Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
4-1 czy 4-2-1?
Autor Wiadomość

Gotti 
citizen
Dziecko Dobrobytu

auto: Czarne
silnik:: M135i
moc: 320km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Skąd: DL

Wysłany: Śro 06 Lut, 2008   4-1 czy 4-2-1?

Pomijając kwestię głośności, który da lepsze efekty i dlaczego?

Jeśli ma to znaczenie, to chodzi oczywiście o mini.

Z góry dzięki :)

pzdr.
K.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 06 Lut, 2008   

teoria mówi..

4-1 more end power
4-2-1 more mid range power

Prawda jest taka że można osiągnąć zbliżone efekty na jednym i drugim.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Śro 06 Lut, 2008   

4-2-1 - da więcej w dolnym i środkowym zakresie niż taki 4-1.
Na górze powinno być podobnie może z odrobiną przewagi dla 4-1.
Dlaczego tak jest to nie wiem, może wynika to z długości i układu łączenia poszczególnych kanałów kolektora 4-2-1 które przewaznie są dłuzsze od takiego 4-1.
Na pewno znaczenie ma średnica rur oraz wpływ odległość katalizatora od głowicy.
Oczywiście ta zasada dotyczy nie tylko Miniaków. Kiedyś natknąłem się na artykuł gdzie do tego samego auta (to był chyba jakiś francuz) zamontowano 2 różne kolektory (4-1 oraz 4-2-1) i na każdym setupie zrobiono pomiar na hamowni.
No dobra, teraz trochę fotek.

Po lewej standard , po prawej typowy prosty kolektor 4-1 oferowany do MINI (GTT, Milltek itp)

By marcinpl

Tu poniżej masz kolektor 4-2-1 John Cooper Motorsport (na takim wydechu latają w Mini Challenge). Zobacz jak daleko jest katalizator (dopiero w środkowej sekcji znalazło się dla niego miejsce)

By marcinpl

A tutaj masz .... hardcorowy kolektor 4-1 do Miniaka. Czuję że duuużo daje na "górze"
Jak nie będziesz szybszy to napewno chociaż głosniejszy xD

By marcinpl

By marcinpl

Na koniec dodam tylko że reszta wydechu czyli nasz "cat-back" powinien średnicą być dopasowany do kolektora i odwrotnie, bo inaczej to nie ma sensu albo przynajmniej nie da tyle ile powinien.
 
 
 

Gotti 
citizen
Dziecko Dobrobytu

auto: Czarne
silnik:: M135i
moc: 320km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Skąd: DL

Wysłany: Śro 06 Lut, 2008   

miło byłoby się przyczaić na taki jcm...

dzięki za info, wiem czego w takim razie szukać :)

pozdrawiam!
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Śro 06 Lut, 2008   

Gotti napisał/a:
miło byłoby się przyczaić na taki jcm...

dzięki za info, wiem czego w takim razie szukać :)

pozdrawiam!


można go kupić bez problemu ale nie wiem czy warto płacić 2 x tyle co za np. Millteka który jest chyba najlepiej wykonanym aftermarketowym kolektorem.
Za JCM bedziesz musial wybulić astronomiczne 900-1000 funtów i pozbyć się zestawu Harman Kardon bo już nie bedzie Ci potrzebny... jesli słyszaleś jak "ciche" są miniaki startujace w Mini Challenge to będziesz wiedział o co kaman.
 
 
 

Gotti 
citizen
Dziecko Dobrobytu

auto: Czarne
silnik:: M135i
moc: 320km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Skąd: DL

Wysłany: Śro 06 Lut, 2008   

ja biedny student mam jakąś okrojoną wersję miniaka i obce jest mi audio harmann kardon :(
 
 

stux
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Lut, 2008   

Jest jeszcze taka zasada ze im wieksza srednica rur pierwszych i im sa one krotsze tym bardziej max moc przesuwa sie w wyzsze obroty, choc nie mozna z tym przesadzic. Podobno generalnie trudno zaobserowoac roznice w ulicznych autach N/A miedzy dobrze wykonanymi 4-1 a 4-2-1 i dlatego lepiej wybierac 4-2-1 ze wzgledu na gabaryty i pozniejszy latwiejszy dostep do silnika, osprzetu itp.

W moim silniku np. fabrycznie jest cos w stylu 8-2-1 :) a sam planuje wymiane wlasnie na 4-2-1.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 8