auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Wto 28 Mar, 2006 uszczelka pod glowica vs. kompresja
Pytanie skierowane do wszystkich specy technicznych:
Jaki wplyw ma grubosc uszczelki pod glowica na kompresje silnika? Im wiecej mm tym lepiej czy odwrotnie?
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Wto 28 Mar, 2006 Re: uszczelka pod glowica vs. kompresja
k-mart napisał/a:
Pytanie skierowane do wszystkich specy technicznych:
Jaki wplyw ma grubosc uszczelki pod glowica na kompresje silnika? Im wiecej mm tym lepiej czy odwrotnie?
Czym ciensza uszczelka tym glowica lezy nizej - objętość komory spalania jest mniejsza (roznica w objetosci w GMP) - tym samym tłok w suwie sprężania musi objętość komory spalania zmieścić w mniejszczej objętości i wtedy mamy wyższe ciśnienie sprężaniam, nazywame także wyższą kompresją.
Mowiac tak łopatologicznie. Jak masz ciensza uszczelke to tłok musi upchnąc powietrze i ma na to mniej miejsca wiec jak upchnie jest wieksze cisnienie bo kazdy sie cisnie.
Dla ciekawosci podam ze czasteczka przy cisnienu atmosferycznym porusza sie z predkoscia 400m/sek
_________________ Samochody to ZUO!
Ostatnio zmieniony przez M Wto 28 Mar, 2006, w całości zmieniany 1 raz
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Wto 28 Mar, 2006
thx za info !! wiec kupuje 1,0mm (jest no najchudsza wystepujaca) do mojego clio 1.8. I tak musze zmienic, wiec po co wkladac seryjna
44FG [Usunięty]
Wysłany: Śro 29 Mar, 2006
Dokładnie tak jak Dzik pisze. Ja w poprzednim G60 miałem padnięty kompresor. Koleś co mi sprzedał auto - aby trochę zakamuflować słabość sprężarki dał cieńszą uszczelkę pod głowicę (od zwykłego 1.8, a nie 1.8 Kompresor). Po wymianie kompresora na sprawny i podniesieniu ciśnienia doładowania za pomocą mniejszego koła pasowego kompresora ciśnienie wzrosło na tyle, że pogięło korbowody i był to jeden z powodów kapitalki silnika :diabel:
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2006
nie ma znaczenia.. tylko czym wyższa uszczelka tym niższa kompresja
a tego w na nie chcemy..
oczywiście za duża być nei moze bo moc zacznie spadać p[onieważ nie wystarzcy jej do sprężenia mieszanki.. ale zanim do tego dojdzie to awory pocałują sie z tłokami ..
_________________ when the flag drops the bullshit stops
normalnie w ofercie jest uszczelka nominalna czyli taka jak w nowym samochodzie... następnie jest uszczelka grubsza ( ta co jej nie chcemy ). My zazwyczaj po planowaniu zakładamy nową nominalną uszczelke. Bo planowanie głowicy np po tym jak strzli usszczelka jest tak małe, że nie robi różnicy większej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach