Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Kompresor vs turbo
Autor Wiadomość

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Wto 21 Paź, 2008   

dzik napisał/a:
Chetnie sie dowiem ktory samochod upuszcza powietrze ktore pompuje sprezarka by zmniejszyc cisnienie. Podpowiem ze blow-off i obiegi powrotne sa wykorzystywane jedynie przy zamykaniu przepustnicy i zabezpieczeniu sprezarki przed powrotem powietrza.


HDi - nadmiar ciśnienia jest upuszczany niezależnie od tego czy silnik jest w fazie ssania czy innej.

dzik napisał/a:
Duzo dyskutowales o podgrzewaniu powietrza przez turbo, ja zadaje pytanie do Ciebie, o ile cieplejsze jest powietrze z samego faktu ze turbina jest goraca?


Ja również mówiłem o tym w formie pytania - to przecież Ty robiłeś wykład o turbo a nie ja (przypomnij bo się pogubiłem)

dzik napisał/a:
Jedno i drugie, wirnik hamuje przez kilka sekund, druga sprawa to podobno zatrzymanie obiegu oleju w goracej turbinie powoduje jego spalenie i inne swinstwa. Temperatura z 900 do 300 stopni spada kilkanascie sekund.


Spalenie oleju ? jak to ? wyjaśnij proszę bo nie potrafie sobie wyobrazić. Tzn inaczej gdzie może nastąpić spalenie ?

dzik napisał/a:
chodzi o predkosc spalania ropy


dokładnie i o długość samego cyklu ale to jest i w diesel'u bez turbo. Wydawało mi się, że skoro jest turbo i powietrza dostaje się odpowiednio więcej -> więcej powietrza przy tym samej objętości cylindra -> większe sprężanie -> większa temperatura -> szybsze spalanie ropy. Ale widać niektórych rzeczy się nie da przeskoczyć.

dzik napisał/a:
- male sprezarki


Pompują od 0,6 do 0,9 ale to już raczej chodzi o mapę samej sprężarki pewnie w jakim zakresie pracuje najlepiej.




dzik napisał/a:
Garby na wykresie to szczegol, moze wynikac z roznych przyczyn, albo hamownia, albo male korekty silnika, jak dla mnie ksiazkowo plasko, bardziej gladkie wykresy to moze byc wygladzanie samego softu od hamowni.


Mam pytanko na które napewno odpowiesz. Pokażesz wykres seryjnej r5 turbo ? i np seryjnej megane 2,0 t ? czysta ciekawość jak wiele się zmieniło przez lata w uturbionych samochodach tej samej marki.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 21 Paź, 2008   

Tutaj wykres b18 315 i 330 koni.
Na drag to jest fajne,
ale wlasnie tak jak mowilem, najwiecej brakuje tam gdzie chcialbym zeby bylo wiecej.
Jednak pozytyw taki ze doładowanie buduje się już od 2300 obrotów i nie jest mordercze.

_________________
Samochody to ZUO!
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Wto 21 Paź, 2008   

Jak dla mnie bardzo ladny wykres poza skokiem przy 5000 (vtec?)
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 21 Paź, 2008   

Moze byc vtec ale w b18 powinien on wlaczyc sie przed 5k seryjnie a na ladowaniu okolo 4k.
Mozliwe ze to zle wysterowany vtec albo bc. Jesli gorka byla przy 4k to w ogole bylby cud miód. Tez uwazam ze to ladny wykres jest.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Wto 21 Paź, 2008   

piękna sprawa
http://www.esstuning.com/...subcat2=184&id=
Boost pressure: 7 PSI
Horsepower: 280 DIN (Stock 170)
Torque: 345 NM (Stock 245)
Correction factor for drivetrain loss is 15% above RWHP as seen in dynograph (RWHP/0.85)
0 - 60: Man : 5.7 sec,
Installation time : 5-7 hours
ciekawe czy nieco tańsze rozwiązania są dostępne na naszym rynku :>
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Wto 21 Paź, 2008   

Z tego co mi wiadomo w najnowszym silniku diesla BMW zrezygnowało z 2 sprężarek na rzecz jednej. Pomimo jednej turbiny i tak silnik jest bardziej dynamiczny i oszczędny.
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 22 Paź, 2008   

A co to jest / jak działa : twin scrool

(jak źle napisałem to poprawcie)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Śro 22 Paź, 2008   

to jest podzial spalin doprowadzanych do turbiny, w kazdy kanal dmuchaja raem 1,4 i 2,3 turbina ma podwojne wejscie, a wszystko to by lepiej napedzac turbine, mniejszy lag, szybsze wstawanie:
http://www.mitsubishiclub...20g-10_5_24.jpg
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13