Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Wydech
Autor Wiadomość

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 22 Sty, 2008   

ale wy jesteście złośliwi, czytajcie dokladniej. Nie widzicie ze ten tlumnik byl w Hondzie??

Teraz jest Saxo i jest juz git

Moze kolega myslal ze to bylo takie JDM-owe :jupi: [/center]
 
 

stux
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Sty, 2008   

Mysle ze wywalenie srodkowego tlumika powinno miec jakis wplyw na moc choc moze nie jest to warte wzrostu halasu. Oczywiscie jesli wydech juz jest dosc luzny (szczegolnie gdybys mial zbyt duza srednice rury (tzn powyzej 57mm dla poj. sil. 2.0L) to kto wie czy nie pogorszyloby to jedynie.

W sumie jesli masz juz tlumik to nie powinno byc droga zabawa wywalenie i gdyby sie pogorszylo ewentualne ponowne zamontowanie.

Po wywaleniu srodkowego tlumika moim zdaniem moga pojawic sie tez niekorzyste "tetnienia" i moze bardziej "strzelac" szczegolnie przy odejmowaniu gazu i hamowaniu silnikiem.
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 22 Sty, 2008   

stux, widze że ogarniasz troche temat wydechu:

1) co trzeba zrobić żeby zawsze strzelalo na ujęciu i przy hamowaniu silnikiem ?
2) jaka jest optymalna średnica dla silnika 1600cm3 (oczywiście N/A)
3) czy lączenia ukladu wydechowego (takie jak fabryczne) maja wplyw na moc ?

Jezeli chodzi o pytanie nr 1 to ostatnio jeżdzilem bez ostatniego tlumika i bylo troszke glosniej ale o strzelaniu nie bylo mowy, a kombinowalem z ujeciem gazu i redukcjami w calym zakresie obrotów...
Czyżby katalizator przeszkadzal ?? ?? ??
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 22 Sty, 2008   

Chrzaniu jak chcesz zeby strzelalo to rozkalibruj delikatnie czujnik tps :)
 
 

BaRtO_206GT 
wiosna lato jesień zima


auto: 206GT
silnik:: EW12J4
moc: xxxkm
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Wto 22 Sty, 2008   

stux u mnie dla silnika 2.0 mam srednice wydechu 60 wewnetrzna 63,5 zewnetrza (nie wiem ktora sie podaje) czyli wychodzi ze 2,5". Chcialbym zeby nawalalo marchewami ;D
_________________
www.08PSS.pl - Cat Cams/ Fujita/ Magnaflow/ Milltek/ Momo/ Samco/ Woessner
Peugeot 206GT:
Stage I: 170,8 HP przy 6949 rpm/ 207,2 Nm przy 5186 rpm/ masa: 940 kg
 
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Wto 22 Sty, 2008   

CHRZANEK napisał/a:
2) jaka jest optymalna średnica dla silnika 1600cm3 (oczywiście N/A)


zazwyczaj wychodzi to 2' do 2,25 cala sporo zależy co masz namodzone , pojemność układu wydechowego powinna być zależna od pojemności układu dolotowego

CHRZANEK napisał/a:
3) czy lączenia ukladu wydechowego (takie jak fabryczne) maja wplyw na moc ?
no co ty bez przesady , chodzi ci się na miejscach łączenie układ teoretycznie powoduje opory ? Jeżeli oto chodzi to są one tak nie wielkie ze nie mają znaczącego wpływu ale prawdziwy maniak wszystko poprawia :D

co do strzelania to najlepiej to zrobić na zapłotnie :D
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 22 Sty, 2008   

nox napisał/a:
co do strzelania to najlepiej to zrobić na zapłotnie

F 126p to potrafie strzelać jak WRC na starcie do OS'u ale mój pug ni ch...a nie chce strzelać...

Wywalam katalizator ! Czemu ja jeszcze go mam ?
Wtedy sie odetka ;)

nox napisał/a:
zazwyczaj wychodzi to 2' do 2,25

Nox'iu wiesz że seria ;) czyli 2" ?

No to pytanie dodatkowe: Czy zagięcia ukladu wydechowego (przy baku paliwa i nad tylna belką) ograniczają moc?

A jeżeli nie to dlaczego niektórzy montują uklady "side-pipe" - gdzie końcówka wydechu jest wyprowadzona pod lewym progiem ??
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Wto 22 Sty, 2008   

a co ze seria to od razu zła ?? :) kolejna kwestia jest przepustowość wydechu :) ale 2' w wielu autach wystarcza do naprawdę sporych mocy :)
CHRZANEK napisał/a:
No to pytanie dodatkowe: Czy zagięcia ukladu wydechowego (przy baku paliwa i nad tylna belką) ograniczają moc?
każde zagięcie spowalnia prędkość gazów z układzie więc teoretycznie powinno coś zabierać ale czy to jest 1/4 konia ? :)
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 22 Sty, 2008   

Dziękuje bardzo za odpowiedzi.
W zasadzie to mój plan jest taki:
Nie ruszać serii, a jak bozia da (pieniażki) to pug sport...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

tommi 2
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Sty, 2008   

CHRZANEK napisał/a:

1) co trzeba zrobić żeby zawsze strzelalo na ujęciu i przy hamowaniu silnikiem ?


U mnie byla rura 2 cale i koncowy i strzelalo tak ze ja pierdziu i w dodatku bylo mega glosno (michool i loko slyszeli) teraz wsadzilem kolektor rurowy 4-2-1 i srodkowy tlumik i w koncu da sie w aucie rozmawiac i auto zaczelo lepiej z dolu jechac.
 
 

Stacho 
check&correct
Renault Szporot !


auto: Clio
silnik:: 1.8 16V
moc: 135km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Skąd: Lublin

Wysłany: Wto 22 Sty, 2008   

Ja miałem w moim byłym samochodzie totalny przelot i tłumik końcowy i strzelało marchewami śmiesznie to wyglądało jadąca Jetta Gti strzelająca marchewami ;) :D
 
 
 

stux
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Sty, 2008   

BaRtO_206GT napisał/a:
stux u mnie dla silnika 2.0 mam srednice wydechu 60 wewnetrzna 63,5 zewnetrza (nie wiem ktora sie podaje) czyli wychodzi ze 2,5". Chcialbym zeby nawalalo marchewami ;D


Moim zdaniem i zgodnie z tym co wiem z wiarygodnych zrodel to 2.5'' czyli wlasnie te 60mm wew. lub 63,5mm zew. srednicy to za duzo do 2.0
Najlepsze byloby wlasnie 2.25 czyli te 57mm zewn. Mysle ze jak nie masz kata i wywalisz srodkowy tlumik to wlasnie moze nawalac "marchewami". Choc uwazam ze masz troche zbyt luzny wydech i w zwiazku z tym glosniej, a niekoniecznie mocniej przez te 2.5 cala wlasnie.

Do silnika 1,6 najlepsza srednica bedzie 51mm zewn. czyli 2.0'' nie wiecej
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Śro 23 Sty, 2008   

ok ale to raczej mowa o seryjnych bądź lekko modzonych autach do prawdziwych modów to 2,25 do 1.6 i 2,5 do 2.0 to wg dobra opcja .

Choć i tutaj są wyjątki od reguły niektóre silnika bardzo różnie reagują na wydechy w nie któych seryjnych 2.0 2,5 cala sprawdza sie a w nie których moc idzie w dół
_________________
www.MrCleaner.pl
Ostatnio zmieniony przez nox Śro 23 Sty, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

BaRtO_206GT 
wiosna lato jesień zima


auto: 206GT
silnik:: EW12J4
moc: xxxkm
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Śro 23 Sty, 2008   

2,5" to za duzo nawet patrzac na ilosc modyfikacji jakie mam??
_________________
www.08PSS.pl - Cat Cams/ Fujita/ Magnaflow/ Milltek/ Momo/ Samco/ Woessner
Peugeot 206GT:
Stage I: 170,8 HP przy 6949 rpm/ 207,2 Nm przy 5186 rpm/ masa: 940 kg
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 23 Sty, 2008   

Panowie a tak wogóle to tzw "marchewy" to jest paliwo które sie nie spalilo w cylindrach i dopala sie w ukladzie wydechowym, dobrze mówię ?

To jezeli w aucie jest katalizator, to to paliwo trafia w katalizator i chyba z "marchewy" nici...
Tak sobie przynajmniej mysle.
Katalizator (nie metalowy tylko zwykly ceramiczny) chyba dość znacznie zmniejsza prędkość gazów spalinowych i jeżeli nawet coś sie zapali w katalizatorze to tego ognia na końcu wydechu chyba i tak nie zobaczymy ...

Podobnie wydaje mi się (powtarzam WYDAJE) jest z tlumikami NIE przelotowymi.

Slucham opini znawców tematu
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 9