbowalem...
Bad-i napisał/a:
- wylacznik pradu

Bylo ;)
Bad-i napisał/a:
- otuliny

Obecnie homologowane musza byc w okolicach glowy, w pozostalych miejscach może byc niepalna otulina do rur z Obi albo Castoramy ;)
Ale od przyszlego roku chyba wszędzie ma być homologowana.
Nie jest tania bo metr kosztuje ok 200pln :/ :/
Bad-i napisał/a:
- intercom

W wyścigach niepotrzebny bo sie jedzie samemu ;)
W rajdach ścisle zależy od rodzaju kasków jakie mamy.
W cichych samochodach (czyli Nki) wystarczą podstawowe modele.
W kit-carach, wurcach itp, najczęściej stosuje sie zintegrowane z kaskiem systemy Peltor lub Stilo.
Obecnie lepsze modele mają wyjscia audio do podlaczenia do kamery oraz interfejs bluetooth żeby mozna bylo rozmawiać przez telefon bez konieczności zdejmowania kasku.
Bad-i napisał/a:
- mocowanie foteli

Stal min 3mm grubości
Aluminium min 5mm grubości
Mocowanie do nadwozia minimum 4 śrubami o fi minimum 8 mm i jakości minimum 8,8
Bad-i napisał/a:
- folia na szyby

Zalecana jest bezbarwna (ewentualnie bardzo delikatnie ciemna)
Zasada jest taka z odleglosci ok 5m musi być widać zalogę.
Na rajdach szutrowych (afrykańskich) dopuszcza się folie typu lustrzanego, odbijające światlo - ale Polska to nie afryka :D :D :D
Bad-i napisał/a:
- system gasniczy

Homologowany ;)
Tańszy jest mechaniczny (uruchamiany linka) ale tańszy oznacza ok 1200pln
Droższy uruchamiany elektrycznie to ok 2000pln albo i wiecej
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

bardzo ladne opisy Pani Chrzanek, bardzo ladne. Ja mam taką gałkę jaką lubisz ;)
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

106 napisał/a:
zapinki jacky - kupilem - jak juz przyszly to wiedzialem ze nie zamontuje ich
do rajdowki. najwiekszy syf jaki kiedykolwiek widzialem - wymienilem je na
sparco. nie nadaja sie do rajdowki!!

No dobra - nie wiedzialem że aż taki szajs ;)
106 napisał/a:
moze moje auto nie jest wspoczesne ale mam 2 stykowy i wylacza mi wszystko.

A mój CC jak zapalil to mógl chodzić bez akumulatora wogóle (dopóki nie zgasl)
Więc o co kaman ?? ?? ??
Może to kwestia samochodu...
106 napisał/a:
Bad-i napisał/a:
Z drugiej strony slyszalem ze pasy Sabelta sa the best - ale nigdzie ich nie moge znalesc

sabel robi tez pasy m.in. dla sparco. ja mam sparco a na klamrach od spodu jest
wybite sabelt :)

Sabelt chyba robi pasy dla wszystkich z wyjatkiem schrott'a
W cywilnych samochodach też są sabelty :D :D :D
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

CHRZANEK napisał/a:
A mój CC jak zapalil to mógl chodzić bez akumulatora wogóle (dopóki nie zgasl)
Więc o co kaman ?? ?? ??

cos musiales miec pomieszane ze odcinalo ci sam akumulator... . u mnie odcina
calosc razem z alternatorem i auto gasnie.
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

106 napisał/a:
cos musiales miec pomieszane

Widocznie coś bylo na rzeczy... nie twierdze że nie.

Z ciekawości zapytam: jak nalezy podlączyć "hebel" dwu biegunowy ??

Na "+" ??
Na "masie" ??

Mnie sie wydawalo że na masie i może to bylo powodem zamieszania w moim CC ?? ?? ??
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

o fotelach potem napisze cos :) a apropo zapinek to jacky sa do tylka juz wyjasniam dlaczego... poprostu rdzewieja i sa rude... Dlatego jesli kupowac zapinki to tylko jakies firmowe.
 
 
 

GeKo
[Usunięty]

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

Tak naprawdę pasy robi TRW między innymi dla Sabelta właśnie i dla całej reszty i generalnie nie różnią się specjalnie. Odnośnie 2calowych pasów biodrowych i 3 calowych piersiowych, zespół fabryczny Peugeot takie stosowal w 206 WRC i twierdzili ze to bezpieczniejsze rozwiązanie, dla mnie to dziwne. Raz miałem okazję jechać w Schrotach i wg mnie to najlepsze pasy. Klamrę się odpina poprzez umieszczenie dwóch palców w otworkach i obrócenie, co jest znacznie bezpieczniejsze niż wajcha w Sabeltach, podczas grubego dacha można niechcący sobie odpiąć pas. Do tego Schroty mają specjalny znacznik który sie zrywa po mocnym dzwonie i wtedy wiadomo ze pas do wymiany.

Odnośnie kasku zalezy jakie kto ma preferencje, jednak zamkniety zawsze bezpieczniejszy, choć mniej wygodny zwłaszcza podczas upałów.
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Śro 12 Gru, 2007   

Apropo akumulatora to u mnie jak zapale samochod i odlacze klemy to nadal chodzi. Moze cos wiecej o lico ? Czy jakosciowo mocno sie rozni ? No i o oreca tez bym sie chetnie czegos dowiedzial, jacys dystrybutorzy w polsce sa ? Widze ze francuska firma. A no i jeszcze nikt nie odpisal nic o rekawiczkach.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 9