Chetnie sie dowiem ktory samochod upuszcza powietrze ktore pompuje sprezarka by zmniejszyc cisnienie. Podpowiem ze blow-off i obiegi powrotne sa wykorzystywane jedynie przy zamykaniu przepustnicy i zabezpieczeniu sprezarki przed powrotem powietrza.
HDi - nadmiar ciśnienia jest upuszczany niezależnie od tego czy silnik jest w fazie ssania czy innej.
dzik napisał/a:
Duzo dyskutowales o podgrzewaniu powietrza przez turbo, ja zadaje pytanie do Ciebie, o ile cieplejsze jest powietrze z samego faktu ze turbina jest goraca?
Ja również mówiłem o tym w formie pytania - to przecież Ty robiłeś wykład o turbo a nie ja (przypomnij bo się pogubiłem)
dzik napisał/a:
Jedno i drugie, wirnik hamuje przez kilka sekund, druga sprawa to podobno zatrzymanie obiegu oleju w goracej turbinie powoduje jego spalenie i inne swinstwa. Temperatura z 900 do 300 stopni spada kilkanascie sekund.
Spalenie oleju ? jak to ? wyjaśnij proszę bo nie potrafie sobie wyobrazić. Tzn inaczej gdzie może nastąpić spalenie ?
dzik napisał/a:
chodzi o predkosc spalania ropy
dokładnie i o długość samego cyklu ale to jest i w diesel'u bez turbo. Wydawało mi się, że skoro jest turbo i powietrza dostaje się odpowiednio więcej -> więcej powietrza przy tym samej objętości cylindra -> większe sprężanie -> większa temperatura -> szybsze spalanie ropy. Ale widać niektórych rzeczy się nie da przeskoczyć.
dzik napisał/a:
- male sprezarki
Pompują od 0,6 do 0,9 ale to już raczej chodzi o mapę samej sprężarki pewnie w jakim zakresie pracuje najlepiej.
dzik napisał/a:
Garby na wykresie to szczegol, moze wynikac z roznych przyczyn, albo hamownia, albo male korekty silnika, jak dla mnie ksiazkowo plasko, bardziej gladkie wykresy to moze byc wygladzanie samego softu od hamowni.
Mam pytanko na które napewno odpowiesz. Pokażesz wykres seryjnej r5 turbo ? i np seryjnej megane 2,0 t ? czysta ciekawość jak wiele się zmieniło przez lata w uturbionych samochodach tej samej marki.
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Wto 21 Paź, 2008
Tutaj wykres b18 315 i 330 koni.
Na drag to jest fajne,
ale wlasnie tak jak mowilem, najwiecej brakuje tam gdzie chcialbym zeby bylo wiecej.
Jednak pozytyw taki ze doładowanie buduje się już od 2300 obrotów i nie jest mordercze.
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Wto 21 Paź, 2008
Moze byc vtec ale w b18 powinien on wlaczyc sie przed 5k seryjnie a na ladowaniu okolo 4k.
Mozliwe ze to zle wysterowany vtec albo bc. Jesli gorka byla przy 4k to w ogole bylby cud miód. Tez uwazam ze to ladny wykres jest.
piękna sprawa
http://www.esstuning.com/...subcat2=184&id=
Boost pressure: 7 PSI
Horsepower: 280 DIN (Stock 170)
Torque: 345 NM (Stock 245)
Correction factor for drivetrain loss is 15% above RWHP as seen in dynograph (RWHP/0.85)
0 - 60: Man : 5.7 sec,
Installation time : 5-7 hours
ciekawe czy nieco tańsze rozwiązania są dostępne na naszym rynku
auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km Pomógł: 36 razy Dołączył: 07 Gru 2007 Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 21 Paź, 2008
Z tego co mi wiadomo w najnowszym silniku diesla BMW zrezygnowało z 2 sprężarek na rzecz jednej. Pomimo jednej turbiny i tak silnik jest bardziej dynamiczny i oszczędny.
to jest podzial spalin doprowadzanych do turbiny, w kazdy kanal dmuchaja raem 1,4 i 2,3 turbina ma podwojne wejscie, a wszystko to by lepiej napedzac turbine, mniejszy lag, szybsze wstawanie:
http://www.mitsubishiclub...20g-10_5_24.jpg
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach