auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 22 Sty, 2008
ale wy jesteście złośliwi, czytajcie dokladniej. Nie widzicie ze ten tlumnik byl w Hondzie??
Teraz jest Saxo i jest juz git
Moze kolega myslal ze to bylo takie JDM-owe [/center]
stux [Usunięty]
Wysłany: Wto 22 Sty, 2008
Mysle ze wywalenie srodkowego tlumika powinno miec jakis wplyw na moc choc moze nie jest to warte wzrostu halasu. Oczywiscie jesli wydech juz jest dosc luzny (szczegolnie gdybys mial zbyt duza srednice rury (tzn powyzej 57mm dla poj. sil. 2.0L) to kto wie czy nie pogorszyloby to jedynie.
W sumie jesli masz juz tlumik to nie powinno byc droga zabawa wywalenie i gdyby sie pogorszylo ewentualne ponowne zamontowanie.
Po wywaleniu srodkowego tlumika moim zdaniem moga pojawic sie tez niekorzyste "tetnienia" i moze bardziej "strzelac" szczegolnie przy odejmowaniu gazu i hamowaniu silnikiem.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 22 Sty, 2008
stux, widze że ogarniasz troche temat wydechu:
1) co trzeba zrobić żeby zawsze strzelalo na ujęciu i przy hamowaniu silnikiem ?
2) jaka jest optymalna średnica dla silnika 1600cm3 (oczywiście N/A)
3) czy lączenia ukladu wydechowego (takie jak fabryczne) maja wplyw na moc ?
Jezeli chodzi o pytanie nr 1 to ostatnio jeżdzilem bez ostatniego tlumika i bylo troszke glosniej ale o strzelaniu nie bylo mowy, a kombinowalem z ujeciem gazu i redukcjami w calym zakresie obrotów...
Czyżby katalizator przeszkadzal ?? ?? ??
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
stux u mnie dla silnika 2.0 mam srednice wydechu 60 wewnetrzna 63,5 zewnetrza (nie wiem ktora sie podaje) czyli wychodzi ze 2,5". Chcialbym zeby nawalalo marchewami
_________________ www.08PSS.pl - Cat Cams/ Fujita/ Magnaflow/ Milltek/ Momo/ Samco/ Woessner
Peugeot 206GT:
Stage I: 170,8 HP przy 6949 rpm/ 207,2 Nm przy 5186 rpm/ masa: 940 kg
auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm Pomógł: 26 razy Dołączył: 11 Sty 2006 Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 22 Sty, 2008
CHRZANEK napisał/a:
2) jaka jest optymalna średnica dla silnika 1600cm3 (oczywiście N/A)
zazwyczaj wychodzi to 2' do 2,25 cala sporo zależy co masz namodzone , pojemność układu wydechowego powinna być zależna od pojemności układu dolotowego
CHRZANEK napisał/a:
3) czy lączenia ukladu wydechowego (takie jak fabryczne) maja wplyw na moc ?
no co ty bez przesady , chodzi ci się na miejscach łączenie układ teoretycznie powoduje opory ? Jeżeli oto chodzi to są one tak nie wielkie ze nie mają znaczącego wpływu ale prawdziwy maniak wszystko poprawia
co do strzelania to najlepiej to zrobić na zapłotnie
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 22 Sty, 2008
Dziękuje bardzo za odpowiedzi.
W zasadzie to mój plan jest taki:
Nie ruszać serii, a jak bozia da (pieniażki) to pug sport...
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
tommi 2 [Usunięty]
Wysłany: Wto 22 Sty, 2008
CHRZANEK napisał/a:
1) co trzeba zrobić żeby zawsze strzelalo na ujęciu i przy hamowaniu silnikiem ?
U mnie byla rura 2 cale i koncowy i strzelalo tak ze ja pierdziu i w dodatku bylo mega glosno (michool i loko slyszeli) teraz wsadzilem kolektor rurowy 4-2-1 i srodkowy tlumik i w koncu da sie w aucie rozmawiac i auto zaczelo lepiej z dolu jechac.
Ja miałem w moim byłym samochodzie totalny przelot i tłumik końcowy i strzelało marchewami śmiesznie to wyglądało jadąca Jetta Gti strzelająca marchewami
stux [Usunięty]
Wysłany: Śro 23 Sty, 2008
BaRtO_206GT napisał/a:
stux u mnie dla silnika 2.0 mam srednice wydechu 60 wewnetrzna 63,5 zewnetrza (nie wiem ktora sie podaje) czyli wychodzi ze 2,5". Chcialbym zeby nawalalo marchewami
Moim zdaniem i zgodnie z tym co wiem z wiarygodnych zrodel to 2.5'' czyli wlasnie te 60mm wew. lub 63,5mm zew. srednicy to za duzo do 2.0
Najlepsze byloby wlasnie 2.25 czyli te 57mm zewn. Mysle ze jak nie masz kata i wywalisz srodkowy tlumik to wlasnie moze nawalac "marchewami". Choc uwazam ze masz troche zbyt luzny wydech i w zwiazku z tym glosniej, a niekoniecznie mocniej przez te 2.5 cala wlasnie.
Do silnika 1,6 najlepsza srednica bedzie 51mm zewn. czyli 2.0'' nie wiecej
auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm Pomógł: 26 razy Dołączył: 11 Sty 2006 Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 23 Sty, 2008
ok ale to raczej mowa o seryjnych bądź lekko modzonych autach do prawdziwych modów to 2,25 do 1.6 i 2,5 do 2.0 to wg dobra opcja .
Choć i tutaj są wyjątki od reguły niektóre silnika bardzo różnie reagują na wydechy w nie któych seryjnych 2.0 2,5 cala sprawdza sie a w nie których moc idzie w dół
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Śro 23 Sty, 2008
Panowie a tak wogóle to tzw "marchewy" to jest paliwo które sie nie spalilo w cylindrach i dopala sie w ukladzie wydechowym, dobrze mówię ?
To jezeli w aucie jest katalizator, to to paliwo trafia w katalizator i chyba z "marchewy" nici...
Tak sobie przynajmniej mysle.
Katalizator (nie metalowy tylko zwykly ceramiczny) chyba dość znacznie zmniejsza prędkość gazów spalinowych i jeżeli nawet coś sie zapali w katalizatorze to tego ognia na końcu wydechu chyba i tak nie zobaczymy ...
Podobnie wydaje mi się (powtarzam WYDAJE) jest z tlumikami NIE przelotowymi.
Slucham opini znawców tematu
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach