auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Sob 02 Sie, 2008
Na temat samego turbo i instalacji nie wypowiem się bo po prostu sie na tym nie znam.
Natomiast jezeli chodzi o przeniesienie napędu to:
1) Bezwzglednie sprzęgło (sportowy zamiennik lub custom)
2) Półosie moim zdaniem jeżeli nie bedziemy strzelać ze sprzęgła powinny znieść powiedzmy do 180KM - powyżej tej wartości można zastosować półosie peugeot/citroen sport które miały większa średnice i były stosowane w A grupowych rajdówkach (ale nie kit-carach tylko "normalnych". Bandażowanie to wzmacnianie seryjnych półosi - jak to sie robi niewiem
3) Skrzynia biegów - to jest najsłabszy element w 106/saxo. Niestety zostało organoleptycznie potwierdzone przez zawodników rajdowego pucharu peugeota 206 że seryjna skrzynia MA z bólem znosi 150KM i w zasadzie chcąc osiągnąć wyższe moce KONIECZNIE należy zmodyfikować "bebechy". Nawet "soft turbo" w zasadzie gwarantuje większą moc. Normalne projekty w UK mają ponad 200KM a "tłuściochy" nawet ponad 300 !!!
Na UKejowym E bayu mozna kupić zestawy quaifa wszystkie przełożenia+dyfer (bez szpery) za jakieś 1800-2000 funtów. Oczywiście szpera przy tej mocy jest wysoce porządana bo auto jest lekkie i koła nie mają odpowiedniego docisku zatem + 1000 funtów. Zaleta tego jest taka że zestaw takio spokojnie znosi dużą moc a dodatkowo możesz sobie zażyczyć dowolne przełożenie główne.
Tak jak Rasta mówił w przypadku turbo skrzynia musi być dłuższa, można celować w V-max w okolicach 250kmh.
Sporym problemem może być upchnięcie całego systemu dolotowo - wydechowego.
Tak to robią w UK :
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Pon 04 Sie, 2008
Ja to widze u Ciebie Chrzanek, w sumie z jednego powodu:
Twoje 106 jezdzi fajnie, ale zauwazylem ze gdy skladasz sie bokiem w zakrety przy +180kmh, pug nie zawsze ma sile utrzymac Cie na przez Ciebie wyznaczonym torze. Taki zestawik sporo by pomogl w tej kwestii
bardzo dobry temat
ostatnio brałem też pod uwagę jakiś mod pozwalający na sprawniejsze napędzanie się
w grę wchodzą 2 opcje:
1. kompresor
2. turbo
gdzieś czytałem, że ktoś się bawił w uturbienie silnika w bejcy, ale ja bym raczej chciał to mieć od a do z zrobione, niż jeździć od warsztatu do warsztatu
Grabowski do tej pory mi nie odpisał ile by kosztowało jego soft turbo
auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm Pomógł: 167 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Skąd: z dupy
Wysłany: Pon 04 Sie, 2008
ostatnio rozmawiałem z gościem, który sam uturbił E30 325i. O ile się nie mylę turbinę ma z lancera evo 9, ciśnienie koło 1.2bara, odprężony silnik i coś koło 285KM (i 1200kg)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach