auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Gru 2005 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Gru, 2007 Płyn hamulcowy
Zakladam nowy temat bo widze ze taki nie byl poruszany.
Chcialbym byscie wpisali tu plyny ktore sa bardzo dobre i te ktore odradzacie. Motul, Ferodo, EBC czy jakies inne.
Ktory jest lepszy: DOT 5.1, DOT 4, czy DOT 3? Prosze o jakies krotkie opisy i komentarze.
Chcialbym zmienic u siebie i nie wiem na co sie zdecydowac. Ile plynu wchodzi do Saxo?
polecam motula 5,1 kosztuje teraz kolo 30-35 zeta za 0,5 litra i jest w 100% zamienialny nawet z dot3 nie wplywajac ujemnie na instalacje hamulcowa (co w starszych auta sie zdarza np r5 1988 )
auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Gru 2005 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Gru, 2007
super. wlasnie o takie porady mi chodzi!
zastanawia mnie tylko jedno. jest taki plyn MOTUL RBF660. pisze ze jest bardzo super itp i do samochodow sportowych itp. Pisze tez ze spełnia standard DOT 4, przewyższa DOT 3, oraz 5.1. Jak myslicie, warto?
auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km Pomógł: 36 razy Dołączył: 07 Gru 2007 Skąd: Wawa
Wysłany: Pon 24 Gru, 2007
Peter, Motul RBF 600 to bardzo dobry płyn hamulcowy, chyba najlepszy stosunek jakość/cena. W IC kupuję po 35 pln butelkę 0,5 litra. Tylko trzeba pamiętać o wymianie co 9 miesięcy !!
_________________ 658,94:1 - nezoP
GeKo [Usunięty]
Wysłany: Pon 24 Gru, 2007
W płynach jest mniej więcej tak im wyższa wartość tym lepiej ale... Niestety taki Motul RBF oprócz tego że ma wyższy punkt wrzenia na sucho i mokro to również jest dużo bardziej higroskopijny, czyli znacznie szybciej ciągnie wodę z otoczenia i szybciej traci swoje właściwości. Coś za coś niestety
Peter, Motul RBF 600 to bardzo dobry płyn hamulcowy, chyba najlepszy stosunek jakość/cena. W IC kupuję po 35 pln butelkę 0,5 litra. Tylko trzeba pamiętać o wymianie co 9 miesięcy !!
auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km Pomógł: 36 razy Dołączył: 07 Gru 2007 Skąd: Wawa
Wysłany: Pon 24 Gru, 2007
A po co mieszać jak i tak trza wymieniać co 9 miesięcy. No ale to jest cecha każdego sportowego płynu hamulcowego, który dość szybko traci swoje właściwości.
_________________ 658,94:1 - nezoP
Ostatnio zmieniony przez rasta Pon 24 Gru, 2007, w całości zmieniany 1 raz
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 24 Gru, 2007
rasta napisał/a:
A po co mieszać jak i tak trza wymieniać co 9 miesięcy. No ale to jest cecha każdego sportowego płynu hamulcowego, który dość szybko traci swoje właściwości.
Jeśli płyn jest niemieszalny, to przy pierwszym napełnianiu powinno sie spuścić cały płyn, potem zalać cały układ nowym, jeszcze raz spuścić nowy i dopiero właściwie napełnić, pod ciśnieniem żeby nie zostało nigdzie powietrze. Wbrew pozorom spuszczenie płynu hamulcowego całkowicie nie jest takie proste.
Ale wydaje mi sie ze pomieszanie takiego rbf z innym dot 4 skutkuje tylko tym ze minimalnie zmniejszą sie jego właściwości, nic innego się nie stanie, a minimalne zmniejszenie temp wrzenia i tak nic nie zmieni bo już nawet płyn 5.1 jest bardzo cięzko zagotować, a co dopiero takiego motula.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach