auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Lip 2006 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Śro 06 Lut, 2008
4-2-1 - da więcej w dolnym i środkowym zakresie niż taki 4-1.
Na górze powinno być podobnie może z odrobiną przewagi dla 4-1.
Dlaczego tak jest to nie wiem, może wynika to z długości i układu łączenia poszczególnych kanałów kolektora 4-2-1 które przewaznie są dłuzsze od takiego 4-1.
Na pewno znaczenie ma średnica rur oraz wpływ odległość katalizatora od głowicy.
Oczywiście ta zasada dotyczy nie tylko Miniaków. Kiedyś natknąłem się na artykuł gdzie do tego samego auta (to był chyba jakiś francuz) zamontowano 2 różne kolektory (4-1 oraz 4-2-1) i na każdym setupie zrobiono pomiar na hamowni.
No dobra, teraz trochę fotek.
Po lewej standard , po prawej typowy prosty kolektor 4-1 oferowany do MINI (GTT, Milltek itp)
By marcinpl
Tu poniżej masz kolektor 4-2-1 John Cooper Motorsport (na takim wydechu latają w Mini Challenge). Zobacz jak daleko jest katalizator (dopiero w środkowej sekcji znalazło się dla niego miejsce)
By marcinpl
A tutaj masz .... hardcorowy kolektor 4-1 do Miniaka. Czuję że duuużo daje na "górze"
Jak nie będziesz szybszy to napewno chociaż głosniejszy
By marcinpl
By marcinpl
Na koniec dodam tylko że reszta wydechu czyli nasz "cat-back" powinien średnicą być dopasowany do kolektora i odwrotnie, bo inaczej to nie ma sensu albo przynajmniej nie da tyle ile powinien.
auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Lip 2006 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Śro 06 Lut, 2008
Gotti napisał/a:
miło byłoby się przyczaić na taki jcm...
dzięki za info, wiem czego w takim razie szukać
pozdrawiam!
można go kupić bez problemu ale nie wiem czy warto płacić 2 x tyle co za np. Millteka który jest chyba najlepiej wykonanym aftermarketowym kolektorem.
Za JCM bedziesz musial wybulić astronomiczne 900-1000 funtów i pozbyć się zestawu Harman Kardon bo już nie bedzie Ci potrzebny... jesli słyszaleś jak "ciche" są miniaki startujace w Mini Challenge to będziesz wiedział o co kaman.
ja biedny student mam jakąś okrojoną wersję miniaka i obce jest mi audio harmann kardon
stux [Usunięty]
Wysłany: Czw 07 Lut, 2008
Jest jeszcze taka zasada ze im wieksza srednica rur pierwszych i im sa one krotsze tym bardziej max moc przesuwa sie w wyzsze obroty, choc nie mozna z tym przesadzic. Podobno generalnie trudno zaobserowoac roznice w ulicznych autach N/A miedzy dobrze wykonanymi 4-1 a 4-2-1 i dlatego lepiej wybierac 4-2-1 ze wzgledu na gabaryty i pozniejszy latwiejszy dostep do silnika, osprzetu itp.
W moim silniku np. fabrycznie jest cos w stylu 8-2-1 a sam planuje wymiane wlasnie na 4-2-1.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach