Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Kompresor vs turbo
Autor Wiadomość

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Jest tam jak sie doczytasz wytknięty punkt ze
1.Turbo zaniza swoja sprawnosc poprzez przegrzewanie strony zimnej cieplą (dotąd w to nie wierzyłem)
2.Tak jak mowilem, w turbo ciepło zatrzymuje się na kolektorze bijąć w głowicę.

Ogolnie te zdjęcie ogarnia:
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

To ze te sprawy wystepuja nie mozna zparzeczyc, nikt tylko nie podaje jaki maja one wplyw.
O ile powietrze z turbo jest cieplejsze od tego z kompresora?

Jesli o 40 stopni, zgoda, spora roznica, a jesli o 5 stopni? To wiekszy wplyw bedzie miala temperatura za oknem.

Kolektor przy kompresorze tez sie grzeje, tak samo jak mozna rozgrzac do czerwnonosci kolektor w NA. We wszystkich przypadkach owijanie kolektora zlagodzi mocno sprawe.

Wieksze cisnienie gazow przy glowicy zgoda, ale w jakim stopniu?
Trzeba brac pod uwage ze przy osiagnieciu obrotow zaczyna i tak sie otwierac WG ktory przepuszcza spaliny bokiem.

EDIT: przyklad zimnego kolektora bez turbo


P.S. W R5 mimo ze kolektor swiecil to strona zimna turbo nie byla nigdy rozgrzana w podobnym stopniu jak goraca, fizycznie obie strony laczy maly kawalek metalu ktory jest dodatkowo chlodzony olejem i woda
_________________
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

dzik napisał/a:
Vlodek, kiepskie porownanie, moze sam napisz jakie masz doswiadczenie przy dlubaniu turbo i wnies cos do dyskusji poza krytyka.


Dzik jedyne co Ty wnosisz to przedruk z książek, wikipedii i innych takich czyli teoretyka tylko i wyłącznie. Nie zrobiłeś żadnego auta turbo ani też z kompresorem. Nie jest autorytetem człowiek który czyta i bazuje na czymś co już zostało powiedziane.

Do słowa teoretyka zapomniałem dodać "jak zwykle".


Ja jeżeli coś zrobię to powiem co mi się udało i z czym mam problem. Nie mówię również, że coś z tych rzeczy jest lepsze bo turbo ma większe możliwości ale też jest bardziej awaryjne i DUŻO droższe w instalacji jeżeli to ma jeździć a nie stać w różnych warsztatach. Jeżeli ktoś potrzebuje poprawić sobie przebieg mocy w zakresie w jakim działa kompresor i nie potrzebuje żeby dmuchało mu na wysokich obrotach jeszcze mocniej to montuje kompresor. Jeżeli ktoś lubi dużo gadżetów i żeby dmuchało wyżej i ma na to hajs to czemu nie ? Wykazałeś, że kompresor<na<turbo - i kogo to obchodzi w hobbystycznych autach ?? budujemy perpetum mobile czy szybkie auto jeżdżące szybko po zakretach i dające maksimum frajdy ??

Dziku ja Ci udowodnię, że w pewnych miejscach saxo vts będzie szybsze od dwa razy mocniejszego auta z turbo i to znaczy, że NA jest lepsze ? Zależy kto i co chce uzyskac modyfikując silnik, ba - samochód
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Vlodarsky napisał/a:

Dzik jedyne co Ty wnosisz to przedruk z książek, wikipedii i innych takich czyli teoretyka tylko i wyłącznie. Nie zrobiłeś żadnego auta turbo ani też z kompresorem. Nie jest autorytetem człowiek który czyta i bazuje na czymś co już zostało powiedziane.


Vlodziu, mylisz sie troche, praktyki z turbo mam wiecej od Ciebie, a u Ciebie wiedza mimo ze masz duzo wieksze mozliwosci, powiedzmy delikatnie kuleje. Pamietasz ile pytan do mnie miales w sprawie turbo w ax'ie, ile spraw Cie zaskoczylo?

Jesli krytykujesz powiedz gdzie mijam sie z prawda, ty na spotkaniu powiedziales ze spaliny upuszcza elektrozawor. Brawo.
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Panowie prosze nie uzywajmy argumentow osobistych.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Panowie dobry temat - rzekł bym że jeden z lepszych - nie róbcie popeliny...

Kolejne pytanie laika:

Jak działaja turbiny o zmiennej geometrii łopatek ??
Czy to jest taka nowocześniejsza wizja "twin turbo" - czyli że przy mniejszych obrotach turbina zachowuje sie jak mała, a przy wyzszych obrotach jak duza??
Czy chodzi o coś innego ??
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

CHRZANEK napisał/a:

Jak działaja turbiny o zmiennej geometrii łopatek ??
Czy to jest taka nowocześniejsza wizja "twin turbo" - czyli że przy mniejszych obrotach turbina zachowuje sie jak mała, a przy wyzszych obrotach jak duza??
Czy chodzi o coś innego ??


Cudow to nie daje ale powieksza zakres pracy turbiny, bardzo przystepnie opisane
http://nubira.autokacik.p...ej/turbina.html

Od jakiegos czasu pojawia sie w benzyniakach, chociaz chyba do tej pory jedyne jest 911 turbo
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Dziku a jakby w wysokoobrotowym zastosowac twinturbo to czy by ne wstawalo wczesniej?
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Trzeba zapytac BMW ile faktycznie im to dalo w 335 :)

Tam masz pelne doladowanie doladowanie od conajmniej 2000rpm.


Sprezarki wystarczaja podobno na okolice 400KM.

Szkoda ze nie ma wykresu doladowania, wtedy byloby wiadomo czy spadek momentu to spadek doladowania czy poprostu sam silnik zaczyna sie zapychac wczesniej.
_________________
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

dzik napisał/a:
Vlodziu, mylisz sie troche, praktyki z turbo mam wiecej od Ciebie, a u Ciebie wiedza mimo ze masz duzo wieksze mozliwosci, powiedzmy delikatnie kuleje.

Przypomnij sobie sprawę z głupimi paskami gdzie pasek nacinany klinowy nazwałeś paskiem rozrządu. A do czego pije... mam możliwości i nie mam bo muszę każdego tematu liznąć żeby robić to co robię. Nie mogę się zainteresować żadnym tematem do końca jeśli nie zastanawiam się akurat nad jakimś problemem który tego wymaga bo poza samochodami mam jeszcze papierologię a mój wolny czas spędzam robiąc coś przy samochodach a nie czytając książki.

dzik napisał/a:
Pamietasz ile pytan do mnie miales w sprawie turbo w ax'ie, ile spraw Cie zaskoczylo?


Nie pamiętam ale pamiętam, że w wielu sprawach mnie pouczałeś. Nie pamiętam rozmów ale faktycznie wiele rzeczy mi rozjaśniłeś. Szacun za to.

dzik napisał/a:
Jesli krytykujesz powiedz gdzie mijam sie z prawda, ty na spotkaniu powiedziales ze spaliny upuszcza elektrozawor. Brawo.


nie twierdziłem, że upuszcza spaliny eletrozawór a pytałem czy tak nie jest i chodziło mi nie o upuszczanie spalin a ominięcie turbiny regulowane przez elektrozawór. Ty powiedziałeś, że jest wykonane mechanicznie - ok rozumiem i przyjąłem do wiadomości więc nie rób ze mnie barana ale czy tak jest we wszystkich nowoczesnych silnikach ?? Bo wg mnie jest trochę inaczej - eletrozawór podciśnieniowo otwiera zawór od przeładowania i spaliny w żadnym wypadku nie omijają turbiny jak pokazałeś na schemacie podczas wykładu Dzik a upuszcza ciśnienie powietrza.


Po to był twój wykład, że przeczytałeś pół internetu i mogłeś nam wiele rzeczy rozjaśnić. Daje głowę, że dopiero przed wykładem znalazłeś tą sprawę o sprawności silników, żeby pokazać wyższość turbo. I oczywiście ja nie twierdzę, że jest inaczej.
Jak eM pokaże rozgrzane turbo do czerwoności to Ty znajdziesz kompresor który jest zamontowany w pobliżu rozgrzanego kolektora itd itp... Nawet jak ktoś Ci przyzna rację to Ci nie wystarczy... musisz jeszcze temu udowodnić, że jest głupszy od Ciebie i dopiero wtedy masz satysfakcję. Uważam Cię za niezwykle inteligentą osobę ale drażni mnie twój sposób przekazywania swojej wiedzy (nie ważne jakie teoretycznej czy praktycznej) gdybyś był nauczycielem w szkole to mówiłbyś do uczniów "debilu, kretynie, idioto" ?

Przepraszam za każde słowo którym Cię obraziłem albo niesprawiedliwie skrytykowałem. Koniec osobistej treści.

Teraz trochę o doładowanie się zapytam :

Jak duże znaczenie ma droga przebyta przez powietrze od turbiny/kompresora do cylindra ? Gorzej jak są zakręty ? gorzej jak jest dłuższa ? czy przy ciśnieniu rzędu 1 bara nie ma to znaczenia ?
Dlaczego samochodów turbo nie należy wyłączać odrazu po pałowaniu ? chodzi o schłodzenie turbiny czy o uspokojenie jej pracy ?
Dlaczego wszystkie seryjne diesel'e na turbinie puchną na wyższych obrotach ? czyli tam gdzie benzyna by jeszcze pojechała ?
No i ostatnie pytanie i dla mnie najważniejsze : mając samochód 1,4 ccm 8 zaworowa benzyna 75KM - chcemy mieć 120KM ile trzeba wydać na montaż turbo z częściami a ile na założenie kompresora również z częściami ?

Pytanie do eMa
co łatwiej ogarnąć przy strojeniu ? czy to, że turbo w pewnym momencie daje kopa dopiero ma znaczenie ? czy jest to standardowa procedura strojenia bez żadnych kwiatków ?

Dzik jeszcze raz pełen szacun i przepraszam jak Cię uraziłem.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Vlodarsky napisał/a:

nie twierdziłem, że upuszcza spaliny eletrozawór a pytałem czy tak nie jest i chodziło mi nie o upuszczanie spalin a ominięcie turbiny regulowane przez elektrozawór. Ty powiedziałeś, że jest wykonane mechanicznie - ok rozumiem i przyjąłem do wiadomości więc nie rób ze mnie barana ale czy tak jest we wszystkich nowoczesnych silnikach ?? Bo wg mnie jest trochę inaczej - eletrozawór podciśnieniowo otwiera zawór od przeładowania i spaliny w żadnym wypadku nie omijają turbiny jak pokazałeś na schemacie podczas wykładu Dzik a upuszcza ciśnienie powietrza.


Ja znam dwa rozwiazania, omijanie spalin przez turbo, 99% samochodow benzynowych i narazie jeden chyba wyjatek 911turbo
Drugi to zmienna geometria lopatek, nie mowilem o tym bo narazie w benzynach to sie pojawia i nie interesuje mnie do momentu az uzywki turbin z prosiaka beda na allegro za 500PLN.
Chetnie sie dowiem ktory samochod upuszcza powietrze ktore pompuje sprezarka by zmniejszyc cisnienie. Podpowiem ze blow-off i obiegi powrotne sa wykorzystywane jedynie przy zamykaniu przepustnicy i zabezpieczeniu sprezarki przed powrotem powietrza.

Vlodarsky napisał/a:

Po to był twój wykład, że przeczytałeś pół internetu i mogłeś nam wiele rzeczy rozjaśnić. Daje głowę, że dopiero przed wykładem znalazłeś tą sprawę o sprawności silników, żeby pokazać wyższość turbo. I oczywiście ja nie twierdzę, że jest inaczej.


Nastepnym razem jak dasz glowe to sie upewnij, o tym temacie dowiedzialem sie znaczenie wczesniej, sama ksiazke ktora polecalem tez czytalem grubo przed wykladem.

Vlodarsky napisał/a:

Jak eM pokaże rozgrzane turbo do czerwoności to Ty znajdziesz kompresor który jest zamontowany w pobliżu rozgrzanego kolektora itd itp... Nawet jak ktoś Ci przyzna rację to Ci nie wystarczy... musisz jeszcze temu udowodnić, że jest głupszy od Ciebie i dopiero wtedy masz satysfakcję.


Nie moge pokazac ze nie tylko turbo sie grzeje?
Chcialem tylko pokazac ze nie tylko silniki turbo maja czerwone kolektory, wiec to ze kolektor podgrzewa cala okolice wystepuje w kazdym silniku i jest na to sposob, turbo zwieksza troche powierchnie goracego metalu.
Zgadzam sie z tym ze goroace powietrze jest blokowane przez turbine, ale chetnie sie dowiem jak duzy to jest problem, to nie turbo grzeje silnik tylko spaliny grzeja turbine.

Duzo dyskutowales o podgrzewaniu powietrza przez turbo, ja zadaje pytanie do Ciebie, o ile cieplejsze jest powietrze z samego faktu ze turbina jest goraca?
Zdarzylo mi sie przypalic palca na stronie cieplej, ale zimna mnie jeszcze nie poprarzyla.
Na bank ogrzewa sie od bliskosci strony cieplej tylko jaka to jest roznica?
[/quote]

Vlodarsky napisał/a:

Dlaczego samochodów turbo nie należy wyłączać odrazu po pałowaniu ? chodzi o schłodzenie turbiny czy o uspokojenie jej pracy ?


Jedno i drugie, wirnik hamuje przez kilka sekund, druga sprawa to podobno zatrzymanie obiegu oleju w goracej turbinie powoduje jego spalenie i inne swinstwa. Temperatura z 900 do 300 stopni spada kilkanascie sekund.

Vlodarsky napisał/a:

Dlaczego wszystkie seryjne diesel'e na turbinie puchną na wyższych obrotach ? czyli tam gdzie benzyna by jeszcze pojechała ?


- male sprezarki
- diesel ogolnie puchnie na gorze, z tego co wiem chodzi o predkosc spalania ropy, ale to co sie dzieje w lokomytwach i na tankowcach mnie nie interesuje

Vlodarsky napisał/a:

No i ostatnie pytanie i dla mnie najważniejsze : mając samochód 1,4 ccm 8 zaworowa benzyna 75KM - chcemy mieć 120KM ile trzeba wydać na montaż turbo z częściami a ile na założenie kompresora również z częściami ?


Bardzo sie upierales o olej i wode, to sa groszowe sprawy, 200PLN za wszystko?
Do kosztow turbo dodaj kolektor.
Jesli chcesz uzyskac wiecej warto miec elektronike ktora opanuje doladowanie.

To co pozniej czyli strojenie, same ewentulae kucie silnika, doloty to juz te same pieniadze.
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

Strojenie turbo i kompre praktycznie takie samo.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

dzik napisał/a:
Cudow to nie daje ale powieksza zakres pracy turbiny, bardzo przystepnie opisane
http://nubira.autokacik.p...ej/turbina.html


Wg mnie :
"Wzrost mocy przy obrotach ok 1500 wynosi ok. 15%, a przy 4000 obr. około 5% w stosunku do klasycznej turbosprężarki"
- to dużo.

dzik napisał/a:
Trzeba zapytac BMW ile faktycznie im to dalo w 335 :)
Tam masz pelne doladowanie doladowanie od conajmniej 2000rpm.


Słuchajcie ja mam oczy ale nie mam pojęcia w którym momencie załącza się druga turbina ??
Przebieg mocy od 2000rpm podobny do idealnego, ale wykres Nm to jakieś cycki ??
Dziku skoro moc wzrasta liniowo (rzekłbym że cholernie liniowo) to skąd te garby w wykresie momentu ?? Czy to właśnie załączenie drugiej turbiny ??
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

w bmw mamy dwie male sprezarki pracujace rownolegle


obie wiec pracuja dokladnie tak samo, sekwencyjne jest w dieslu 335d



Garby na wykresie to szczegol, moze wynikac z roznych przyczyn, albo hamownia, albo male korekty silnika, jak dla mnie ksiazkowo plasko, bardziej gladkie wykresy to moze byc wygladzanie samego softu od hamowni.
_________________
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   

dzik napisał/a:
sekwencyjne jest w dieslu 335d

I chyba w jego mniejszym bracie w 123d
(choć nie dam sobie nic uciąć)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 12