Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Kompresor vs turbo
Autor Wiadomość

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Nie uwazam ze kompresor jest zly, dziala, nie jest lepszy.
Nie daje wzrostu w calym zakresie, ma mniejsza mozliwosc sterowania, jest lepszy od kiepskiego turbo, ale dobre turbo jest lepsze od kompresora.
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Co do sterowania - w kompresorze nie jest one potrzebne po prostu, sprezarka idzie za silnikiem.

Czy moge zamknąć?

a jeszcze one thing
Dziku chcialbym zebys mi dobrał turbo do mojego civika, mam taką prośbę.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

A po co zamykac?

Nie jestem specem od dobierania turbo, ale podaj jakie doladowanie chcesz uzyskac i jaka ilosc powietrza to bedzie (kg/min).
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

chce uzyskac 280koni i jechać z wzglednego samego dołu czyli 2k. Nie musi byc od razu szału, wystarczy zeby sie powoli podnosilo ale zeby juz cos roslo.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

http://www.squirrelpf.com/turbocalc/

Kalkulator ktory mialem niestety juz nie zyje, ale ten jest calkiem mily.
_________________
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Składam protest przeciwko zamykaniu tego tematu !!!

No to teraz dam oliwy do ognia:

Dla czego VW wprowadził seryjny silnik zaopatrzony w zarówno kompresor jak i turbine ??
Sam producent twierdzi ze w ten sposób wyeliminował wady poszczególnych rozwiazań.

Czyli jednak jakies sa ??

1,4 170KM i piekna charakterystyka. Czy da się to zrobic korzystajac wyłacznie z jednego "doładowywacza" ??

PS Nadmienię że jest to kolejne rozwiazanie które wzięło się ze sportu.
Ten patent miała ostatnia ewolucja B - grupowej Lancii S4. 1800cm3 i moc - oj duża.
Na testach ok 600KM, na rajdach obniżona ale i tak była to najmocniejsza rajdowa B- grupa (nie mówie o wynalazkach typu pikes pike)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
Ostatnio zmieniony przez CHRZANEK Pon 20 Paź, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Oj to teraz doyebałeś :D
Wyjdź!

Wlasnie ten silnik jest kwintesencją tego o czym rozmawiamy.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

anjas 
Penetrator
Szok tato QP


auto: Izera RS
silnik:: H00Y
moc: 51kWkm
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: bobrowinów

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

to co zrobił VW to chwyt marketingowy.
Chcieli, żeby i dzik i eM zainteresowali się golfem.
_________________
Poznań: 22,5cm
 
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

chłyt
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Saxorulez dał się nabrac :D :D :D
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Nie moje ale wklejam dolewając oliwy do ognia, ze strony firmy robiącej Saxo Turbo i Superchargede. 25 lat doświadczenia

PLUS AND MINUS TURBO'S V SUPERCHARGERS

TURBO PLUS

Only one, where max boost/max power is required in full race, track application, where other considerations can be rejected, e.g. cost to build and develop, life expectancy etc.

TURBO MINUS

Much higher boost pressure needed for the same bhp due to pressurised air being much hotter, due to conduction from red hot exhaust manifold.
Much more complex management needed to control fuelling and ignition due instantaneous rise of boost pressure.
Higher pressures and temperatures encouraging detonation, the big engine destroyer.
More intercooling needed to cool inlet air.
Much higher under bonnet temperature making everything hotter and so reducing power.
High under bonnet temperature reducing life of things like wiring looms and hoses.
Much higher incidents of fire due to red hot turbo and manifold.
Compromise exhaust manifold and system function due to restriction of turbo not letting the gas flow freely.
Extra shock loadings on transmission due to sudden increase in power

SUPERCHARGER PLUS

Basically all the things the turbo is bad at the supercharger is good at.

SUPERCHARGER MINUS

No dump valve to make a nice noise
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Cytat:
No dump valve to make a nice noise

:rotfl: ;D
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

CZyli to co napisał Łukasz byłoby uzasadnieniem czemu wykres od Karola jest ladniejszy przy mniejszym doładowaniu.
Czyli wieksza sprawnosc turbo to mit teoretyczny, tak to rozumiem.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Niestety my technical english is poor :/ :/ :/

Przyznaje ze nie wszystko zrozumiałem...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

wg tego co Lukasz wkleil to turbo nie powinno wogole istniec, same wady i dramat poprostu.

ciekawi mnie ze silnik widzi roznice pomiedzy powietrzem sprezonym przez kompresor i sprezarke w turbo

eM, sprawnosc w skrocie to stosunek temperatury generowanej przez silnik do mocy, trudno to samemu sprawdzic, ewentualnie zaobserwowac przez zuzycie paliwa

roznica ta wynika z dwoch roznic:
- wiekszej sprawnosci sprezarki odsrodkowej
- wykorzystania energii spalin zamiast pobierania tej cenniejszej z walu
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12