auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Czw 10 Sty, 2008 stalówki a sprawność hamulców
Witam szanowne grono, nosze się z zakupem kompletu opon z przeznaczeniem na tor - do tego oczywiście komplet felg. Jak wiadomo stalówki są dużo tańsze i taki komplet byłby milszy dla portfela. Zastanawia mnie tylko jak bedzie wygladalo chlodzenie zespolu hamulcowego na stalowkach - czy tu nie bedzie za gorąco? I to pytanie kieruje do specjalistów z hh.org
_________________ Samochody to ZUO!
stux [Usunięty]
Wysłany: Czw 10 Sty, 2008
Tak na prawde to nie ma to az takiego znaczenia. Zwroc uwage jak wygladaja np. pucharowki ze 106. Wcale te wloty/wyloty nie sa takie duze.
Wydaje mi sie rowniez, ze "pelniejsza" felga oddaje cieplo cala swoja powierzchnia. A glowny czynnikiem odbierajacym cieplo jest powietrze przedostajace sie pod podwoziem. W niektorych samochodach sa takie specjalne blachy, lapiace/kierujace powierze bezposrednio na tarcze.
W doborze felg na tor kierowalbym sie przede wszystkim szerokoscia, odpowiednim ET i wytrzymaloscia!
Oczywiscie felga pomaga w chlodzeniu tarcz hamulcowych, aluminium na radiator jest duzo lepsze od stali. Z drugiej strony ciezko znalezc dokladne informacje o porownaniach. Mozna sprobowac samemu, zalozyc jedna stalowke i zrobic test 200-0
Ja na stalowkach w GTT 15" przy tarczy 239 nigdy problemow nie mialem.
P.S. Aluminium przewodzi cieplo 5x lepiej od stali....
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Czw 10 Sty, 2008
eM: Nie sposób nie zgodzić się z Dzikiem, ale...
1)Lublin nie jest torem gdzie sa duze prędkości
2)Myslę że większy wplyw na sprawność hamulcy ma rodzaj klocków/tarcz/plynu niż felg
3)Im felga bardziej "ażurowa" tym lepiej.
Myslę że do upalania na lublinie nie ma to znaczenia - bierz to co tańsze.
DO 4x100 alusy tez są tanie...
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
swego czasu spotkalem sie na jakims forum z opinia, ze felga aluminiowa zapewnia wieksza stabilnosc niz stalowa ze wzgledu na sztywnosc.. mniej pracuje podczas jazdy
Lublin nie jest szybkim torem ale Michal w swojej hance klocki przypalil.
Ja podczas zabawy w Kielcach na malej petli rozgrzalem hamulce w clio mocno a predkosci podobne jak nie mniejsze niz w Lublinie.
Napiszę z życia...
Jak odebrałem już odchudzone clio, to się wybrałem do Chorzowa na mały testing. Ferodo ds3000 klocki, ale oponki właśnie na stalówkach. I były duże problemy z przegrzewaniem...
Lepiej kup alu. W stalówce nie dość, że materiał z dupy, to jeszcze jest zabudowana, mniej się chłodzi. Poza tym stalówka przy jakiejś głupocie może Ci się zgiąć, gdzie alum jeszcze wytrzyma. To moje zdanie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach