Nie uwazam ze kompresor jest zly, dziala, nie jest lepszy.
Nie daje wzrostu w calym zakresie, ma mniejsza mozliwosc sterowania, jest lepszy od kiepskiego turbo, ale dobre turbo jest lepsze od kompresora.
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Pon 20 Paź, 2008
chce uzyskac 280koni i jechać z wzglednego samego dołu czyli 2k. Nie musi byc od razu szału, wystarczy zeby sie powoli podnosilo ale zeby juz cos roslo.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 20 Paź, 2008
Składam protest przeciwko zamykaniu tego tematu !!!
No to teraz dam oliwy do ognia:
Dla czego VW wprowadził seryjny silnik zaopatrzony w zarówno kompresor jak i turbine ??
Sam producent twierdzi ze w ten sposób wyeliminował wady poszczególnych rozwiazań.
Czyli jednak jakies sa ??
1,4 170KM i piekna charakterystyka. Czy da się to zrobic korzystajac wyłacznie z jednego "doładowywacza" ??
PS Nadmienię że jest to kolejne rozwiazanie które wzięło się ze sportu.
Ten patent miała ostatnia ewolucja B - grupowej Lancii S4. 1800cm3 i moc - oj duża.
Na testach ok 600KM, na rajdach obniżona ale i tak była to najmocniejsza rajdowa B- grupa (nie mówie o wynalazkach typu pikes pike)
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Ostatnio zmieniony przez CHRZANEK Pon 20 Paź, 2008, w całości zmieniany 1 raz
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Pon 20 Paź, 2008
Nie moje ale wklejam dolewając oliwy do ognia, ze strony firmy robiącej Saxo Turbo i Superchargede. 25 lat doświadczenia
PLUS AND MINUS TURBO'S V SUPERCHARGERS
TURBO PLUS
Only one, where max boost/max power is required in full race, track application, where other considerations can be rejected, e.g. cost to build and develop, life expectancy etc.
TURBO MINUS
Much higher boost pressure needed for the same bhp due to pressurised air being much hotter, due to conduction from red hot exhaust manifold.
Much more complex management needed to control fuelling and ignition due instantaneous rise of boost pressure.
Higher pressures and temperatures encouraging detonation, the big engine destroyer.
More intercooling needed to cool inlet air.
Much higher under bonnet temperature making everything hotter and so reducing power.
High under bonnet temperature reducing life of things like wiring looms and hoses.
Much higher incidents of fire due to red hot turbo and manifold.
Compromise exhaust manifold and system function due to restriction of turbo not letting the gas flow freely.
Extra shock loadings on transmission due to sudden increase in power
SUPERCHARGER PLUS
Basically all the things the turbo is bad at the supercharger is good at.
SUPERCHARGER MINUS
No dump valve to make a nice noise
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Pon 20 Paź, 2008
CZyli to co napisał Łukasz byłoby uzasadnieniem czemu wykres od Karola jest ladniejszy przy mniejszym doładowaniu.
Czyli wieksza sprawnosc turbo to mit teoretyczny, tak to rozumiem.
wg tego co Lukasz wkleil to turbo nie powinno wogole istniec, same wady i dramat poprostu.
ciekawi mnie ze silnik widzi roznice pomiedzy powietrzem sprezonym przez kompresor i sprezarke w turbo
eM, sprawnosc w skrocie to stosunek temperatury generowanej przez silnik do mocy, trudno to samemu sprawdzic, ewentualnie zaobserwowac przez zuzycie paliwa
roznica ta wynika z dwoch roznic:
- wiekszej sprawnosci sprezarki odsrodkowej
- wykorzystania energii spalin zamiast pobierania tej cenniejszej z walu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach